Tacos med kyckling ?
Hur gör ni det ? Alltså jag vill ha inslag av kyckling istället för färs
Hur gör ni det ? Alltså jag vill ha inslag av kyckling istället för färs
Byter ut färsen mot kycklingfilé och krydda kycklingen med tacokrydda innan jag steker.
Svårare än så är det inte.
Det kan vara bra att skära den i strimlor så ryms det lättare i tacon =)
Jag strimlar kycklingfilé & steker tillsammans med tacokryddan eller faijtaskrydda. Byter alltså bara ut färsen mot kyckling istället. Brukar ha mjukt bröd, skal/chips, grönsaker, gräddfil & tacosås (jag föredrar den med ananas ) Även smulad fetaost till är gott & det även till färstacos.
Jag malde färs av filén, funkade lika bra
jag brukar strimla den och steka med paprika och lök. sedan servera med klassiska tillbehör, dock utesluter jag osten. Brukar ha mjuka stora bröd.
Jag brukar köra filéerna snabbt i assistenten så blir det som kycklingfärs tycker jag, men utan att vara malen. Tycker det blir saftigt och gott, sen kryddar jag som vanligt med tacokrydda o lite vatten om d behövs. Gillar man vitlök e det gott att riva i lite vitlöksklyftor och steka tillsammans.
Stek kycklingfile i småbitar, krydda med salt och peppar. När den är genomstekt så häller man på sweet chili sås och låter det steka ihop sig lite.
Till detta har vi alltid tortilla,sallad,gurka,tomat,creme fraiche..
Jag steker bitar av kycklingfilé och färska champinjoner med Santa Marias fajita-kryddmix. Serverar med rödlök, riven ost, gurka, sweet chili sås, creme fraiche som jag presset ner ett par vitlöksklyftor i, samt smaksatta tortillas (herbs & garlic).
Jag brukar skära kycklingen i små bitar, steka tillsammans med paprika och lök, på med taco-kryddor och en burk creme fraishe. Mums!
Tack för tipsen
Steker kycklingfile med lök + tacoskryddan någon nämde från santa maria
Skall ha till 15 personer..Tycker ni man skall servera i skålar på bordet eller ha allt på ett bord så varje person kan gå och hämta ??
Vi skall ha
Kalvfärs
Kycklingfile
Färdigköpta såser
Hemmagjord Tszasiki
Hemmagjord Gucamole
Majs
Sallad
Gurka
Tomater
ost
lök
Åh..jag har ett jättegott recept på en tortillalasagne med kyckling i, det är tom ett viktväktar recept för den som är bekymrad =P
4 portioner 7 points/port ( gammalt recept )
6 tortillabröd
4 kycklingfileér
2 paprikor
15 champinjoner
1 gul lök
1 tsk flytande margarin
1 msk vetemjöl
1 dl lättmjölk
1 dl riven ost
1 påse tacokrydda
1 1/5 dl tacosås
bryn kyckling, paprika, champinjoner och lök (hackad så klart) Strö över tacokrydda och mjöl, häll i tacosås och låt koka några minuter. Varva blandningen med tortilla och ost i en form. grädda
200 grader ca 20 min
när jag hade flera gäster gjorde jag buffe bord på bänken, alla fick gå och hämta i stället för att stracka sig över varandra