Cykla med bebis?
Hej! Väntar mitt första barn och undrar lite över detta med transport.
Hej! Väntar mitt första barn och undrar lite över detta med transport.
cykla med sjal lät farligt... :S
kolla med nån bebisbutik om det finns nå speciella skydd.
Nej Nej Nej! En bebis är så liten och ynklig och bör inte (anser jag!) transporteras på cykel. Och om du bor i storstad så är det ännu mindre lämpligt pga all trafik. Kan du inte köpa en riktigt bra vagn? Alla jag känner (inklusive jag själv) tar vagnen överallt. Använder sällan bilen. Kan bli ett par timmars promenad om dagen men det är ju bra för både bebisen och mamman.
Att cykla med spädbarn låter farligt, jag skulle hellre satsa på busskort tills barnet är så stort att den kan åka i en vanlig cykelstol och ha cykelhjälm. har inte ens en cykel hjälm som är så liten så den passar en bebis.
Spädbarns nackar är instabila därför måste de stötas med handen eller ligga tryggt. Jag har faktiskt aldrig hört någon som cyklar med helt nyfödda det enda borde i sådana fall vara cykelvagn där man ställer in ett babyskydd.
Antingen får du promenera eller lära dig att åka kommunalt den första tiden. Har du någon slags fobi eftersom du absolut inte kan tänka dig kommunalt?
Hehe, nej, jag har ingen fobi. Tycker bara det är dyrt, trångt, tar lång tid, är oflexibelt och bökigt, och hatar att ständigt bli smittad av en massa skit.