• Marie65

Frustrerad!

Hej
    Jag är gift sedan nåstan 20år, har nu börjat få känslor för en person jag bara har träffat några gånger.
    Skall också säga att denna personen inte har en aning vad jag känner.
    Men jag kan inte sluta att tänka på den personen.
    Jag känner mig så fruktansvärt frustrerad för jag och min partner har nästan alltid haft det bra ihop.
    Hur kan detta vara möjligt att man får dessa kännslor för en person jag inte känner? 
    Jag har alltid sagt att jag skulle  alldrig tänka tanken på att göra något som äventyrade mitt äktenskap.
    I dag hade jag inte tvekat. Och detta skrämmer mig. 
    Hade inte jag bokat ett möte själva hade jag aldrig mött den andre personen, så jag har en enormt massa skulderkänslor. Vad kan jag göra för att få tillbaka den känslan jag hade innan jag bokade detta möte.
    Mötet jag avtalade med den personen var rent yrkesmässigt.

• Svar på tråden Frustrerad!
  • Marie65
    Gerd parterapeuten skrev 2010-02-23 19:23:56 följande:
    Hej!Det är svårt att veta vad dina känslor står för. Om du tycker att du har ett bra äktenskap och inte vill äventyra det så tycker jag att du skall satsa på det i första hand. Den andre personen är någon som du inte alls känner och du kan inte jämföra det med ett långt äktenskap. Om det däremot finns brister mellan dig och din man så behöver ni ta itu med dem. Prata med varandra om hur ni har det och hur ni skulle vilja ha det. Försök att verkligen tänka efter och känna efter hur du trivs i ditt äktenskap och om det finns några problem där. Det kan i så fall förklara dina känslor för den andre personen. HälsningarGerd
    Hej Gerd!
    Tack för ditt svar.
    För ett par år sedan hade min man sms och tele kontakt med två av mina vänninor bakom min rygg i ca 1år. Han säger att det inte var mer, men han har ljugit för mig tidigare. Kanske detta har satt sina spår mer än jag trott. Har försökt att komma över det och verkligen jobbat för det. Men efter det har han alrdrig frågat mig hur jag verkligen mår. 
    Jag vill inte ha de känslorna till den andre personen, men hur blir jag av med dem? 

• Marie65
    Gerd parterapeuten skrev 2010-02-24 10:46:56 följande:
    Hej!Det kan mycket väl vara så att det finns ett samband. Din man har gått bakom ryggen på dig i ett års tid och han har också ljugit, säger du. Detta måste ha gjort dig väldigt ledsen och sårad. Det är viktigt att din man förstår hur han har sårat dig och att han är villig att prata med dig om det och vilken betydelse det fått för dig. Kanske är det så att du har jobbat med det här på egen hand. Din man frågar inte hur du mår. Jag får en känsla av att du känner dig känslomässigt sviken av din man. Om du inte kunnat säga det med ord och han har förstått och kompenserat dig så kan det vara så att dina känslor för den andre mannen har med detta att göra. Lösningen för dig och din man är att ni pratar förtroligt med varandra om beteende och känslor. Det kan vara svårt om ni inte har den traditionen tillsammans. I så fall tycker jag att ni skall söka hjälp på familjerådgivningen eller privat perterapi. Det kan rädda er relation.HälsningarGerd
    Hej Gerd o tack för ditt svar.

Vi har gått på familjerådgivning.
    Skall väl tillägga att vi har aldrig kunnat diskutera om vissa saker, har vi inte varit överrens om något trillar han ner på en nivå som en tonåring och kan bli mycket hånfull i sitt sätt gentemot mig.
    Han är uppvuxen i en familj där man aldrig pratar om obehagliga (för dem) saker. Jag tillhör dem som vill reda ut saker.
    Som har han sårat mig på något sätt, tycker han att förlåt räcker utan en massa snack. Tar jag inte upp saken med honom så tiger han ut det o hoppas på att det aldrig kommer upp igen.
    Jag blev ju inte bara sårad av honom utan även två nära vänner som idag inte finns kvar i min bekantskap.

Men det finns ju givetvis många bra stunder också. Och så länge jag låter bli att ta upp sådant som han inte vill prata om  funkar allt bra. Och jag skulle aldrig gå bakom ryggen på min man, så att inleda ett annat förhållande oavsett vad jag känner för den personen kommer jag aldrig att göra.  
Svar på tråden Frustrerad!