• Leopi

Vilken amningsnapp/bröstskydd/bröstvårtsskydd tyckte du var bäst? Avent eller medela?

Hej hade Medelas sist jag ammade, men nu säljs  de inte på apoteket längre utan bara avents, är det lika bra eller bättre? annars får jag ta en snabbt tur till stan imorgon, tror babyaffären har medelas....

Så har du provat båda eller en vad tyckte du om den isf?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Vilken amningsnapp/bröstskydd/bröstvårtsskydd tyckte du var bäst? Avent eller medela?
  • Sajom

Kommer inte ihåg vad de hette, men jag fördrog den som var helt rund. provade en sort som hade som vingar och den var omöjlig att få att sitta på plats.

• Roxter

Jag har aldrig testat medelas men hade avents, helt värdelöst. Hatade iofs amningsnapp öht så jag vet inte om jag hade tyckt bättre om medelas men jag tycker att den ser smartare ut.

• BejbyBoo

Jag har bara provat Medelas, och de tyckte jag var jättebra. Aldrig några problem.

♥ Älskade, älskade lilla E. 28/12-08 ♥
  • Tallkotten

Har medelas amningsnapp och har inte provat någon annan. Fick den på BB och tänkte köpa en till, bra att veta att den inte finns på apoteket. Tycker dock att den töjt sig lite efter en veckas användning.

• Hannajo

Medelas hade jag, den var bra. Testade också någon som fanns på apoteket, den var inte bra. Vet inte märke dock. Använde Medelas i fyra månader med dottern, med sonen gick det bra utan!

Elvira dec -04, Oskar juni -08 www.livet-enligt-johanna.blogspot.com
  • Lussekatten87

Medelas!!

(¯`°?.¸ ♥ Gabriel 080109 & Maria 090729 ♥ ¸.?°´¯)
  • Rosen123

Mendelas - där man får en gul förvaringsburk till.

Jag fick den på BB och skulle sedan gå till apoteket och köpa en till. Men de hade inte den uppe i hyllan. Så jag frågade en i personalen och då tog hon upp dem ur en låda där de hade dem. Så fråga på apoteket. Finns i tre storlekar och jag har den minsta!

Fungerar kanon!

• Vide

Medelas är tunnare och smidigare. Köpte dem på Babyland. Tycker Avents var omöjlig att använda.

• Winglur

Medelas helt klart!

Avent tyckte jag var riktigt kass, ramlade av hela tiden.
    Medelas satt bättre, passade bättre och hade en jätte bra förvaringsburk till.
  • CCA

Jag har kört med avent till både till den lilla och till stora när hon var liten. tycker att de fungerar bra.

• Victoria84

Medelas helt klart! Har provat båda, men tycker Avent är för hård på något vis, den åker i alla fall av väldigt lätt på mig.

• 3 Barnsmamma 06 09 11
    Winglur skrev 2010-02-23 20:07:52 följande:
    Medelas helt klart! Avent tyckte jag var riktigt kass, ramlade av hela tiden. Medelas satt bättre, passade bättre och hade en jätte bra förvaringsburk till.
    Håller helt med!
Svar på tråden Vilken amningsnapp/bröstskydd/bröstvårtsskydd tyckte du var bäst? Avent eller medela?