Ont i bröstkorgen!
Jag har börjat få ont i bröstkorgen.. Har kännt av det tidigare men bara vid enstaka tillfällen.
Jag har börjat få ont i bröstkorgen.. Har kännt av det tidigare men bara vid enstaka tillfällen.
Kan det vara bröstbränna du känner av?
Halsbränna men att det sitter i bröstet istället.
Jag känner av det o de känns som om någon trycker ihop hela bröstbenet, gör snoront.
Har exakt samma som emme 86 .. men åkte o köpte gaviscon och smärtan e väck =)
Ja jag tar Novalucol, provade Gaviscons tuggtablett men uscha vad äckliga dom var!
Har dock hör att den flytande varianten är bättre.
Känns verkligen inte som att det skulle kunna vara någon halsbränna. Känns mer som att bröstkorgen är för liten.
Så där har jag också, väldigt obehagligt! Det liksom trycker över bröstkorgen, känns som att jag inte riktigt kan andas in djupa andetag... som att bröstkorgen är för liten som ni beskriver. Får ont bak i ryggen också, skulderbladen.. beror nog på att jag spänner mig eller något. Usch... Jag är bara i slutet av vecka 20, känns lite väl tidigt för att bebisen ska ta så mkt plats att bröstkorgen påverkas? ska prova Novalucol eller Gaviscon, hoppas att det hjälper! Såg att det var ett tag sen ni skrev den här tråden, har det blivit bättre/sämre för er sedan dess?
För mig har det blivit lite bättre nu. Barnmorskan visste inte heller riktigt va det va. Hon föreslog att jag skulle gå till en sjukgymnast. Men jag har inte orkat ta tag i det. Som sags så har det blivit lite bättre. Tror att man vänjer sig lite också, och hittar ställningar som avlastar.
Kände du det bara när du låg ner eller annars också? För mig känns det mer eller mindre hela tiden... Pratade med min BM, hon sa att det inte lät så jätteoroande men att jag skulle avvakta under helgen och höra av mig igen om det blev värre. Hon sa att även om livmodern inte är jättestor än så kan det bli en dominoeffekt av det nu när den växer så att organen trycks till.
Vad skönt att det har blivit lite bättre för dej!
Får man mycket ont i bröstkorgen och svårt att andas så ska man söka vård. I VÄRSTA fall kan det vara en blodpropp i lungan, risken ökar iom graviditet men är OVANLIGT!
I början kände jag bara när jag låg ner. Men sen kom det även när jag satt lite ihopsjunken och sen även helt plötsligt när som helst. Men jag känner att det lättar när jag sträcker på mig. Förut kunde jag känna att det va ömt i revbenen när jag tröck på dom. Tror kanske att det är magen som liksom trycker upp bröstkorgen. Känns så i alla fall. Men som sagt så har det släppt så pass mycket att jag inte orkar bry mig om att gå till en sjukgymnast eller läkare.
Låter som att vi har precis samma symptom, hoppas att mina avtar lite efter ett tag då också. Ja blodpropp känns såklart jätteskrämmande, får jag mer ont och andra symptom såsom yrsel osv så kommer jag åka och kolla det men som det är nu så är det inte akut "ont" utan mer en obehagskänsla av att organen liksom tryckts ihop... känner t ex av det mer om jag måste böja mig och plocka upp något från golvet, eller när sitter ihopsjunken.
Har samma problem. Kan inte ligga ner på ena, vänstra, sidan. Ej heller på rygg (eller mage, är i v.37 ) Äter losec för halsbränna så ngn bröstbränna tror jag inte att mitt heller beror på. Men jag tänker mig att det är lite som muskelkramp, typ. Allt pressas ju lite udda när man är gravid och stor om magen?