Gastric bypass opererad och gravid
Jag är gravid med första efter op (har två innan)
är i v.28 nu, alla värden har varit bra hela vägen hittills precis som med de andra två, trots att jag tycker att jag har skött mig dåligt med maten.
Tidigare har jag haft MYCKET foglossning och varit sjukskriven för det. med första barnet från v. 15 hade även sjukt mycket illamående med 1:an
Denna gången hade jag problem med ischias de första månaderna men det har försvunnit.
Nu på senaste hade jag dock fått väldigt svårt och ont av att stå mina långa arbetspass men det är väl ganska normalt när magen börjat växa ordentligt.
Min två grabbar har varit STOOORA, 4,6kg och 57cm långa och hittills så finns det inget som tyder på att den lill* i magen skulle vara något undantag.
Skulle ju inte göra mig någonting om man drog av några cm och kanske ett kg denna gången så man får en riktig bebis =)
Där emot har jag fått en jädrans massa åderbrock, överallt, hemorojder och jag är helt plötsligt superkänslig mot nya kläder, alltså om jag provar ett nytt plagg som inte är tvättat. har aldrig varit så innan.