xtravaganza
Hej, vilken kul tråd! Jag är på dag 19 på helfart. Det är inspirerande att läsa om alla som har hållit på länge och lyckats gå ner så mycket. Jätteroligt!
Hej, vilken kul tråd! Jag är på dag 19 på helfart. Det är inspirerande att läsa om alla som har hållit på länge och lyckats gå ner så mycket. Jätteroligt!
Är det nån som har struntat i upptrappning? Jag trappade aldrig upp med Nutrilett och det gick bra. Men Nutrilett verkar bättre för min mage. Xtravaganzapulvret gör mig hård i magen. Sen blir det väl automatiskt upptrappning med tanke på att man inte behöver så mycket för att bli mätt.
Jag är jättenervös över att äta och trilla dit igen. Pulver är ju inga problem för mig, men att äta rätt kommer att bli en utmaning, speciellt på halvfart.
Pyttis: Jag vet inte vad det är för sötningsmedel i dina tuggummin men sötningsmedlet som är i många tandkrämer och tuggummi förvandlas till socker i kroppen, till skillnad från de som är i läsk och annat. Minns inte vad det heter, Xylitol kanske.
Är det nån som vet hur Tanitavågen visar fel när man är i ketos? Jag skulle helst vilja fortsätta med helfarten efter de första 26 veckorna utan att trappa upp bara för att väga mig. Men sen är jag ju jättenyfiken på hur stor muskelprocenten är, så jag vill ju inte avstå från att väga mig.
Vår coach har sagt att alla värden på Tanitavågen blir konstiga när man går på helfart och har tömda kolhydratreserver. Jag får be henne om en utförligare förklaring.
Katti77: Tack för svaret om vågen! Och du, du har ju gått ner men det märks inte pga vattnet du lägger på dig i upptrappningen. Så noll på vågen är säkert nåt halvkilo-kilo mindre i fett, tror jag.
Trassle: Det är nog en jättebra idé att bjuda hem nån. Jag märker nu när min make är bortrest en vecka att det är VÄLDIGT svårt att låta bli kylen och frysen. Man blir verkligen medveten om sina ovanor när man går på helfart. Nu gäller det bara att lära sig av det...
Jag jublar: Minus 20 kg idag! Det betyder att jag har 19 kg kvar, inte så kul att tänka på. Men jäklar, 20 kg!! På bara 6 veckor!
Ja, jag tränar två dagar i veckan. Men det gör nog mycket att jag var så jätteöverviktig, 124 kg och 167 cm lång. Första veckan gick jag ner nästan 7 kg. Nu märker jag att det drar sig ner mot strax under 2 kg i veckan när jag väger lite mindre.
Hur mycket omega3 äter ni? Och hur mycket får man maximalt äta? Vi är rekommenderade 6 st 500 (milligrams?) om dagen, men coachen sa ta så många som möjligt fast nån övre gräns finns väl?