Hej allihopa!
Vad duktiga många av er är som lyckats gå ner så mycket. Ni inspierar verkligen att komma igång. På torsdag ska jag också börja med XV och det är med skräckblandad förtjusning. Är superpeppad att äntligen bli av med min ca 30 kg övervikt, kunna handla snygga kläder, bli fin inför bröllopet i höst, men framförallt att få en hälsosam kropp som ska klara många år tillsammans med mina finfina barn. Men samtidigt är jag vettskrämd. Nu har jag haft en målbild så länge, kommer jag att klara av det. Jag är rädd vad som skulle hända om jag misslyckas, kommer det att spåra ur ännu mer då? Är livrädd för att inte lyckas. Men den här gången är jag verkligen beslutsam och hoppas att jag klarar det.
Min coach sa till mig att det var bra att försöka undvika kolhydrater ungefär tre dagar innan man kör igång med helfarten. Men nu känns det som att jag glömt bort allt vad jag lärde mig i skolan om näringslära. Vad ska jag äta de här sista dagarna innan start? Jag förstår ju att jag ska äta mycket kött, fisk, kyckling osv, men vad får jag äta till. Är det okej att äta sallad? Vad ska jag äta till frukost osv? Hoppas nån har några bra svar för jag vill få en så bra start på mitt nya liv som möjligt.