Inlägg från: rosenknopp09 |Visa alla inlägg
  • rosenknopp09

xtravaganza

ser att ni hunnit ända till sid 65 men kanske kan få vara med här på ett hörn?

• rosenknopp09

Hej, Tulipanen så där kände jag första gången jag åt cambridge väldigt illamående efter jag ätit,därför bytte jag till Xtravaganza det var väldigt stor skillnad på pulver och pulver...
    Hur många dagar har du ätit pulver??

Jag mådde "uselt" i 3dagar sedan vande sig kroppen. Det gäller att dricka mycket vatten! märker det så länge man dricker en massa så håller man hungern borta, och skönt det att kaffe,te är inräknad i drycken. Jag brukar äta vad ca 4:e timme och däremellan dricker jag ca 1l vatten så totalt 3L vatten/dag.

Jag brukar som sagt dela upp målen dricker en hel soppa på morgonen vid 8:30 nästa vid 12:00(4,5tim) en halvpåse med varmsoppa nästa vid 16.00 och sista vid 20.00 en hel påse.Det är ca tider jag brukar hålla varje dag...

Om det inte funkar för dig så tycker jag att du skall kontakta din coach.

Ketonerna när och hur har jag ingen pejl på men det kanske någon av er andra har??

• rosenknopp09
    emmgus skrev 2010-10-03 11:03:09 följande:
    Ska på ett möte ang detta på onsag.
    Såg denna tråden o tänkte om ngn kan berätta  HUR jobbigt de är första tiden med soppor, hur står man ut?
    det undrar jag lite med,jag har pulvrat i 18 dagar helt idag och jag är impad på hur andra som fixar 8-10veckors bantning... jag tänker fort att rasa i vikt har man bara bestämt sig att man skall ner så går allt.. det handlar om karraktär rakt igenom... bästa är att hänga fram ett klädes plagg som är ditt favorit plagg, kan vara en snygg sommarklänning ett par snygg jeans osv, som en "morot" att detta plagg vill jag komma i till vår/sommar så har man lite push.. det kan gå jättebra.. jag har en stor garderob med kläder i en strlk mindre än vad jag är nu så med andra ord jag behöver inte köpa kläder om jag går ner.... :)
  • rosenknopp09
    Tulipanen skrev 2010-10-03 12:22:46 följande:
    Rosenknopp 09:  Jag är inne på dag 2 idag. så det är ju inget. men jag får se hur det går. Det är väl så att man är van att äta hela tiden . då jag har mycket att gå ner , bra tips med hänga fram ett klädes plagg.

För en antal år sedan köpte jag en snäv klänning, jag har inte kommit i den trodde jag skulle gå  ner så jag kom i den är stl 40-42 kort klänning i svart  snygg ska hänga fram den.

Tack för att ni finns här.
    då är vi två om att vilja gå ner mycket i vikt, jag har gått ner en hel byxstrlk nu och hamnat på 46. Men vill gärna komma ner till 42-44 i byxstrlk. Det bra att ha en "morot" o delmål eftersom det blir lättare. Att man ger sig fina gåvor istället kan vara alltifrån en halsduk,ett smycke eller en bukett färska blommor... något litet..

väldigt bra forum det här tycker jag! tummen upp{#emotions_dlg.flower}
  • rosenknopp09

visste inte att Xtravaganzas soppor var allergena.. att soja är besläktad med nötter,blev att jag öppnade mina ögon ännu mer,då förstår jag att jag också är lite allergisk mot dem,trott hela tiden att jag är allergisk mot något annat samt förkyld... på mig kliar det i halsen och lungorna precis som det gör när jag fått i mig nötter... knepigt att de inte berättar sådant när man berättar för dem vad man är allergisk emot.

Själv får jag inga blemmor men får ta allergitab så man blir dåsig och trött av för att slippa kliandet... hoppas inte det är sojan som ställer till det,tycker jag har hittat rätt grej,testade en cambridge påse häromdagen för jag hade missat och ta med mig en,fick en av kompisen.. fick apont i magen som vanligt...

Tulipanen: hör med din coach,ni kanske kan komma på något annat du kan stoppa i dig...

en annan fråga till er tjejer som vet lite mer om Xtravaganza...

jag har nu ätit påsar i snart 3veckor och det går jättebra, när får man börja äta energibarerna? e det på halvfart eller helfart de gäller??

• rosenknopp09
    Gladhannapanna skrev 2010-10-04 09:07:25 följande:
    Rosenknopp: Xtrabars ska man inte äta på helfarten, de innehåller mer kolhydrater än påsarna så de kan göra att man går ut ketonfasen.

Jag har själv alltid en bar i handväskan för att kunna ta ett bra mellanmål de gånger planeringen inte håller och man är iväg någonstans.
    det var smart,jag äter pulver en eller två veckor till sedan kommer jag vilja gå ner på halvfart längtar efter att äta "riktig" mat.
  • rosenknopp09

vet inte om jag har frågat er tjejer innan men hur smaksätter ni era soppor?

jag har en favorit och det är vaniljen om man lägger i ca 1/2 tsk kanel. Något mer tips?

• rosenknopp09

hur många veckor körde ni helfart fram tills ni bestämde er för att gå ner på halvfart?
    jag börjar bli less på att bara äta soppor nu har snart ätit soppor i 4veckor och längtar efter något att tugga på.

• rosenknopp09
    Gladhannapanna skrev 2010-10-09 13:31:12 följande:
    Jag gick sex veckor på helfart, sedan började kroppen att säga ifrån så jag började äta på halvfart.
    det var inte illa med 6veckor, hur har du tyckt att det går för dig när du äter halvfart?

halvfart är tre påsar och ett lagat mål mat,eller?
  • rosenknopp09
    Gladhannapanna skrev 2010-10-09 13:58:03 följande:
    Jag har inte ätit några soppor på halvfarten, ibland har jag tagit en xtrabar som mellanmål. Det står noga i boken hur man ska äta på halvfarten.

Jag äter ganska mkt halvfart nu med,  gröt till frukost, mellanmål på tex äpple coh valnötter, lunch och middag ser likadana ut ungefär. En knytnäve protein, en knytnäve grova grönsaker och en handflata vattenrika grönsaker/frukt.
    måste nog läsa boken tror jag :)
Svar på tråden xtravaganza