• Ellamy78

xtravaganza

Hallå där!

Här kommer ännu en nykomling till denna tråd. Är så glad att jag hittade på er! =)
    Skrev in mig på XV för 4 veckor sen och har således hunnit med 5 gruppmöten, men körde igång med helfarten först igår, torsdag.
    Har ca 40 kg övervikt, vilket förstås kommer ta tid att gå ner, men jag har gett mig den på att NU SKA DET GÅ! 
    Har försökt med det mesta innan; VV, Viktklubb, Nutrilette m.m. Tror dock att det är den mentala biten som saknats och den ingår ju i XV's program. Så nu håller jag tummarna... Har som första mål att klara 2 veckor på helfart, och om det funkar så fortsätter jag så länge jag orkar... Har en utlandsresa som hägrar i februari, som är en bra morot! Men mitt XV-mål är inte satt förrän tills min födelsedag i augusti 2011 (-40 kg).

Tycker nog inte att det är själva "dieten" som är det jobbiga med helfart, utan det sociala; att man inte kan äta hur som helst tillsammans med andra och att man måste förklara för alla vad man håller på med. Folk blir lätt så skeptiska när man säger att man käkar soppor... Så det är min stora utmaning; att inte gå under jorden och bli helt asocial under den här tiden... Känns toppen att kunna prata med andra i samma situation härinne!

Trevlig helg // Ellamy

• Ellamy78

Hallå där!

Och välkommen kaninchen! Önskar dig också lycka till med soppandet! Ser att vi har ungefär samma mått (jag är 165 cm och började på 111 kg) Mitt mål är 70 kg och delmål 90. Delmålet hoppas jag ha nått om 3 mån när vi ska åka utomlands! Vore härligt!

Jag har nu gått en vecka på soppor och har gått ner 4 kg (vågen stod på 106.7 idag)! Har inte tränat nåt nämnvärt, mer än promenader och mår faktiskt riktigt bra!
    Jag tar en vecka i taget, men planen är att köra helfart nu i minst 4 veckor och sen halvfart över jul (december) Sedan helfart igen efter nyår fram till resan..

Är så peppande att läsa om alla era viktresor och vilka framsteg ni har gjort! Dina bilder är fantastiska, Mozilla!

Imorgon ska jag köra ett pass på gymmet och köpa mera soppor. Känner mig grymt laddad!

Måste fråga er; äter ni psylliumfrön? Hur äter ni dem i så fall? Jag provade att blötlägga och skulle sen blanda i ett glas vatten, men gud så läbbigt.. Fick inte ner den där geleklumpen. Finns det bättre sätt??

Lycka till allihopa!

Svar på tråden xtravaganza