xtravaganza
Hallå där!
Här kommer ännu en nykomling till denna tråd. Är så glad att jag hittade på er! =)
Skrev in mig på XV för 4 veckor sen och har således hunnit med 5 gruppmöten, men körde igång med helfarten först igår, torsdag.
Har ca 40 kg övervikt, vilket förstås kommer ta tid att gå ner, men jag har gett mig den på att NU SKA DET GÅ!
Har försökt med det mesta innan; VV, Viktklubb, Nutrilette m.m. Tror dock att det är den mentala biten som saknats och den ingår ju i XV's program. Så nu håller jag tummarna... Har som första mål att klara 2 veckor på helfart, och om det funkar så fortsätter jag så länge jag orkar... Har en utlandsresa som hägrar i februari, som är en bra morot! Men mitt XV-mål är inte satt förrän tills min födelsedag i augusti 2011 (-40 kg).
Tycker nog inte att det är själva "dieten" som är det jobbiga med helfart, utan det sociala; att man inte kan äta hur som helst tillsammans med andra och att man måste förklara för alla vad man håller på med. Folk blir lätt så skeptiska när man säger att man käkar soppor... Så det är min stora utmaning; att inte gå under jorden och bli helt asocial under den här tiden... Känns toppen att kunna prata med andra i samma situation härinne!
Trevlig helg // Ellamy