• Blimpen07

xtravaganza

Hej!

Jag började förra tisdagen, så jag är på 9:e dagen nu...eller den är väl så gott som avklarad!

De 3 första dagarna tyckte jag var ok men sen dag 4-6....fyyyy faaan. Jag mådde inget vidare. Nu kan det ha berott på att jag blev förkyld och tant röd kom o hälsade på, dessutom första helgen...abstinens???

Ställde mig stolt på vågen i måndags - en hel vecka avklarad - endast pulver intag! Minus 2 kg visade den - jaha tack för den tant röd! 2 kg är ju jättebra på en vecka men första veckan brukar det ju hända lite mer.

Ja ja 2 kg mindre o förhoppningsvis visar det mer nästa vecka! Jag har satt upp 20 kg som mål men tror jag kommer vilja gå ner mer när jag nått dit. Jag har som mål att pulvra 10v men just nu har jag väldigt svårt att se att jag ska fixa det. Jag bara storm längtar efter mat...all mat...även sånt jag egentligen inte tycker särsklit mycket om!!?? O nu tycker jag ända att det funkar fint med pulvret...jag är inte nämnvärt hungrig o mår bra.

Jag hoppas ni kan hjälpa till o tagga en här!?

Min grupp börjar nästa måndag så jag hoppas den är bra o kan stötta en.

Hoppas det går bra för alla er andra!

• Blimpen07

Hur man känner under ketosen är olika...jag är hungrig till o från...jag har ännu inte känt mig särskilt pigg....förvisso småbarns föräldern med mindre jämn nattsömn!

Jag har snart "stått ut" i 5 veckor o det är tänkt att jag ska köra helfart i 5 veckor till men det känns tungt...men jag ska absolut göra mitt bästa, för helfarten är ju det lätta o snabba sättet. Men oj vad jag ser fram emot att få äta!

Mineralvatten står det i min handbok max halv liter om dagen - hemmagjort bubbelvatten går däremot utmärkt att dricka av.

När jag började så drack jag ca4-5 liter vatten varje dag o mådde inte bra. Då sa de till mig att dra ner på vattnet för de hade fått nya rön om att så mycket vatten var inte bra utan man skulle ligga på 2 liter vatten o höja utifrån aktivitet o värme.

Efter 31 dagar sa vågen minus 8,6 kg

Hejja allihopa!!

• Blimpen07

Hej

I min handbok står det max 0,5l per vecka...hemgjort går dock bra. Dessutom har de fått nya rekommendationer angånde hur mycket vatten man ska dricka per dag...så jag tror att det ska vara runt 2 liter nu. Jag pimplade 4-6 liter när jag började på helfart o mådde inte bra dag 6-8 var jag alldeles rystig o då sa de till mig att dra ner på vattnet o att de nya rekommendationerna var ....2 l/dag....eller nått sånt

Kämpa på alla!

• Blimpen07

Jag blandar ner psylliufröna i shaken! Gott? Nä absolut inte - sveper!

• Blimpen07
    mozilla skrev 2010-11-09 15:18:05 följande:
    Glömde skriva att Nutrilett är bara LCD, likaså Modifast som man kan köpa på apoteket...det är också bara LCD.
    Nutrilett är VLCD - det profilerar de sig som iaf
  • Blimpen07

Imorse stod vågen på 79,9

Hejja allihopa!

• Blimpen07

Här är en till som gick på omgång 2 idag! Puh fryser och är rastlös! Ja ja nu kör vi heja allihopa.
    Gick också ner 15 kg aug-okt och har tänt mig 6-8 veckor på pulver igen.

Önskar jag hade varit kaffedrickare...eller tedrickare...fryser

ACPK: Man måste anmäla att man vill ha tillgång till XV sidan...om jag kommer ihåg rätt mailade jag till mitt center - så mailade de tillbaka inloggning.

• Blimpen07

Tips på de kalla dryckerna är att använda riktigt riktigt kallt vatten, ev mindre vatten o lite krossad is o kör med stavmixer (el likn) för att få den riktigt slät - jag fixar inga klumpar då klöks jag! Testa dig sen fram om du vill ha mer utspädd soppa eller lite tjockare.

Lycka till!

Svar på tråden xtravaganza