Inlägg från: MrsLoPiccolo |Visa alla inlägg
  • MrsLoPiccolo

xtravaganza

Ninjisen skrev 2011-01-16 14:39:36 följande:
    Den rekomenderade dosen är 2.2 gram.. Skulle jag köpa xtravaganzas omega 3 så är man tvungen att ta 6-8 stycken.. Det sa min coach.. Antar att det är 500 mg.. Dom är dessutom onödigt dyra. Jag köpte mina 1 grams på gymgrossisten för 220 kronor med 300 stycken i. Enligt xtravaganza ska man ta 2 gram om dagen.. Men jag tar 3 stycken alltså 3 gram :) vi skulle inte vara oroliga att tillsätta extra oljor för magen.. Physsilum fröna är vidriga!! Men jag tar 2 msk i ett glas vatten.. I med en liten sked och rör om medans du dricker annars samlas alla i botten och viktigt.. Drick direkt. Dom börjar svälla direkt och blir som en gegga. :) hellre lida 30 sekunder o dricka de än riskera bli hungrig o fuska.
    jag stod och funderade på dessa physsilum fröna sist jag var på xtravganza men jag ställde snabbt tillbaka dem, mättar dem bra tycker du? sj funderar jag starkt på att köpa omega 3 på apoteket eller hälsokosten för så mkt man skall äta blir det jättedyrt om man enbart skulle köpa det hos Xtra.

En undran är det någon av er tjejer som har testat och frysa in en påse? så det blir mer som en sorbe konsistens på shaksen?
  • MrsLoPiccolo
    emmgus skrev 2011-01-16 18:56:10 följande:
    Man kan blanda i shaken med de fick jag som tips, men fy fan va vidrigt jag tyckte de va!

Dagens träning va att hoppa upp i sadeln igen efter ett x antal år, riktigt skoj och jag tror de kommer kännas i lår imorgon
    en fråga ni som är så bra på detta, dessa psyllimfrön läste på Ninjisen att när fröna sväller magen så fungerar det som att man blir mätt, deras effekt är bara att svälla och dämpa hunger??

jag menar så att det inte blir så att de är som en extra energi (kalorier)?
    antar att de har funktionen hålla magen i trimm och dämpa hunger har jag rätt??
    skall nog börja köpa fritt flyt igen omega 3 o äta 1 kapsel/dag.. om de nu säger att det är så himla viktigt att äta just det under helfart!!
  • MrsLoPiccolo
    doffe29 skrev 2011-01-17 11:52:52 följande:
    Första veckan avklarad  Går jätte bra nu inte mycket till hunger, ibland måste jag till och med tvinga i mig soppan när jag inte är hungrig, bara nåt att tugga på saknar jag.och jä***r vilken energi jag fått.

Startvikt               152kg
    nuvarande vikt   145kg
    7kg på en vecka var väl toppen,toppen! stort grattis!!
  • MrsLoPiccolo

Ni som går på helfart, hur många ggr i veckan tränar ni? och vad tränar ni?
    xtravaganza center - gym eller annat gym och i såfall vad?

Jag börjar min viktresa ner på tisdag den 25:e! :)
    tänkte äta soppor på helfart i 10veckor..
    spännande!!Glad

• MrsLoPiccolo

någon av er tjejer som under tiden ni gick på soppor försökte bli gravida?

om någon av er haft svårt innan att bli gravida såg ni ett ljus om att bli mer fertila sedan när ni kom ner på er normal vikt? kanske blev gravida?

jag skall försöka mig på så småningom att bli gravid kanske inte första 10v men så fort jag kommer ner i mindre omkrets.. men de sägs ju att ju mer "normal" viktig du e desstå mer fertil blir man.

idag skall jag till gruppträff 6 och det skall bli intressant!!

• MrsLoPiccolo

Idag börjar min viktresa..

jag såg redan igår på gruppträffen att efter tränat mkt och ätit rätt utan fattiga kalorier har jag lyckats gå ner 5kg på två veckor.. då är det bara 30kg kvar! :)

• MrsLoPiccolo
    Davinia skrev 2011-02-06 12:05:22 följande:
    Jag gick på helfart 17 veckor, gick ner 36 kg
    wow,det är starkt jobbat! vad brukar de säga 5-6mån på helfart och sedan är du nere på din normalvikt....
    vad gjorde du något särskillt eftersom du gick ner så många kg på minre än ett halvår?
    tränade?
  • MrsLoPiccolo
    Davinia skrev 2011-02-07 14:06:58 följande:
    Jag tränade mkt, och sen jobbar jag som uska så där får man inte sitta ner ska du veta..:)
    I know, jobbar som vårdbiträde och vet att man inte får sitta ner mkt... blir även i framtiden som uska.. men gillar det.
  • MrsLoPiccolo

idag börjar min viktnedgång...
    går på halvfar ibörjan.. känner att det är rätt skönt att göra det.

morgonen började jag med 1/2 portion med havregrynsgröt och en liten klick osötad äpplemos
    nu sitter jag här och försöker hiva i mig så mycket vatten som möjligt....

nästa gång jag äter blir det en shake vid ca 12-12.30 tiden

sedan blir det riktig mat fast i liten portion runt 16-16.30 tiden

sedan en shake vid 20-20.30 tiden...

är detta för lite?

hur smakar dem där barerna?

• MrsLoPiccolo
    Ninjisen skrev 2011-02-10 12:24:57 följande:

Startvikt 94 kg Längd 175 cm
    {#emotions_dlg.flower}
    -3,8 kg vecka 1
    -2,5 Kg vecka 2
    0,4 Kg Vecka 3
    2,1 Kg Vecka 4

------------
    -8,8 kg totalt

Byst: -5 cm
    Midja: -7 cm
    Mage: -7 cm
    Stuss: -7 cm
    Lår: -3 cm
    Vad: -1 cm
    Arm: -1 cm

-------------
    -31 cm totalt

Skit för mitt första delmål är 85 men 200 gram ifrån.. Men men det ger sig väl snart!

{#emotions_dlg.flower} Grattis det är ju jättebra..9kg förlåt 8,8kg på 4v är jättebra!! sakta skall det gå för bästa resultat.
  • MrsLoPiccolo

är det någon som äter halvfart?
    jag fattar inte hur man skall kunna hinna äta 5-6mål mat/dag.
    fick precis veta att ca 3tim mellan varje mål... okej det får väl gå... :)

Svar på tråden xtravaganza