• Davinia

xtravaganza

Jag gick på helfart 17 veckor, gick ner 36 kg

• Davinia
    mozilla skrev 2011-02-06 14:51:36 följande:
    Aja, det där var väl bra? Och precis som du själv säger så är ju allt bättre än inget
    Davinia skrev 2011-02-06 12:05:22 följande:
    Jag gick på helfart 17 veckor, gick ner 36 kg
     Härligt - har du lyckats hålla vikten sen du började äta? Eller du är kanske inte jämnviktare än?
    Grattis till nya vikten  
    Nope....jag blev gravid under jämnviktsprogrammet, sen ilade det iväg....*djup suck*...men men, väntar andra barnet nu som ska ut i aug/sept nån gång....efter amning där så blir det helfart igen tror jag. Rekommenderar er alla att lägga LÅÅNG tid på jämviktsprogrammet/träningen....det ger mer än vad man tror.
  • Davinia
    MrsLoPiccolo skrev 2011-02-06 15:33:41 följande:
    wow,det är starkt jobbat! vad brukar de säga 5-6mån på helfart och sedan är du nere på din normalvikt....
    vad gjorde du något särskillt eftersom du gick ner så många kg på minre än ett halvår?
    tränade?
    Jag tränade mkt, och sen jobbar jag som uska så där får man inte sitta ner ska du veta..:)
  • Davinia
    Ninjisen skrev 2011-02-06 17:36:59 följande:
    Oj va duktig du är!!
    Nja...blev gravid halvvägs där nånstans så jag har gått upp allt igen! Men som jag skrev till en annan...lägg ner mer tid på jämviktsprogrammet/träningen...för det är där det avgörs, om du kommer ha din målvikt om fem år eller gå upp allt igen.
  • Davinia
    juleadam skrev 2011-02-06 22:40:17 följande:
    Oj 17 veckor! Det låter länge :) Att du höll ut! Jag ska börja med 4 veckor, fast antar att jag får lägga på 2-4 veckor till för att nå min målvikt. Har hållt på en vecka bara.

Bra kämpat! 
    Det var länge, men det är inte det som är jobbigt. Gå på helfart är den enkla, lätta vägen att gå ner i vikt. Väl värt att minnas när man tycker det är jobbigt.
    Det svåraste tyckte jag var jämviktsträningen, jag blev gravid då och allt åkte ilfart upp....man har mkt lättare för att gå upp i vikt om man en gång varit överviktig, det är viktigt att komma ihåg!
    Jag trotsade alla tror jag....alla tjatade på mig och tyckte att "nu räcker det väl"...."ska du bara äta det där till lunch" .osv...osv....jag lärde mig mkt om mig själv som människa och jag tror jag växte litegrann...:)
    Nu är jag gravid med nummer två...bryr mig inte så mkt om vikten bara jag äter ordentligt och rör på mig.
Svar på tråden xtravaganza