Inlägg från: Aishwariya |Visa alla inlägg
  • Aishwariya

xtravaganza

Hej allihopa får man som ny ansluta sig i er tråd ? Jag börjar v 3 och är väldigt nervös och spänd på att börja, men samtidigt lite rädd! Ska jag klara det? Hur kommer jag att må? Hur lång tid gick ni andra på helfart! Hur mkt påverkar det ens vardag. Jag är livrädd för att jag ska bli seg i huvudet då jag jobbar som förskollärare och måste vara skärpt när jag jobbar. När jag var där och skrev in mig trodde hon jag pratade med att jag skulle gå ner runt 10 kg på 4 veckors helfart... Låter nästan för bra för att vara sant. Men sen har jag ju 30 kg till att gå ner efter det och sedan hålla vikten vilket nog är det svåraste.

• Aishwariya

Hej! Jag börjar v 3. Har mitt första möte med min coach nästa vecka. Har redan köpt pulvren och funderar på att smygstarta. Men jag vet inte, drar mig för det. Kanske ska vänta till man varit på mötet och fått upp motivationen mer. Jag känner mig taggad men rädd inför detta alltså!

• Aishwariya

Hej allesammans!!

Jag började i måndags på helfart. Är således på dag 7, vågen står på -4 kg. Jag skall börja med 3 veckor helfart för att sedan se hur jag känner gällande att fortsatta på helfart eller hur jag skall göra.Jag vill gå ner 40 kg ungifär så jag har en bra bit till målet.

Samtidigt har vi önskan om barn så jag kommer ju köra på tills jag blir gravid. har diskuterat det med  de på xtravaganza och de har helt ok, blir jag gravid får jag välja om jag vill ha hjälp att hålla vikten och inte gå upp i vikt under graviditeten alternativt om jag vill pausa mitt medlemskap under graviditeten och fortsätta etfetr graviditeten istället. Oerhört skönt tycker jag! jag blir fantasiskt inspirerad av att läsa olika framgångshistoerier. Det har ju verkligen hjälp så många det här med xtravaganza, jag ångrara så att jag inte började tidigare!

• Aishwariya

MrsLoPiccolo: jag har faktiskt inte börjat träna än. jag går dock mina obilgatoriska 20 min promenader varje dag, någongång har jag varit ute och gått i lite mer än en timme. Jag tänkte börja träna nästa vecka, jag skall försöka gå på lite olika grupppass ( typ zumba, poweryoga, afodance,boxercise) för det tycker jag verkar roligt, problemet är bara att jag är lite rädd för att gå in på passen, att jag skall göra bort mig, känna mig mal placerad eller inte orka med tempot. Men jag skall snart ta första steget och över den mentalatröskeln sedan tror jag det skall gå bra!

• Aishwariya

Är på dag 11 helfart och sjukt pepp! Har gått ner 5 kg på 1,5 vecka. Var på mitt första gruppmöte i tisdags.. känner kanske inte direkt att det var någon super höjdare. Vi var 22 i gruppen, vilket kändes lite för stort för att känna att man kan öppna sig och verkligen dela med sig av sig själv. Dessutom pratade bara coachen om sådant som stod i boken, jag blev lite besviken för jag menar det kunde jag ju läsa själv. Men jag hoppas det skall kännas bättre framöver så det blir lite mer meningsfullt. Har precis gått över till mental träning spår 2, jag gillar det skarpt! Det första spåret var jag duktigt trött på vid det här laget. Tar ni andra psylliumfröskal ( stavning?!) och fiskoljekapslar? I såfall hur mycket? Och en kanske ite fånig fråga men; Får jag ta nässpray och alvedon? ( Dunderförkylning)

• Aishwariya

Jag har på söndag klarat min tredje vecka på helfart har idag gått ner 8,5 kg. Första veckan var -3,7 andra veckan - 2,3 och denna veckan hittils - 2,5. Det har verkligen gått som på en dans förutom med magen som verkligen inte vill vara med! Har fått ta microlax två gånger och laxuberal. Äter mina psylliunfröskal varje måltid och tar mina fiskoljekapslar men nej det går ändå inte. Ngn med samma problem? Jag känner idag att jag börjar tappa motivationen lite. Är sugen och hungrig och lite deppig. Har pga en envis förkylning inte kunnat varken träna eller promenerat denna eller förra veckan. Har även slarvat med den mentala träningen

• Aishwariya

Hej!
    Jag är snart klar med min fjärde vecka på helfart.Jag har gått ner 10,5 kg och är jätte nöjd. Känner super stor skillnad på kroppen men har ändå 34 kg kvar! Helgerna är lite jobbiga annars tycker jag att det går bra! Tyvärr har jag inte kunnat komma igång med träningen pga av en envis infektion som satte sig på luftrören men på måndag jädrar i det så skall jag börja träna!

Såhär ser mina resultat ut.

Startvikt  106,5 Målvikt 62 kg

Första veckan - 4kg
    Andra veckan -3kg
    Tredje veckan -1,5 kg
    Fjärde veckan -2 kg ( 1 dag kvar på veckan)

Hur duktiga är ni på den mentala träningen? jag var super duktig första veckan men har sedan slarvat aldeles för mycket!  Den mentala näringen har jag inget problem med =) har shoppat blommor, fixat hår och naglar, haft hemma spa med maken etc. Belöna mig själv har jag inget problem med hehe

• Aishwariya

När skall ni andra vara i mål föresten? Jag har min mållinje sista maj=) det känns snart och overkligt att det går så fort och är så enkelt.. så lång tid man gått och mått dåligt över sin övervikt och så är det inte svårare eller mer tidskrävande än såhär..

• Aishwariya

Jag försöker lägga in min träning på xtravaganzas hemsida men jag hittar typ ingenting, jag gjorde ett bodypump pass idag alltså sivstång i grupp, jag hittar varken pump, bodypump,skivstång, styrketräning, eller gym i deras databas. Ngn som har koll på vilket begrepp de använder istället för det måste ju finnas ngt motsvarande.

• Aishwariya

Åh nej, jag har fallit dit för första gången. Kunde inte stå emot suget idag och proppade i mig några tuggor med sallad från makens mat mår skit dåligt  psykiskt nu känner mig totalt misslyckad. Kommer jag komma ur ketosen nu och få börja om från början? Ngn som gjort samma mot sig själv märkets det mkt på ketosen och veckans vägning?

• Aishwariya

Hej !

Är nu i slutet av min 5.e vecka och har gått ner 11 kg. Verkar inte ha fallit ur ketosen av mitt snedsteg (puh!). Har börjat komma igång med träningen och känner en otrolig glädje i att träna. Jag älskar det!! Tack för tipset om frågor och svar på xtravaganza sidan rörande bodypump. Nu har ag ett nytt problem, njag hittar inte vattengympa,bodybalance, yoga eller pilates? ngn som har ngn idé?

• Aishwariya

17 kg på 8 veckor. 26 kg more to go

• Aishwariya

Hejsan! Nu har jag gjort helfart sedan 17 januari . Har gått ner 26 kg ocg har ca 10-15 kvar. Känner inte att jag har lika btåttom med de sista kilona och har idag gått över på halvfart och ska lägga mer sprutt på träning. Jag är lite nervös för jag vet att det är nu den riktiga prövningen börjar! Jag har klurat ut ungifär när jag ska äta mina mål och vad jag ska äta. Det hade varit roligt om man kunde få lite tips och recept ifrån andra som äter på halvfart. Är det någon mer som är intresserad av att utbyta lite tips och recept?

Svar på tråden xtravaganza