• Agnes01

xtravaganza

Hej på er...

Det är första gången jag skriver här men jag har smygläst här tidigare. Jag gick på helfart för 2 år sedan sen och gick nästan helt imål, men sedan blev jag gravid och har sedan dess fått en liten tjej.

Jag började på helfart för nästan 3 veckor sedan och allt har flytit på tills igår, då tappade jag det och åt glass och sedan idag åt jag frukost och några chokladbollar vi hade, dem åt jag nästan för att jag sa till mig själv att det är ändå förstört...
    Är det kört för min del nu? Innerst inne så vet jag nog att det inte är det, men om jag kör heltfart from imorogn igen har jag då förstört mycket tror ni eller tror ni att jag kommer att komma in i ketos igen och kunna fortsätta utan att jag har gjort för mycket skada.. Ledsen om det låter som jag gnäller lite här men vill verkligen fixa detta.
    Jag vet hur bra det kommer att kännas när jag är i mål... 

Sen vill jag också säga att jag är så imponerad av er alla!! Ni är otroligt duktiga..

Kram på er!

• Agnes01
    Mary7812 & Jenny CB:

Tack för peppen,, ibland så behöver man verkligen höra det från någon annan,, känns skönt att få lite pepp från någon annan i samma sits,, för ibland är det tufft att alltid peppa sig själv.

Jenny CB: Vad duktig du e som hållit på i 4 månader,,, hur mycket har du gått ner då? Gissar att de 4 kilo du har kvar kommer att gå i ett nafs.. :)

Idag har jag startat om och skall fixa detta,, inge hungrig än. Hur mycket extra fett tar ni. Jag tar 3 gram omega3 och sen så tyckte de på centret att jag skulle ta 2 msk olivolja eller rapsolja också men det är ju så otroligt äckligt. Gör ni det?
    Nu hoppas jag att det inte tar för lång tid att komma in i ketos igen,, tror ni det tar ca 3 dagar som sist?

Lycka till nu alla tappra!!
  • Agnes01

Kanske man skall ta det ibland iaf då:) Hur läge har du gått på helfart? Tack för peppen..:)

• Agnes01
    Mary7812 skrev 2011-04-03 14:45:30 följande:
    Välkommen Zagas!Agnes; jag körde tre veckor helfart i januari och gick då ner 7,3kg. Sen blev det halvfart men då stod jag still och nu körde jag igång för två veckor sen igen. Jag ska köra två veckor till tänkte jag... Kämpigt, men det känns lättare nu när halva tiden gått.

Duktigt,, jag skall också försöka köra 2 veckor till nu,, halvfart är inget för mig heller,, går för sakta så jag har inte tålamod till det.. Vi får peppa varandra allt vi kan för vi kan ju detta!! :)
  • Agnes01
    JennyCB skrev 2011-04-03 18:55:28 följande:
    Agnes,
    På mina 4 mån har jag gått ner 32 kilo. Men de sista 1½ mån har det stått mer still än gått neråt. Jag har/hade bestämt att gå ner de 4 kg eller börja äta 18/4. Just nu vet jag inte. Har tappat lusten totalt. Jävla kokbok, massa god mat där ju.
    Idag fick jag övertalat/lurat maken att följa med till Gekås. Jag behöver helt ny garderob. Kom hem med 4 par trosor och ett regnställ.
    Har inte vågen rört sig imorgon så börjar jag äta.
    På Gekås köper jag även Omega 3. Jag tar 4-5 om dagen. Jag frågade om jag inte lika gärna kunde ta några matskedar med fett men det går bara om det är Xv's egna
    Oj,, du har ju varit otroligt duktig,, jag är så imponerad. Vilket tålamod du måste ha och vilket fokus. Förstår dock att det  måste vara frustrerande att stanna upp lite när det innan rullat på .. Men jag har faktiskt hört att kroppen kan komma till ett läge där den vant sig,, och att man genom att börjat äta lite chockat kroppen och då börjat gå ner igen. Lite som men träning,, att om man tränar på exakt samma sätt hela tiden så kommer det tillslut inte hända något mer ,, utan man måste börja med nya sätt att träna på, tex andra övningar med hantlar eller annat.. Då först börjar kroppen bygga igen.
    Med oljan så tror jag de säger lite olika för till mig har de sagt att ta ett par msk rapsolja, olivolja eller tom smaksatt olja med tex chilli så kan det hjälpa .. Dock sa de att jag skulle ta detta utöver omega3 kapslarna. Det viktiga var att man fick i sig 3 gram omega 2 per dag. För mig innebär det 6 tabletter per dag.

Vad kul att få byta ut garderoben.. :) Jag var faktiskt på Ullared i Tisdags med min syster fast handlade bara kläder till barnen och lite hygenartiklar osv.

Lycka till nu:)
  • Agnes01

Hej på er...

Sitter här min tredje dag på helfart idag och kämpar som bara den.. Är så hungrig just nu,, och såklart så finns det en chokladkaka i kylen... Men jag ska klara det.. Men såhär tuff var inte tredje dagen sist..:(

• Agnes01
    mozilla skrev 2011-04-06 18:51:35 följande:
    Ju fler omstarter man gör dess svårare är det sägs det, så bäst är ju att rida ut detta jobbiga och sen hålla sig till dieten tills man är klar. Har man svårt för helfarten så är där ju inget som säger att man inte kan tappa sina kilo med hjälp av halvfart..det tar dock betydligt längre tid men alla fixar inte helfarten och då är kanske halvfarten ett bättre alternativ för att lyckas..
    Hej.. Jo började nästan misstänka detta.. :) Klarade av gårdagen och idag har det varit mycket bättre,, skam den som ger sig.. :)   Nu skall jag verkligen försöka rida ut stormen tills jag är i mål, vet att jag inte har tålamod till halvfarten.. :) Tack för feedbacken.....
Svar på tråden xtravaganza