• Lycka 1

xtravaganza

Vad kul att det finns en xtravaganzatråd. Hoppas det blir lite fart här nu när sommar och semester är slut.

Jag gick med den 1 aug. Har gått tre veckor på helfart och har tappat 5,7kg. Nu är jag inne på upptrappningen och nästa vecka blir det halvfart. Veckan efter det kör jag en ny kur på tre veckors helfart.

Finns det några fler som börjat nyligen?

• Lycka 1

Är det verkligen ingen som håller på med Xtravaganza nu?
    Skulle vara så kul om tråden kom igång lite

Igår började jag om på helfarten igen.
    Jag började med 3 veckor helfart, 1 vecka upptrappning och sen en semestervecka i Turkiet då jag åt vanlig mat hela veckan.
    Så nu är jag alltså inne på vecka 6.

www.viktresa.bloggspace.se

• Lycka 1
    onoff skrev 2011-09-06 21:39:30 följande:
    Jag ska till turkiet på lördag och när jag kommer tillbaka ska jag skriva in mig på xtravaganza... har jag bestämt :) Då blire fart i tråden vill jag lova. :) Hur mkt ska du ner?
    Min tanke var att jag skulle börja efter Turkietresan men när jag läste på deras hemsida blev jag så peppad så jag drog igång redan den 1 aug.

Jag har ca 13kg kvar att gå ner.

Kul om det blir lite fart i tråden!
  • Lycka 1

Kul om det händer lite i denna tråd igen!

Jag har haft det lite kämpit ett tag nu. Gick 6 veckor på halvfart och gick inte ner ett endaste gram på hela den tiden. Tappade dock i centimeter runt kroppen men villa att något skulle hända på vågen också.

Började därför på helfart igen förra måndagen. I fredags hade jag tappat 3,8kg men sen har vi varit borta i helgen på hotell och massa festligheter. Jag spårade ut totalt och åt allt! Tom godis som jag inte rört sedan i juli. Tyvär resulterade det i att jag gick upp hela 3kg!
    Igår började jag helfarten igen och har tappat 1,1kg till idag. Så nu ligger jag på -1,9kg från förra måndagen.

Planerar att köra helfart så länge kroppen går med på det. Jag har problem med lågt blodtryck och det blir värre med helfart.

• Lycka 1
    srka skrev 2011-11-09 13:23:47 följande:
    Behöver peppning!!!
    Jag kör min andra omgång på helfart. Förra gången höll jag på i 7 veckor och gick ner 14 kg. Sen under våren var jag jätteduktig med halvfarten och gick ner 8 kg till innan det sa stop.
    Nu har jag kört på helfart en vecka och gått ner 2,2 kg och har ca. 4 kg kvar. Idag är jag grymt sugen på att strunta i helfarten och börja med strikt halvfart som jag också vet funkar. Tycker det är skitjobbigt och supertråkigt och nästa onsdag ska jag på anställningsintervju och då vill jag inte vara såsig i huvudet. Men och andra sidan behöver jag bara gå två veckor till på helfarten och sen är jag klar och jag kan känna att jag inte gett upp. Vad ska jag göra? Fortsätta idag och ta ett beslut i morgon och se om jag fortfarande känner samma sak då? Kanske bara är en dipp just idag. Vilket ilandsproblem :) Men just nu känns den här frågan jätteviktig för mig...

Du kanske kan försöka att bita ihop just nu och började upptrappningen på måndag?
    Då hinner du ju få i dig lite till onsdagen. Vet vad du menar med såsig i huvudet.

• Lycka 1
    srka skrev 2011-11-10 09:00:14 följande:
    Jag valde att börja äta igår. Jag har ju inte mång kg. kvar och vet att jag kan ta dem på halvfart bara jag är strikt. Ser min vecka på helfart som en kickstart och att jag rensat bort suget på den onyttiga maten för att bara glädja mig åt allt nyttigt jag kan unna mig nu. Nu är kylen fylld med keso och grönsaker igen och i frysen finns kyckling och lax.
    Åh vad gott det låter
    Jag gick på halvfarten i 6 veckor. Tyckte själv att jag var väldigt strikt men gick endå inte ner ett gram. Inte upp heller för den delen. Så därför går jag på helfart nu igen.
  • Lycka 1

Hallå!
    Jag är inne på min tredje vecka helfart nu och det fungerar superbra.
    Detta är tredje gången jag kör helfart nu och förhoppningsvis den sista. Har inte så många kilon kvar till målvikten.
    Men det är väl sen det stora jobbet börjar, att hålla vikten!

När det gäller julen känner jag mig inte alls orolig. Det finns ju en hel del nyttigt man kan välja att äta och är det något onyttigt man absolut vill äta så tänk efter en extra gång. Är det värt det? Om det är det så ät en liten bit och njut av det.
    Jag kommer tex äta en lussebulle någon gång under julen och den kommer jag verkligen njuta av Förmodligen kommer det räcka med en halv för att få den njutningen. Jag älskar nämligen saffran!

• Lycka 1

Jag köper påsar från Slanka. Tycker dom är så mycket godare än xv.
    Innehållet är desamma.
    Men jag köper dom färdigblndade hos xv. Dom är så bra att ha med sig.  

• Lycka 1
    Gladhannapanna skrev 2012-01-18 21:35:18 följande:
    Jag hade en naturdietshake i kylen och jämförde kaloriinnehållet. xv 168/påse
     Naturdiet 208/shake.

Är slanka en VLCD?

Jag ska försöka väga mig hemma varje måndag och på centrat varannan vecka.       

Ja Slanka är VLCD. Innehåller 170/påse
Svar på tråden xtravaganza