modestyclara skrev 2010-09-20 11:13:13 följande:
Hej
Funderar på att ansluta mig... Jag är så bra på att påbörja saker men tröttnar efter några veckor... har provat GI, LCHF och viktväktarna och det börjar alltid bra med att jag går ner sisådär 6 kg och sedan börjar jag stå still och då tröttnar jag och fuskar och sedan går jag upp allt igen
Hur är det för er andra? Har ni misslyckats med andra dieter/livsstilar men tycker att xtravaganza funkar bättre? Ibland så funderar jag på om de som går ner i vikt gör det för att de är mer karaktärsfasta än jag och att det inte spelar någon roll vilken diet de valt för de skulle ha lyckats oavsett...
Jag ska prata lite med maken om kostnaderna för xtravaganza (som ändå känns helt överkomliga) och sedan boka ett startmöte tror jag...
Vore toppen om det fanns några fler som misslyckats med andra dieter här inne som kan intyga att detta faktiskt funkar...

Jag tror nog att jag vågar påstå att mer eller mindre alla här inne har testat både det ena o det andra innan jag gett sig på Xtravaganza (XV) och att vi alla misslyckats på ett eller annat sätt
Att man lyckas med XV är heller ingen garanti; allt handlar om motivation och vad man är beredd att offra för att nå sitt mål o med det menar jag ju fler veckor du lever på soppdieten (helfart) ju snabbare går du ner i vikt och får ett snabbt resultat. När man är i den berömda ketosfasen har man oftast inga hungerskänslor men när man sen trappar upp o börjar äta igen (halvfart) så kommer detta tillbaka och då gäller det att man sköter sina måltider o inte slarvar för slarvar man är risken stor att man går upp igen och oftast går man också upp mer än man tappat. Det viktiga är också att man får in motionen som en del av ens dag och en sund vana i sitt liv - tränar man regelbundet är chansen att behålla sin vikt större än om man inte tränar.
Jag för min del äter bra, tränar en hel del och när jag gått i mål så började jag unna mig av lördagsgodis, en kaka till fikakalas osv och vips var jag tillbaka i de dåliga vanorna så för att bryta mitt mönster innan det gått överstyr har jag idag startat om på soppdiet, dock har jag valt Naturdiet som är av samma VLCD som XV's. Prisskillnaden är enorm (Naturdiet 7kr/påse mot XV's 31kr/påse) men om man inte har karaktär så som jag verkligen inte hade då hade Naturdiet inte varit ett alternativ. Idag har jag kroppskunskap, jag vet hur den fungerar och jag har fått lära mig hur dagen ska/bör se ut och att man kan unna sig ibland men inte alltid och just detta sista funkade inte för mig..mitt gottesug infann sig direkt och även godissuget vilket var/är oerhört svårt att motstå. Det sägs att det tar 1 år från det att man ändrat sina vanor till att kropp o hjärna ställer om sig till det nya och för min del fungerade det inte att börja unna mig saker tre månader efter målgång så när jag gjort mig av med detta sötsug ska jag låta det gå ett år (minst) innan jag rör nått onödigt i matväg nästa gång - aldrig mer att jag vill väga +30kg igen!
På XV har man ju gruppträffar varje vecka de första 12 veckorna och sen efter det träffas man en gång i månaden på deras sk Lifetimeprogram och dessa gruppträffar har varit guld värda. Man blir peppad o inspirerad av varandra + att man får lära sig hur kroppen fungerar och det hjälper en enormt mycket på vägen.
OM man nått stadiet o bestämt sig för att detta är vad man vill då är XV det ultimata då viktminskningen sker i rasande tempo och det i sin tur sporrar o motiverar. Visst att det är dyrt men för mig blev det snudd på ett par tior billigare än om man jämförde vad jag åt chips för i månaden. Det har varit SÅ värt varenda krona! Det man ska tänka på också är att man skriver på ett kontrakt, man binder upp sig i 12 månader och pengen det kostar dras på autogiro varje månad i dessa 12 månader oavsett om man fullföljer sitt program eller hoppar av...så har man inte bestämt sig till fullo är detta inget tåg man ska hoppa på för då blir det en dyr historia.
Lycka till