Inlägg från: Klunsen111 |Visa alla inlägg
  • Klunsen111

xtravaganza

Muminlina: Skönt att det känns bättre! Hoppas att det ordnar sig! Jag har också varit väldigt godissugen nu efter helgen :( Det är verkligen sant det där att man bygger upp sitt sockerbehov.  I morgon är det träning och Lifetimeträff. Kul!!

• Klunsen111

Har precis syndat med en bit äpplekaka.
    Ska träna i kväll och jag kände att jag behövde det!!

• Klunsen111

Är lite deppig för att jag inte hinner vara så duktig som jag var innan. Nu har jag inte tränat på en och en halv vecka. Det krockar med barnens fotboll och den går ju före.. Jag har svårt att hinna planera för min mat som jag tar med på jobbet också. Och har jag gjort det så nog fanken glömmer jag den hemma i kylskåpet...

Positivt är ju att jag aldrig är stilla på jobbet. (Växtbutik och gardencenter) Sitter kanske en halvtimme om dagen. Byxorna som är skittajta passar i alla fall fortfarande!! Har inte vågat väga mig på ett tag och det skulla man ju inte hålla på med heller.

• Klunsen111

I morgon är det dags för Vårruset i Växjö ihop med andra Xtravaganzare. Kul! Har dock inte hunnit träna Alls på sista tiden men det går nog bra ändå. Har ju en god grundkondition nu och det är inte alla som ska springa. Kan ju lika gärna "Power-walka".

• Klunsen111

Tyvärr kände jag mig som om jag skulle bli sjuk plus att dagis ringde om att min lille gosse (som är lite känslig för han är ett hjärtebarn men opererad och frisk från det) var hängig. Bestämde mig en liten stund innan avfärd att hoppa över det. Är glad för det för gossen var helt utsagen och vi låg i soffan hela kvällen. Trist att inte få testa vad den nya kroppen pallar med!!

• Klunsen111

Var och tränade Spinning/Body pump i kväll. Är nöjd för jag orkade mycket mer än jag trott jag skulle eftersom det var flera veckor sen jag hann träna!!

• Klunsen111

Jag har ångest. Tänker varje dag på min vikt - trots att jag ligger under min målvikt och bara gått upp tre kilo. Men kroppen har förändrats p ga att jag inte kunnat träna. Jag har opererat handleden och precis när allt var bra och jag hunnit gå på en träning trillar jag med cykeln och slår i handen. Nu gör det skitont att sätta i handflatan så jag kan inte göra övningarna på Core-träningen som jag gillar så mycket. Får väl satsa på spinning men det bygger inte musklerna. Vill skärpa mig men klarar det inte:(

• Klunsen111

Jag körde helfart för två år sen och det gick jättebra. Gick ner det jag ville och lite till. Totalt 18kg. Var direkt mager innan jag började gå upp i vikt igen.
     Nu har jag haft ont i handlederna och opererades i vår för karpaltunnelsyndrom så jag kunde inte träna på hela våren/sommaren. 

Jag "unnar" mig för mycket onyttigheter och försöker verkligen men motivationen finns bara där ibland. Har köpt hem Naturdiet-påsar för att byta ut mål med men jag tycker inte de mättar alls.

Det är ungefär fem kilo jag vill gå ner. Kan jag klara det tro? Har anmält mig till Core/spinn på torsdag och köpt en Crosstrainer så jag SKA komma igång med träningen. Mitt problem är tiden. Tre barn och familjeföretag.

Ser att det är många duktiga i tråden! Heja på!!

• Klunsen111

Mozilla: Supertack för ditt långa svar!! Jag har haft barn med vattenkoppor, öroninflammation och halsfuss så jag har inte hunnit titta in här. Hur går det för dig?

Jag har tränat två gånger denna veckan - hemma på min maskin och så gör jag situps på olika sätt som vi gör på core-träningen. Kändes bra men sen hann jag inte mer. 

Har varit duktig på att välja bort kolhydrater till förmån för proteinrikare föda i alla fall. Har ätit mer gröt och lättfil också. Påsarna har jag bara öppnat skåpet och tittat på....

Hoppas du lyckas bra. Kan inte vara lätt när man jobbar natt. Lätt att slänga i sig något för man tror att man ska bli piggare!!

• Klunsen111

Mozilla: Vad duktig du är! Jag har jobbat mycket fysiskt denna veckan och inte brytt mig om (och inte orkat) träna på kvällarna. Känner att det får bli lite ljusare innan jag får energin tillbaka. Då blir jag som en Duracell-kanin!
    Kämpa på!!

Svar på tråden xtravaganza