-
HerreGudf vilken bra sida!!! Tackar för tipset!!!!!mozilla skrev 2010-10-24 13:01:08 följande:Innan jag ska svida om för min timme på gymmet vill jag passa på att tipsa er alla om en kanonbra sida med massor med Coreövningar, träningstips, matprat osv och sidans alla övningar kan man göra hemma så man slipper bege sig till ett gym. Perfekt för er som vill träna men inte har någon direkt energi..då kan man göra övningarna i sin egen takt och utan publik. Kika in på den
gymglam.se/ -
Är så taggad med träningen. Sambon jobbar hårt på att göra färdigt vårt gym i ett av uthusen. Idag inhandlades ett löpband på blocket som ska premiärspringas ikväll.mozilla skrev 2010-10-24 15:35:15 följande:Ja, visst är den! Hamnade där av en slump för någon dag sen
Är inne på 10 dagen och mår toppen. Pigg och slad och hungrig kan jag sammanfatta det som =) Har inga som hellst bekymmer med att orka med att träna. Startade på 99 kilo är 170 cm. Har minskat 6 cm i midjan och 5,5 kilo hitils.
Är så glad över denna tråden och du Mozilla är en insptirationskällla som heter duga!!!
Kram och kämpa på allihop! -
Ska på gruppträff på torsdag. Ska fråga då om jag kommer ihåg!mozilla skrev 2010-10-25 01:13:25 följande:Tjejer!
Någon som vet vad som är bra %-värde på Tanitavågen vad gäller fett, vatten o muskelmassa? Någon som ska på en gruppträff som har lust att fråga sin coach? Det jag vill veta är vilka % man ska ligga på på de tre olika för att det ska vara hälsosamt och bra
-
Åh va kul att läsa och vad duktiga ni är som kämpar på allihopa. Har inte varit inne på ett tag nu men det var är härligt att se att tråden glöder!
Var på min första vägning sen jag började med helfart (Vi får ju bara väga oss var 4:e vecka i Halmstad). Sesultatet var 10,2 kilo vara 5,3 var rent fett! Jag är så nöjd så! Har dessutom kommit igång ordentligt med träningen och känner att det verkligen är kul! Ska kanske våga mig in på ett zumba-pass i em om jag lyckas hitta någon som kan ta hand om sonen under tiden. Det gäller verkligen att hitta vad som fungerar när vardagen är fullspäckad. Själv har jag investerat i ett löpband på Blocket och springer/går en haltimme var dag samtidigt som jag tittar på film med sonen.
Bra kämpat! -
Jag var på Zumba och är så syolt över mig själv! Har i mitt 29 åriga liv aldrig varit på ett pass med hopp och studs innan. Enbart spinning. Att ta detta steget var verkligen stort för mig!
Har som mål att under mitt ettåriga medlemskap ha testat alla passen de erbjuder. Det känns som om jag är mogen nu och det är som sagt STORt för mig. Har alltid bangat innan och känt mig ångestfylld vid tanken på att försöka röra mig tillsammans med andra. Men nu jäklar!!!
-
Jag tränar styrka 2 gånger i veckan och kondition 2 gånger i veckam på ett ungefär. Är hur pigg som hellst och blir ännu piggare timmarna efter träning. Men det är ju olika för alla. Lyssna på din kropp och se var just du orkar med! När du väl är inne i ketosen 3-4 dagar efter starten av helfarten så ska tröttheten avta och likaså hungerskänslorna.rosenknopp09 skrev 2010-11-27 19:39:12 följande:hur ofta tränar ni? jag skall försöka att träna 2-3ggr/vecka.
när man äter pulver från XV blir man då väldigt trött eller känner man pigghet efter ett par dar? funderar på hur mycket man kommer att orka...
Mitt XV "konsult" har berättat för mig att jg skall dricka 2L vatten/dag. Dricker ni enbart kranvatten, eller dricker ni även mineralvatten?
känns som om att det blir enformigt att dricka bara vatten utan smak... får man lägga i citron,apelsin,gurka mm i vattnet?
När det gäller vatten så är det helt ok att lägga i några skivor av någon smaksättare så länge du inte äter upp dessa eller pressar i en hel apelsin eller nått i den stilen
Min konsult menar på att det är helt ok att dricka smaksatt mineralvatten typ Loka citron mfl och har inte satt någon gräns för mängden medans andra säger max en halvliter om dagen och vissa säger att det inte är ok alls. Lite märkligt att de säger olika... Själv dricker jag kanske någon liter i veckandå jag vill "festa till det".
Lycka till! -
JAg fullkomligt älskar den mentala träningen!!! Har verkligen vant mig och lyssnar 1 gång om dagen. Ibörjan kändes det fjantigt och var svårt att fokusera och få fram bra bilder., men nu ger det hur mycket som hellst! mitt råd är att ge det en chans till!!
-
Lyssna igenom dem och välj själv vad du tycker du behöver just nu. Ta sedan en annan eller mixa. Jag kör lite blandat men har som favorit 4:an och 9:an. Behöver ju jobba en del med min självkänsla. Spår 5 och maten körde jag mycket när det var dax att gå på halvfart men nu är det mycket &:an som handlar om träning som går i lurarna.emmgus skrev 2011-01-02 07:49:22 följande:Jag ska tvinga mig till att lyssna mentala träningen en gång om dagen då.
Men vilket spår?
Idag blir de besök på gymmet, första gången på månader (brukar alltid gå pass men de är bra o ha gymmet med eftersom de är oberoende av vissa tider)
Hoppas du kommer in i det! -
Vad roligt att vi är så många nya här nu
Själv gick jag 9 veckor på helfart innan juloch tappade 19 kilo. Sedan blev jag gravid oplanerat och fick börja äta halvfart 3 veckor. Fick sen missfall och har nu åter börjat på helfart igen. Är på 5 dagen och har bara 5 kilo kvar till det mål jag är satt upp. Det är tyngre denna omgången då man fått smak på ätandet. Är dick glad att jag fick testa på halvfarten och att äta för nu vet jag att jag kan lyckas även med upptrappning och att äta måtttligt sen!
Lycka till! -
HÄRLIGT!!!! Bra kämpat!!!ÄNTLIGEN har de hänt något! Efter att stått och stampat på 61 kg i evigheter så får jag lite framsteg nu.
Muskelmassan har ökat annars har allt annat sjunkt =) Eller ja vattenmassan är den samma som alltid!