-
när jag höll på nutriulett drickande för ca 6år sedan och gick ner alla mina överflödiga kg så var jag galet sugen på salt lakrids.. vet inte om det är någon brist man saknar när man är sugen på salt...smålänning skrev 2010-12-06 15:23:22 följande:Sju veckor på helfart, inte varit sugen på nåt men nu håller jag på att gå under - känner mig i behov av en stor sked bregott med salt på! Vad är det, helt sinnessjukt? -
en fråga och no offense
men har ni hört något negativt om XV pulver? någon som bliviit dålig eller så??
detta som jag kommer säga nu är en helt annan fabrikör-märke men något liknande det som vi äter just nu...
min ena tjejkompis åt Cambridge för 2mån sedan och allt resulterade i hjärtstopp
känner lite olust att äta shakes nu, vågar man lita på att XV inte kan ge något sådant? -
Japp hon klarade sig men hon är inte ensam om att få hjärtstopp efter ha ätit Cambridge. Hon hade ätit Cambridge si så där 2-3veckor och det slutade i hjärtstopp...rockmind skrev 2010-12-08 16:16:09 följande:Hjälp vad det lät hemskt! Hur länge hade hon gått på helfart då? Klarade hon sig?
Jag har inte hört något särskilt om XV-pulver men för egen del har ju det satt min kropp ur sitt vanliga system eftersom min mens försvann för 2 månader sedan. Börjar också fundera på hur ämnesomsättningen funkar nu, om den kan ha påverkats eftersom jag verkar ha svårare att gå ner i vikt nu på halvfart än vad jag haft tidigare när jag varit med i viktväktarna och dylikt....
skönt att du inte hört något om XV pulver iaf.
Jag har också svårt det där rent kroppsligt, men funderar på att min mens avstannat pga övervikt... jag tror att man måste hitta balansen i kroppen när man pulvrar... det är ju inte "allas" grej det där med att pulvra.. men för mig funkade halvfart först,dock gick jag upp allt jag gått ner när jag började praktisera (via skolan) men nu skall det bli andra bullar! JAg skall gå nu på halvfart under hela julen och efter det börjar jag på en helfart! bättre att äta bra och så under jul med än att ta "en veckas break" för då tror jag att man nallar lite här och var.
hoppas det löser sig för dig med viktnedgång,ibland är det ju bara så att man liksom står still på vågen också... fast stirra dig inte blind på siffor.. snart tror även jag att du kommer att rasa! :) -
min tjejkompis hade inga dåliga värden hon har ca 10-15kg max att gå ner, jag har bara hört ifrån min XV coach att inom några veckors pulvrande skall man gå till läkaren för att se att man har bra värden... men aldrig innan..mozilla skrev 2010-12-09 11:47:09 följande:Jag har också hört om folk som fått hjärtstopp eller drabbats av annat när dom ätit pulverdiet (cambridge) men dessa personer har haft dåliga blodvärde, högt blodtryck osv samt varit kraftigt överviktiga (40-50kg att gå ner). På mitt viktcentra, där jag gick, så var vår coach noga med att påtala det här med att göra en hälsoundersökning innan man började om man tidigare haft problem med diverse värden eller om man hade många kilo att gå ner så avrådde hon från att ta ut sig med träning osv. Pulverdieter är drastiska metoder och en chock för kroppen så man ska vara noga med att lyssna till kroppens signaler o jag har svårt att tänka mig att man inte märkt något innan ett hjärtstopp. Har du tagit upp det med din coach o vad säger han/hon isåfall?
sj skall jag gå på halvfart nu,(gick på helfart innan och jag märkte inte av något speciellt) men man blir ju nästan hyptokondrisk när man hör om hjärtstopp ifs annat medel men tror inte det är så big diffrence.
Jag skall fråga min hälsokonsult på måndag.. sista mötet inför jul... återkommer på den frågan :) -
pulvret var den största orsaken i dramat.rockmind skrev 2010-12-09 13:22:13 följande:Men var man säker på att det var just pulverdieten som var orsaken till hjärtstoppet, så att det kanske inte berodde på något annat? -
det finns någon subtab på apoteket som hjälper mot muntorrhet... fråga personalen där...Alexo skrev 2010-12-09 19:22:53 följande:Snabt svar Please!!
Va f*n gör jag åt min muntorrhet??? -
jag fick rådet att inte tugga tuggummi eftersom man blir mer hungrig då, köp munskölj på apoteket eller dem där sugtab som ökar saliv produktionen. De är utan socker.Alexo skrev 2010-12-09 21:55:07 följande:Men det är ju för att man inte tuggar...
Hur mycket fusk är det om jag börjar tugga tugg???
Kommer det att påverka min viktnedgång...Jag har panik för min mun- Jag luktar skit och är torrare än en öken..
tungskrapa kan också vara en bra grej... man luktar ju som du säger inget vidare i munnen när man dricker pulver... -
skönt att du kan stå emot sockerberoendet, jag har ju verkligen sockerabstiens då och då och det är riktigt jobbigt, men te och någon gång coca-cola Zero eller mineralvatten håller det helt i takt... stolt över mig sj att jag inte köper godis utan tänker att det inte är för mig utan tar en klementine eller äpple ist.Sylten skrev 2010-12-14 22:19:11 följande:Det var inte dåligt! Det är många kilo det! Heja!
Är också inne på halvfart igen, har tappat gnistan liiite vilket gör det svårt att gå på helfart. Så nu har jag beslutat mig för att ta ett par veckor över jul på halvfart och sen ta tag i helfarten igen i januari. Låter som ett vanligt nyårslöfte.
Men det kommer att funka! Jag ska ner minst 12 kg till innan jag är nöjd!
Har inte heller minskat på vågen under halvfarten men har däremot även inhandlat ett par jeans i stl 40 förutom de jag köpte i stl 42 häromveckan! Så jag kämpar på även om vågen står stilla. Har trillat dit på bröd vid några tillfällen men inget "värre", jag är en tidigare sockergris och är väldigt stolt över tat jag inte ätit nåt godis alls under denna tiden. OCh just godis kommer jag att stå över även i jul. Är helt övertygad om att jag trillar dit direkt om jag tar minsta lilla bit.
Men sockerberoende är ritkigt tufft alltså!
grymt att du gått ner så mycket och att de visas på kläderna, jag gick ner och är fort en strlk mindre håller mig där... har än så länge 46 i byxor men vill ner till min ursprungsvikt då jag hade 40-42 då var det riktigt snyggt.
Som även du säger jag går på halvfart just nu och kommer att göra det under julen, i januari börjar jag på helfart igen skall bli så himla skönt att göra det rätta.
det funkar det har jag ju insett nu när jag gick upp några kg när jag praktisrade och inte kunde fort min kur..
men tycker det är bra att man både kan trappa ner och trappa upp till halfart och hel..
jag skall unna mig lite julmat men tänka på att inte ta för mycket julvört och även hålla mig ifrån de fetaste sakerna... blir nog mycket sill och ägg i jul... :) -
tack för tipset! :) nej äter abbas sill men kan tänka mig att det är mkt socker i... ägg och lax, skinka får det bli skinka utan fettet :)lättare till jul skrev 2010-12-17 10:03:00 följande:Tänk på att det är mycket socker i sill. Om man inte lägger in själv och kan då minska på socker. Skinka är också ok om du tar bort fettet. -
men låter inte normalt att tappa så mycket hår,är det inte bättre att ta upp det "hälsotillsåndet" på vc...rockmind skrev 2010-12-19 21:20:42 följande:Jag har också börjat tappa mycket hår nu efter helfarten - INTE kul alls! Är tunnhårig redan från början om man säger så.
Nån som vet hur länge det brukar hålla på?
hoppas inte jag blir så... -
låter toppen! grattis!!emmgus skrev 2010-12-27 20:00:16 följande:Va på ett möte med min coach idag.
Och trots att jag ätit oregelbundet och ren skit och nästintill inte tränat alls den senaste månaden så är vikten på pricken detsamma, alla siffor är detsmma.
Hon peppade mig och jag känner mig manad att börja igen med nya tag (och en kokbok därifrån) den 1/1!hade isf väntat tills du mår bättre, men ändå tänkt på vad man stoppar i sig... sj hade jag nog ändå börjat på helfart för man behöver inte lika mkt energi när man är sjuk... man orkar ju ändå ingenting...lättare till jul skrev 2010-12-27 12:22:21 följande:Jag tänkte börja på helfart ett par dagar och sen gå över till halvfart. Vaknade imorse med 39 graders feber, tror att jag får vänta med helfart ett tag. Ska försöka att äta efter halvfart men det är svårt när man är sjuk då inte all mat smakar.här är en till som tog en längre paus fast ändå... motivation noll sedan någon mån tillbaka men nu skall det bli ändring.. tänkt ett smalare år... men inte vill jag bli av med något hår... det måste jag kolla upp.. vill absolut inte tappa en massa hår... du har inte så "många" kg kvar det är ju toppen måste ändå kännas skönt... det får bli ett nyårslöfte att fullfölja helfarten tills man är nere på sin normalvikt så länge det går..rockmind skrev 2010-12-26 11:38:48 följande:Jag har också en paus nu under julen, ingen motivation att tänka på kalorierna... Går i valet och kvalet om jag ska gå på helfarten efter nyår igen. Har ju fortfarande 12 kg kvar till målvikten. Samtidigt tänker jag ju på det här med håravfallet nu, om jag går helfart igen kanske det blir ännu en vända med att tappa håret och jag vet inte om jag vågar riskera det.... Men förra gången gick jag ju 10 veckor på helfart och det kommer det inte handla om den här gången isåfall, och det kanske har betydelse för håret hur länge man går på helfart. -
håller helt med,testat två ggr med det första som man skall lyssna på 1-3/ggr om dagen men skall väl försöka ge det en chans till...emmgus skrev 2010-12-31 21:51:54 följande:Mentala träningen på skivan?
har faktiskt inte gett de en chans, eller jo testade en gång och de kändes så fjantigt att jag trodde jag skulle smälla av
de säger att den mentala träningen är den viktigast... -
hej,tråkigt att höra att du gått upp mer en vad det var tänkt from the begining.. men jag tycker du skall fråga vad det kommer sig att du börjat tappa hår... för som du säger... håret på huvudet är väl det sista stället man vill bli flintis på.har du testat något annat bantinings knep?pluppfamiljen skrev 2011-01-01 20:22:37 följande:jag har tappat massor med hår gått upp dubbelt så mycket som jag gick ner och har sky höga kolesterol värden och håret har inte alls kommit tillbaka efter 3 år. Jätte trist och jag vågar inte börja om för då blir jag väll helt flint .
har tre kompisar som testat på lchf..
inget pulver med riktig mat. -
du grejar det skönt att du fått en dietist.. :)pluppfamiljen skrev 2011-01-02 15:01:58 följande:Jag åt enligt extravaganzas rekomendationer, och sedan lchf som fick min kolestorol att bli sky högt för att inte tala om alla ägg man åt innan. Nu måste jag gå via en dietist och äta 5-6 mål om dagen. Jätte trist då min kropp tror jag blivit galen och toksamlar på sig ännu mera men jag hoppas den inser att jag ska gå ner snart igen så jag börjar gå ner jag står åtminstånde still coh går inte upp. Det är ju ner jag vill.
då får du veta precis hur du skall äta och allt.. lchf och gi och gud vad alla hteter olika bantnings grejer..
varför det finns så många är för att det inte "biter" och går på alla människor... tänkte bara vara juste och säga att lchf och funkat på andra..
men skönt nu iaf att du fått hjälp.. -
grattis! tummen upp!Mamma till V och E skrev 2011-01-05 08:54:05 följande:Tänkte bara tala om att det går bra för mig sedan jag gick på helfarten på nyårsdagen. Idag står jag på - 4,7 kg!
Brukar rasa i början (och en del är väl vätska) men väldigt nöjd ändå. När jag planar ut brukar jag snitta på 2 kg/vecka. -
bra val!doffe29 skrev 2011-01-05 08:36:16 följande:Var igår och skrev in mig på extravaganza, planerar börja på måndag. Som mål är att gå ner ~60kg.. -
tycker det är jättejobbigt att stå inför frestelser som du kände igår när familjen åt pizza..virknålarna skrev 2011-01-06 17:51:30 följande:Är inne på dag 4 omgång 2. Gick på 6 veckors aug/sep. Tappade allt som allt 15 kilo. Men kom liksom aldrig igång med halvfarten sen gick det bara nerför. Så i dec, över jul, nyår och semster står vågen på +5. Men nu stoppar jag detta och kör en omgång på 4 veckor. Men f-n vad det är svårt! Har försökt dricka några dagar i okt/nov för attt ta de sista 7 kilona men börjat äta igen dag 2-3. 82 kg stod vågen på, vill ner iallafall till 75.
Idag ska resten av familjen ha hemlagad pizza, känns som man är i ett litet helvete..:! Vill bara kasta mig på maten, men jag vet att det inte stoppar där. Får rabbla den meningen hela tiden, det stannar inte där...
Kul att så många kör och ska köra!
jag börjar min viktresa på måndag... då skal jag ner ca 25kg. Jag och en av mina bästa vänner skall ner ihop och det är bra om man har någon peppning från sina vänner också.. jag har testat sedan innan och gick ner tror det blev 12 kg på väldigt kort tid, så jag tror att om man bara försöker stå ut så löser det sig... sedan vet man ju inget annat, det är den födan du skall ha... och tror att man ganska snabbt kommer in i det, och sötsug mm faller bort.
Man måste bara tro på sig sj. därför skall jag försöka börja lyssna till skivan igen... ha en bra dag alla! -
var till min första coachning idag då vi pratade om mål och hur mkt vi vill väga mm.
Och det var lärorikt nu skulle man göra som ett collage om vad man tycker är viktigt vad målen är och vad idealet man vill nå.. vad man tycker är snyggt osv..
var till och träna och kändes faktiskt riktigt bra! detta är 2:a omgången och nu skall jag ner till mitt ursprung.. har sagt att jag skall fixa äta helfart i 10veckor.. och se hur mkt man loosat tills dess.. min coach trodde att jag skulle vara nere på målsnöret på midsommarafton! :)
och det måste bara gå!! börjar äta helfart om bara några dagar.. just nu är jag lite förkyld och jobbar mkt under veckan så bara den försvinner börjar jag... -
åh detta inlägg var toppen! tack,tack!! någon som vill lysa upp närvaron för en annan som snart ger sig in i leken.. ?? har massa motivation nu så nu skall jag kommer ner i den normala vikten som är runt 78-82kg... men vägen dit är lång!! mer pepptalk tack! :)D e på G skrev 2011-01-13 15:19:55 följande:Skriver lite om min resa och hoppas på att kunna motivera någon!
Gick 9 veckor på helfart och tappade 19 kilo (Starade på 99kg). Åt sedan halvfart 3 veckor och höll då min vikt. Nu är jag inne på andra omgången som jag startade 2/1 och har gått ner ytterligare 3 kilo. Målet är nära nu 73 kg. Bara 4 kilo kvar. Hade aldrigh klarat det utan min super goa grupp, coach och den mentala träniningen som jag tycker är toppen. Känner mig så otroligt lätt och full med energi. Har varit värt varenda krona och varje svettdroppe!
Ett av mina viktigaste mål har dock varit självkännslan och att våga mer. Hade innan start alfrig varit på ett gruppass men jag satte upp som delmål att prova på alla pass som gymmet erbjöd. Trodde inte att jag skulle våga men tro det eller ej, jag har bara yogan och FM kvar. Och vet ni vad? Det har varit så jäkla kul!
Är så superglad att jag gjort denna satsning på mig själv och att min fina lilla familj stöttar mig. Givetvis längtar jag efter mat och att få känna mig mätt igen men tusan annama vad det varit värt det!
Vi är fan bäst tjejer!
Kämpa på!!!