• emmgus

xtravaganza

Mamma till V och E skrev 2010-11-28 08:05:08 följande:
    Hej tjejer!

Behöver lite motivation. Jag brukar verkligen kunna stå emot frestelser men när jag bakade bröd i början av veckan kunde jag inte motstå att smaka lite. Då var det kört! Jag kände mig så misslyckad och haft svårt att komma vidare med helfarten...

Behöver nu ta mig vidare och in i helfarten igen. Ska köra helfart fram till julafton då jag ska tillåta mig några smakbitar av julmaten, dock utifrån GI.

Vill inte vara så svart och vit, allt eller inget. Det är en del av min personlighet som bidrog till mina ätstörningar när jag var yngre. Jag vill kunna ta mig vidare utan att känna mig misslyckad, bara lämna det bakom mig och fortsätta mot målet. Istället tappar jag helt målbilden och känner mig hopplös.

Nej, nya tag nu. Jag kan och ska nå mina mål den här gången!

Om jag skulle köra helfart hela vägen utan avbrott räknade jag med att nå målet innan den 1 april nästa år. Jag ska absolut ha nått målet innan den 18 juni då min svägerska gifter sig. Ser fram emot att kunna ta på mig en ny läcker klänning. :)
    Känner igen mig i de du säger.
    Är också sån, allt eller inget o så fort jag fuskar så får jag panik o sparkar på mig själv.
    Sjukligt på något sett :(
  • emmgus

Jag tycker alla är grymt duktiga som klarar de här med pulvret, de är också en sån grej som jag mår dåligt över.
    Att alla andra tycks klara de men min kropp pallade de inte mer än två veckor , mådde ju skit både fysiskt och psykiskt.

Jag går på en skola som sägs har en otroligt bra kuratur, funderar på o boka in en tid med honom och prata om detta för de förstör för mig.
    Ja att städigt tänka på vikten och få sån extrem ångest så fort jag inte följt mig till punkt och pricka.. Och även om jag får ångest så lyckas jag ju inte hålla mig!

• emmgus
    Dilara06 skrev 2010-11-29 21:06:30 följande:
    Jag pallade inteatt dricka o har börjat med LCHF o detta e min 5 de dag idag..Vägde mig idag o har redan tappat 200 gr..Man får både ÄTA och känna sig mätt + att man e inte slut i kroppen och knoppen hehe...
    Men man har ju bundit sig i ett år på xtravagansa?
  • emmgus

Jag har mått dåligt senaste och spårat ut totalt med mat o träning.
    Men jag hoppas att jag fått nya krafter och kan köra igång och lyckas idag igen.

• emmgus

Har lyckats sköta mig idag, jag har tillochmed vart på gymmet.
    Nu ska de bara fortsätta såhär med.

• emmgus
    Alexo skrev 2010-12-08 17:02:51 följande:
    Hur var det första gången ni bajsade, efter en påbörjad diet..
    jag är på dag 8 och dag 6 blev jag först bajsnödig, och AAAAAJJJJJ...
    Har ni haft problem, vågar inte prata med min kvinliga coach om deta..
    Hört många som vart hårda i magen, äter du fröna?
  • emmgus

Jag har tagit en paus för allt har skitit sig.
    Efter jul den 27 har jag ett möte inplanerat med min coach och jag hoppas hitta gnistan igen efter de!

• emmgus

Hur går de för er andra nu i Julen?
    Ja jag har gett upp ett tag och tar snart nya tag igen!

• emmgus

Va på ett möte med min coach idag.
    Och trots att jag ätit oregelbundet och ren skit och nästintill inte tränat alls den senaste månaden så är vikten på pricken detsamma, alla siffor är detsmma.
    Hon peppade mig och jag känner mig manad att börja igen med nya tag (och en kokbok därifrån) den 1/1!

• emmgus
    Mamma till V och E skrev 2010-12-31 20:34:28 följande:
    Jag har försökt och försökt komma igång under december, men med julen hägrande lyckades jag inte finna rätt motivation och övertygelse. Nya året med nya löften. Det här året ska vara Mitt år, ett år då jag satsar på mig själv.

Efter kl. 12 går jag på helfart. Känns toppen och jag är väldigt beslutsam.

Vet av erfarenhet att jag måste finna tid för den mentala träningen. Är svårt med två små att komma undan och få fokusera, men den är verkligen A och O.
    Mentala träningen på skivan?
    har faktiskt inte gett de en chans, eller jo testade en gång och de kändes så fjantigt att jag trodde jag skulle smälla av
Svar på tråden xtravaganza