Inlägg från: modestyclara |Visa alla inlägg
  • modestyclara

xtravaganza

mozilla skrev 2010-11-14 18:16:18 följande:
    Lite i senaste laget men jo, visst får man äta frukt...en frukt om dagen (en halva åt gången) så jag hoppas du tog dig en näve fruktsallad
    perfekt, blev en näve till mellanmål
  • modestyclara

nu är det kris. jag är galet sötsugen och såklart är mina bars slut har lagt en rtd i frysen så att den ska bli riktigt kall men hjälper inte den...Tyst

• modestyclara
    mamalo skrev 2010-11-17 09:57:49 följande:

Hello!

Här är en ganska ny medlem på xtravaganza. Hade "bara" 17 kg att gå ner och har nu tappat 7på två veckor. Fick mina kilon av mina älskade barn, och väger i dag mindre än jag gjort på fyra år. Är så taggad, har försökt så många gånger men aldrig lyckats. Ibland är det tuftt, men jag har blivit jordens feeder och bakar och lagar mat för fulla muggar åt familjen, det är nästan galen varning.... Någon annan som fått detta konstiga utryck för sin "bantarglädje"?

Heja! Hm jag bakar nog liiiite mer än vanligt jag medSkäms
  • modestyclara
    Dilara06 skrev 2010-11-23 12:03:56 följande:
    Jag kör ju naturdiet och min 3dje helfarts dag går bra men jag vägde mig idag igen kunde inte hålla mig.Hade gått ner exaakt ett kilo på en dag är det möjligt??? Måttbandet visar inget men vågen pekar neråt
    i början går man ner några kg i vatten så 1 kg på en dag ä rint eomöjligt...
  • modestyclara
    rockmind skrev 2010-11-24 11:11:46 följande:
    Tycker att min kropp blivit så konstig sen jag gick slutade med helfarten... Har inte gått ner ett gram på 3 veckor, och jag tror att jag gör rätt med maten... Så tröttsamt! Min mens har helt försvunnit också, nån mer som varit med om det efter eller under helfarten? Känner inte igen min kropp längre, kunde den som en klocka innan. Besviken på allt idag.
    jag tror min mens försvunnit med! jag har dålig koll men det känns som om det var väldigt länge sedan nu...funderade just på om jag ska ta ett grav.test men maken är steriliserad så det vore ju maximalt oflyt
  • modestyclara

Jag har en medveten paus nu över julen...tror jag ska börja på halvfart imorgon igen. Pendlar +-2 kg just nu så jag måste nog ta till krafttag och vara mycket strikt om jag ska gå ner de sista 8 kilona...

• modestyclara

Jag har slarvat bort min xv-bok i flytten... kan någon påminna mig om vad det fanns för kcal-gränser? Helfart är ju x kcal och halvfart var ngn formel med målvikten*y minus 500 kcal vill jag minnas... Hjälp! Allt däremellan försätter kroppen i svält väl?

• modestyclara
    mozilla skrev 2011-01-24 07:16:14 följande:
    Önskad vikt (där man vill vara) x30 och då får du det antal du ska ha för att inte gå upp. För att gå ner ska du göra samma räkning med dagsvikten o sen ta bort 500 kcal från svaret
    tack!
  • modestyclara

Räknade just efter och jag har gått ner 17.5 kg sedan jag började på XV i oktober! Nu är det bara 5,5 kg kvar till ett hälsosamt BMI. Nice!

• modestyclara
    Bellor skrev 2011-01-30 20:04:36 följande:
    Hej! Får man vara med här? Jag började på helfart igår och har så sjukt ont i huvudet idag. Mår dessutom illa. Har någon annan mått såhär i början? Har drygt 20 kilo att gå ner, så jag behöver ju gå på helfart ett bra tag. Blir det lättare snart?
    De första dagarna är jobbiga. Se till att dricka mycket vatten och promenera litegrann så brukar det kännas bättre.
  • modestyclara

Hjälp! Jag håller på att beställa musli på minmusli.se och planerar att äta lättfil med musli till lunch under jämvikten. Lunchen ska då vara ca 400 kcal. Hur många kcal är det per dl lättfil? Så jag vet hur onyttig musli jag kan beställa

• modestyclara

Hur många dagar är det normalt att det inte händer nåt med vikten när man går på helfart? Har inte gått ner på några dagar och tappar motivationen direkt! Har bara 4 kg kvar till målvikten så jag är liiite otålig... Tänkte ge det till på fredag och har inte vågen rört sig alls då så trappar jag upp till halvfart under helgen...eller har jag för bråttom då?

• modestyclara
    mozilla skrev 2011-02-01 19:31:52 följande:
    Modestyclara:

När jag trappade upp efter mina 12 soppveckor så rasslade det till rejält på vågen. Kan ju vara så att sin kropp behöver fler kalorier än dessa 500. Har du pratat med din coach o vad säger isåfall h*n?
    Jag lutar åt det också...är fruktansvärt matsugen denna period, inte alls som sist jag körde helfart... Nä jag har inte frågat coachen... ska bläddra lite i boken och se om det står nåt där....
  • modestyclara
    doffe29 skrev 2011-02-02 14:52:22 följande:

Nån fler än mig som blir yr när man reser sig upp hastigt??
    förr hände det nån gång då och då nu händer det alltid..

japp, i slutet på båda mina helfartsperioder...jag har tagit det som ett tecken på att det är dags för halvfart...
Svar på tråden xtravaganza