• emmgus

xtravaganza

D e på G skrev 2011-01-17 19:08:59 följande:
    Hur går det har du gjort något test?

Själv ska jag testa igen på onsdag efter som jag fortfarande inte fått någon mens sen missfallet...
    Jag är INTE gravid, så mitt konstiga mående måste bero på annat. Stress kan ju göra mycket med en.

Har gått lite dåligt de senaste dagarna, jag har liksom märkt att jag ibland äter fastän jag inte är hungrig. Avslutar att ta en knäckemacka tex trots att jag inte är hunrgig.. gammalt bettende tar la tid o bli av med men de känns som om jag ibland äter bara av tristess :( Faller till botten i självförtroendet och imon är de vägning med! Men imon innan mötet så tar jag och springer på bandet ett tag.
  • emmgus

Jag tror de är så att sålänge man sköter träningen ordentligt så kommer maten lite mer automatiskt, men de där småätandet är ju inte bra. Och de e de som är svårt för mig! På kvällen efter man ätit sin mat så känner man sig inte riktigt tillfreds och tar något mer.

Men mitt tips till alla er är att skaffa en bra stegräknare! Blir en tävling mellan dig själv för att komma upp i dina minst tiotusen steg om dagen, de gör så att man har mer vardagsträning.
    www.stegraknare.se har bra.

Nåväl idag blir de gymmet och vägning.

• emmgus

Duktiga ni är alla!
    Jag kämpar på och de går sisådär, olika från dag till dag.

Men har fått chansen att i skolan få en nyutbildad hälsocoach att prata med en gång i veckan (dom i utbildningssyfte och jag bara gratis så båda vinner på de)

• emmgus

Jag kör ju nte helfart men tränar 3-4 gånger i veckan och har stegräknare som h¨åller koll på att jag kommer över tiotusen steg om dagen.

• emmgus

Jag vill verkligen berömma er alla för hur duktiga ni är!
    Jag är en sån periodare, ena stunden går de bra nästa vecka skiter de sig totalt och så är de hela tiden.
    Hur tusan håller man fokus?

• emmgus

Fan va är felet på mig?

Varför kan jag inte hålla mig?

Har inte tränat på en vecka och har ätit både pizza och vitt bröd. Magen mår kass o likaså psyket, ändå trycker jag i mig skiten. VARFÖR?

• emmgus
    Ninjisen skrev 2011-01-29 07:52:21 följande:
    Det hände mig i september förra året.. Jag gick med i Xtravaganzas problem helt taggad att klara detta.. Så beslutsam! Jag mådde skit från dag 2.. Hungrig.. irriterad.. omotiverad.. Jag VILLE så gärna men det gick bara inte. Det va ett rent plågande för mig.. Dag 5 helfart så sket jag i allt! Hetsåt och bara tryckte i mig mat av ren frustration i flera månader.. 13 januari började jag en ny grupp och nu gick det bra från dag i.. Är på dag 17 nu och inte ångrat mig eller behövt kämpa en enda dag.. MEN jag gick upp i vikt dessa månader.. Från 89 i september till 94 i januari.. När jag skrev in mig 13 januari hade jag dragit ner på mat och godis såpass att jag vägde 92.. Men ändå. Mitt misslyckande gjorde att jag gick upp 5 kg på bara 3 månader.. Jag va så arg på mig själv att alla andra klarade det men jag kunde inte stå emot.
    Jag har 2 tips till dig och er som kämpar... Ta INTE den där lilla smörgåsen eller vad det nu är.. Det med ketos fasen stämmer.. Ni bara plågar er igenom nya dagar tills ni är i ketos.. När ni väl hållt er att inte äta 5-7 dagar så är det SUPERLÄTT sen... Men är man så vrålhungrig och bara äter den där lilla..... så skjuter man på ketos fasen och allt blir en enda lång plåga...... Gör inte så mot er.

Sen måste man vara så otroligt motiverad och bestämd.. Det va jag första gången med men tydligen inte tillräckligt.. Kämpa!!!!! Så många som gått ner både 30-60 kg på VLCD så det fixar ni med!
    Jag ska ner till 65 och har nu på 14 dagar gått ner 4.3 kg... Många kg kvar men jag KOMMER klara det!

Lycka till!!!   {#emotions_dlg.flower}

Jag kör ju halvfart.
    tog bara helfart två veckor. De funkade inte för mig alls. Jag studerar och kände av i skolan att jag inte kunde tänka ordentligt, jag förstod inte riktigt vad dom pratade om på lektionerna osv.
    Sen blev jag yr , deprimerad och trött.
    Så halvfart gäller för mig. Men de är fan inte lätt de heller :( Varför stoppar man i sig onyttiga saker när man vet va de gör med kroppen?

• emmgus
    D e på G skrev 2011-01-31 13:58:31 följande:
    Nu har jag ätit mat i en vecka och det smakar gudomligt! Försöker njuta av varje tugga och äte långsamt. Har gått ner ett kilo under veckan dessutom trots att jag varit dunderförkyld och inte kunnat röra på mig alls. Så jag är jättenöjd.

Dock har jag ett problem. Blir snorigt hungrig ca 20-30 minuter efter jag ätit! Äter sex gånger om dagen och håller mig till knytnävarna (tar väl iofs lite mer ibland) men hur i hela friden kommer det sig att jag är så hungrig och att jag fortsätter gå ner? Äter ju till och med potatis, fullkornsbröd och bulgur. Är det så att ämnesomsättningen är igång så att det går av bara farten? Borde jag äta mer/mindre? Någon som varit med om liknande eller som kan tänkas veta vad det beror på?
    Duktig du är som klarar de bra med maten och allt sånt.

Vet inte riktigt vad de kan bero på med maten, men i början efter helfarten skulle jag fortsätta dricka tre påsar om dagen som mellanmål. Gör du de än?

Idag har jag kört igång igen, hållt mina tider och ätit som jag ska (hoppas jag, följer inte allt till hundra procent)
    Idrott i skolan så har fått röra på mig med.
  • emmgus
    D e på G skrev 2011-01-31 21:51:02 följande:
    Vi kämpar alla på så gott vi kan och gör ett jättebra jobb utifrån våra förutsättningar. Själv jobbar jag stenhårt med att sluta äta medans jag lagar mat, diskar, packar upp varor mm. Det bästa är att inte vara i köket eftersom jag då känner att impulserna att stoppa något i munnen är skitstarka. HAr hitils lyckats stoppa mig själv mesta dels av tiden meni igår slank det ner en hel del nötter i onödan...

När det gäller påsarna så tar jag inte dem men ser till att äta 6 mål om dagen ändå. Vet inte om jag gör rätt men det verkar ju funka på vågen men magen vill ha mer...
    Har idag ätit:
    Frukost: 1 fulkornsmacka med ost, 1 ägg och lite räkor
    Mellanmål: 1 äpple och lite nötter
    Lunch: kokt potatis, torsk och dvs grönsaker
    mellanmål: Ägg och kesälla plätt med björnbär och keso
    Kvällsmat: Kycklingspett, wookade grönsaker och råris, sallad
    kvällsmål: Vlcd-smothi med hallo

Hur gör du med mellanmål och frukost? Det tycker jag är svårast...
    Frukost äter jag alltid detsamma för de mättar kanon"
    Havregrynsgröt och ett kokt ägg, kanon verkligen och ger mig energi.

Mellanmål varierar, men frukt, nötter, keso, kesella med funlight (smakar som en efterrätt) man kan ju även ta en burk makrill till mellis men de tycker jag känns lite sisådär :(

Idag har vi möte, men jag kommer nog inte väga mig denna gång.
  • emmgus

Kesella med funlight: häll bara i någon/några korkar funlight i kesellan och blanda ihop och ät =)

Mötet idag gick okej. Vikten visade upp på ett kilo men jag hade tappat 0,5kg i fettmassa och ökat i vattenmängd.
    Så fick beröm, helt otroligt med tanke på va jag stoppat i mig den senaste veckan.

Svar på tråden xtravaganza