• emmgus

xtravaganza

Mamma till V och E skrev 2011-02-01 19:47:01 följande:
    Skulle vara lite försiktig med Funlight. Innehåller mängder med sötningsmedel. Lurar kroppen och skapar sötsug.
    Jag äter nästintill aldrig de, och har inte direkt haft problemet med sötsug i sig.
    Har aldrig vart någon som småäter godis och bakverk.. mkt annat som lockar ist så har inte vart problem för just mig =)
  • emmgus
    Mary7812 skrev 2011-02-01 21:07:13 följande:
    Jag vet att många som deffar kör kesella light och funlight. Kör bara!
    De är ett alternatvi om man faktiskt blir sugen på något sött. och tillsammans med lite hackade nötter eller lite bär i så blir de som en liten efterrätt =)
  • emmgus

Nu ska jag snöra på mig skorna och försöka ge mig ut och jogga. Hatar de men vill gärna tycka om de så jag ger de ett försök.

• emmgus
    Ninjisen skrev 2011-02-06 07:33:54 följande:
    Missat visa resultaten från vägningen i torsdags... men inte mkt att hurra för..

Startvikt 94 kg Längd 175 cm

-3,8 kg vecka 1
    -2,5 Kg vecka 2
    0,4 Kg Vecka 3

------------
    -6,7 kg totalt

Byst: -4 cm
    Midja: -5 cm
    Mage: -5 cm
    Stuss: -5 cm
    Lår: -2 cm
    Vad: -1 cm
    Arm: -1 cm
    Grattis, de går ju neråt!

Alltid helgerna som är svårast att hålla. Jag har fuskat liite. Alltså jag vill ha en sån livsstil att jag under helgen kan unna mig lite utan att få extremt dåligt samvete över detta (men de är svårt)
    Så någon macka har slunkit ner och mitt naturgodis (men som sagt jag vll kunna leva med)

Men fy fan så fort jag ätit något så ballar mig mage ur, gaser från helvetet och diarre. Undra om de beror på att jag under nästan 1,5år inte ätit bröd, pasta ris osv.. kolhydrater. (självklart har de gått veckor då jag ätit detta) o nu klarar inte magen av de längre..
  • emmgus

Jag tycker ni alla är så himla duktiga!
    Jag kämpar på, men de går lite upp och ner. Jaja de är bättre än innan.

Tänkte om någon har ett snabbt gott recept att tipsa om? (haha inte för torrt för jag ogillar torr mat) Är vegitarian så gärna så de går o göra vegitariskt.. sen går jag ju på halvfart med.

• emmgus
    Tette57 skrev 2011-02-08 19:07:41 följande:
    Här kommer ett vegetariskt recept jag gjorde idag !  Gick snabbt!!
    Jag skar i en massa grönsaker som morötter, gul lök, röd lök, champinjoner, paprika, ja det du har hemma. Fräste allt tillsammans med lite olja. Sen hällde jag på passerade eller krossade tomater, lite vatten , örtsalt, curry, paprikapulver, vitlökspeppar, lät det koka ca 10 min. Sen mixade jag soppan med mixerstaven så den blev lite slät och lite bitar i. Koka lite till.
    Du kan lägga i keso eller kesella när du hällt upp soppan. Tyckte det blev jättegott  och mättande ! Krydda gärna ordentligt så blir den sting-god !
    Drömmer 
    Tack =)

Ang hur mkt jag äter, äter frukost, mellis , lunch,mellis,middag och kvällsmat.
    Men därimot hade jag nog inte tagit en shake till frukost eftersom frukosten ska vara dagens mest kalorifylda mål.
    Äter havregrynsgröt och ett ägg, kanon =)
  • emmgus
    Tette57 skrev 2011-02-09 19:19:44 följande:
    Ska vända på frukostägget !Skrattande
    Mellis är alltså shake ?

Ja om du nu vill dricka shake så absolut =) Jag brukar variera mellan shakes bars (när jag har råd) Annars någon frukt, nötter, keso eller kesella =)
  • emmgus
    MrsLoPiccolo skrev 2011-02-11 09:16:03 följande:
    är det någon som äter halvfart?
    jag fattar inte hur man skall kunna hinna äta 5-6mål mat/dag.
    fick precis veta att ca 3tim mellan varje mål... okej det får väl gå... :)
    Jag äter halvfart o att äta så många mål går jätte bra =)
  • emmgus

Åh tjejer jag behöver er hjälp att hålla motivationen uppe.
    De är varannan vecka system här , vet inte VARFÖR jag inte lyckas hålla de hela tiden fullt ut.
    Jag vill ju så gärna!

• emmgus
    rockmind skrev 2011-02-16 09:07:22 följande:
    Jag går också på halvfart. Har 10 kg kvar till målvikten.
    Tycker inte ni de är svårt att hålla sig?
    Fuskar ni ALDRIG?
    Mitt går hela tiden i svackor :(
  • emmgus
    Tette57 skrev 2011-02-16 20:42:21 följande:
    Jag går på halvfart sen två veckor ! Vägde mig idag och har tappat 1,3 kg i fett ! Helt okey med tanke på tre vinkvällar och fyra dagar sjuk utan träning....Skrattande
    Grattis.
    Ja trots mina misstag så har jag inte gått upp i fett, utan altid minskat där och muskelmassan höjs, dock har vikten pendlat lite mellan 61 och 59,5kg, kanske är detta min målvikt?
    Jag har legat på denna vikten ca ett år men vill ner till 55kg
  • emmgus
    juleadam skrev 2011-02-17 15:31:25 följande:
    Nej jag tycker inte att det är svårt att hålla mig. Går ju på soppor och då får man inte äta något annat så då gör jag inte det. Ska man gå på soppor och på så sätt gå ned i vikt så får man ju bestämma sig för att bara göra det, annars funkar det inte. Visst är det jobbigt när andra äter goda saker framför mig, men jag skulle aldrig för den sakens skull stoppa i mig ngt jag inte får. Antar att det blir svårare när man går på halvfart dock.

Jag skulle aldrig i mitt liv få för mig att fuska eftersom jag vill det här så gärna och eftersom det är både bortkastad tid och bortkastade pengar om jag fuskar. Det är dessutom mina föräldrar som betalar detta så jag skulle skämmas jättemycket om jag slösade deras pengar på ett sådant sätt. 
    De är ju annat när man går på soppor, mkt lättare att låta något fel slinka ner när man äter.
  • emmgus

Jag känner att okej jag låter saker slinka ner som inte borde.
    Men jag tränar och sålänge jag förbrukar så tror jag inte de går så jätte mycket, visst vikten kanske står stilla men jag går nog inte upp.
    Iofs har jag fem kilo till som jag vill ner innan jag nått mitt mål som sitter som berget.

Men har legat på runt 60 kilo i ett år så antar att detta kanske är min idealvikt? Någon mer som är i samma sits?

• emmgus

Jag va på möte igår och de har liksom stått stilla de senaste, jag måste ändra på mitt ätande.
    Måste inse att de är okej att misslyckas utan att resten av veckan måste gå åt skogen.
    Hur finner ni karaktären att va så förbannat starka?

Duktiga är ni!

• emmgus

Hej alla.

Ett tag sen.

Chock men har fått reda på jag är gravid, så de där med xtravagansa får nog så snällt vänta.
    Får försöka äta hälsosamt o träna lite iaf =)

Svar på tråden xtravaganza