• Che82

Vänner i Göteborg 2

tjenixen!

toppen att ngnstyr upp ny tråd!

• Che82

Bebisar torkar ju ut jäkligt fort så det ÄR allvarligt att spy o diarea länge för en sån liten parvel. Blir också förbannad på nochalans jut när det gäller kids. Jag hade heller inte dratt utan att bli oredentligt tagen på allvar. Hellre ligga på för mkt än för lite.

När jag var liten, alltså bebis hade jag problem att hålla vikten (ja vet, visst är det sjukt att det nu är det omvända!) Var allergisk mot massa saker men mina föräldrar blev afärdade som hönsföräldrar. Jag var s jävla tunn, såg ut som ett biafrabarn. Hur som så sökte till slut mina föräldrar vård o utredning på et annat sjukhus som inte hörde till vårt upptagningsområde. Där frågade de om de tidigare sökt vårdvilket de nekade att de hade det då de inte ville dumförklaras igen. Då ville man minsann anmäla mina föräldrar för vanvård då det gått aldelsdess för långt utan att söka vård. Så, så kan det gå till i vården. Betryggande?

• Che82

Ja vet, miljaders stavfel. Jag kan stava men orkar inte rätta till det när jag har godingen i knät. Vilket är typ jämt numera. Är väl nån fas.

• Che82

Sesam o sunny- välkomna!

Kul att fler hittar hit! Skriv upp er i träfftråden så vi får synas snart, eller lägg in ett förslag om ni har ngt så syns vi på det i stället.

NU har jag börjat organisera lite inför det stundande kalaset. Behövs kan jag lova. I dag ska vi handla hälften, i morgon ska jag börja förbereda maten. På onsd el fred får vi fixa fler möbler o på torsd jobbar jag o lörd handla resten av hälften o göra klart så mkt som möjligt. Också får min man göra ngt vettigt på torsd när jag jobbar istället. Har också fiskat bullar o sötslisk av svärmor så nu är vi på g!

Tjjjjjooohooo..

• Che82

Vad ni har många järn i elden. Många bra förslag.

Såg också nu när jag läste i kapp att det pratas om att sätta ett sista datum på ullaredstrippen o det är ju bra. Men.

Ja jag känner mig lite kluven. Vet inte om barnet överlever utan mig en natt...eller om jag överlever utan barnet kanske. Hur tänker ni kring att vara borta från era barn?

Tänk om jag i fyllan o villan försöker amma er? Nä, då stoppar ni väl mig? Skämtar lite om det men helt ärligt känns det jobbigt.

Minsaile o lilla livet- hur har ni gjort när ni ammat e o dragit iväg över en natt? Får faktiskt ångest av bara tanken. Men skulle ju vara så jäkla kul att slira till det med er! usch. Jobbiga tanke. jag får nog släppa den ett tag, får värsta svettattacken här. Känns ju som att det är ganska snart, den helgen kommer ju närma sig med stormsteg.

• Che82

Coolchick- skönt att det vänder åt rätt håll nu. Ni måste ju haft en mindre madröm hemma ett par dagar nu.

• Che82

Om det är fler som ammat o varit iväg så får ju ni såklart också svara. Tänkte först på de gamla i gamet bara. Veteranerna som har kids sen innan alltså.

• Che82

Jag är inte så orolig för boobsen. Nu jobbar ju jag en del o så så jag kan vara borta typ tolv timmar utan att det ens känns nåt särskilt längre. Har visserligen inte varit borta ett dygn innan men har ju en del pumpar att tillgå då jag började jobba när h*n var sex veckor. Mitt barn tar inte nappflaska alls sen h*n var sex mån o överlever såklart utan min mjölk. Äter ju en del annat också såklart men ammar ff ganska mkt men inte så att h*n inte klarar sig utan mjölken som sådan.

Jag är mer orolig för hur det påverkar vårt band, om mitt barn är redo att vara utan sin primära vårdare (vet att barnet har en pappa men det är ju ändå så att jag är hemma mest o ser mig därför som nummer ett typ även om det låter illa).  Kommer h*n vara mkt lessen på kvällen? Behöva mig, längta o önska att jag var där o känna sig övergiven? För mig är det mkt viktigt att barnets behov styr före mina egna även om jag till naturen är ngt för ego för anamma det egentligen.

Känslan är i vilket fall jävligt jobbig bara vid tanken på att vara borta. Min man är en engagerad pappa, har tagit lika stor del i barnets liv o varit hemma heltid el halvtid fram tills h*n var 6 månader o sen har det varit minst en dag i veckan, oftast mer, men då jag ammar o är hemma mest är det ändå så att barnet tyr sig mest till mig. Såklart. på vilket annat sätt kan det vara?

Kan inte riktigt reda ut dessa känslorna o avgöra vad som blir bäst.

• Che82

Ang ullared; Jag har funderat, eller  ja alltså jag har nog vetat egentligen att jag kan inte. Det funkar inte. Men ville så gärna o tänkte väl att mkt kan hända till maj. Men jag har bestämt mig nu, jag kommer inte sova över men jag kanske kan hänga med o shoppa o käka? Åka hem på kvällen men ändå få hänga med er sköna tjejer?

Jag tycker om att både äta kakan o ha den kvar.

Jag kan ju inte lita på att min man ens är hemma i maj o då är det verkligen helt otänkbart. Planeringen var ju förutsatt att han o ingen annan tog vid men han har ju ingen koll ens en vecka fram.

Coolchick- låter som ett bra pris två v. Absolut. Jag vill också åka iväg. Nu, helst i går.

• Che82

Men kan vi inte bestämma då att vi är några som sticker ner till ullared över dagen den helgen`?

Vi verkar ju vara ganska många som inte är redo att sova ifrån våra små än så länge.

Jag har också bil men hatar att köra så kör helst inte. men kan såklart om det behövs. Så då finns det troligtvis tre som kan köra. Sen är min bil ett jävla åbäcke också.

• Che82

Bra initiativ browniieee! Är det buffe vi pratar om får man ju svälta sig lite innan bara så man kan klämma ner ett gäng.

• Che82

Vilken sushihets det är här. Härligt. Jojo har säkert en lax o lägga till i debatten också!

Cool- gå ut så här offentligt med att du ska göra massa sushi i helgen, hade själv passat mig lite för det i det här gänget. Risk för invasion är stor!

O ni pratar antal bitar ni kan trycka ner....as if ni har en chans mot sushimaster. Kyss härskarringen (som min man säger om sin vigselring ha ha). ni har mött er överman- BRING IT ON! Mooohhhahhhaha

• Che82

Lillalivet- jag blir gärna pm:ad om adress!

Kul o ses n vecka, var ju ett tag sen jag såg dig/er!

• Che82

Ankfötter? Yummie. *spyr i min egen mun av bara tanken*

• Che82

jag o skrutt hade tänkt glädjebubblan i dag men undrar om ni vill byta kurs mot slottskogen? Ser ju ut att bli strålande väder så jag tänkte föreslå promenad o kanske en utomhusfika på björngårdsvillan?

• Che82

Det verkar som att alla hoppat av?

Doodie verkar ju rätt osäker o pippisan hur har du tänkt att göra?

Tråkigt, kanske lika bra att planera in ngt annat på en gång? Känns som att mkt av de planerade aktiviteterna aldrig blir av.....?

Svar på tråden Vänner i Göteborg 2