• Lenis

Vänner i Göteborg 2

Haha, bra att ni har startat så många trådar!

Coolchick: Vad skönt att den lille verkar må bättre, hoppas att det fortsätter åt rätt håll!

Kul med många nya i tråden! Jag är ju på sätt och vis ny också eftersom jag inte har varit med på några träffar än, men nu är det bara 3 veckor kvar till att vi flyttar så snart får ni nog se mitt fejs på några träffar med! Ser fram emot det!

SofiaLind: Åh gud så härligt med sol. Jag blir riktigt avis. Här är det typ  -16. Not so nice.

• Lenis

Litenlind: Var ligger Skatås? Är det långt från Askim? Kanske att denna promenad blir min första träff med er! {#lang_emotions_laughing}

Här hemma har precis alla blivit friska när sambon går och får magsjuka{#lang_emotions_yell} Typsikt, hoppas verkligen att  jag och lillen inte blir smittade.

• Lenis

Oj, vilka sushigalningar vi verkar ha här i denna tråd {#lang_emotions_laughing}. Själv är jag inte så mycket för sushi tyvärr.

Jag har varit lite off här i veckan för precis när alla hade blivit friska från förkylning så åker sambon på kräksjuka. Uscha. Jag och lillen verkar dock ha klarat oss, hoppas det håller i sig. Vi har isolerat sambon i ett eget rum och han har inte fått varit i närheten av oss och det verkar ha fungerat än så länge i alla fall. Men vad jobbigt det är att bara vara en förälder att ta hand om ett barn. Det är ju sån fart på Alexander nu också så man måste passa på honom hela tiden när han är vaken. Jag beundrar verkligen alla ensamstående föräldarar. Tänk att det gör så stor skillnad när man är två, det hade jag inte riktigt tänkt på innan.

• Lenis

HAr varit lite fullt upp här så jag har inte haft tid att läsa eller skriva på en vecka. Olof disputerade i lördags och vi har inte haft en lugn stund på hela vecka. När Alexander har sovit har jag fått passa på att fica allt med festen, ringa, bordsplacering, etc. Dessutom så sov han jättelite på dan förra veckan så jag han nästan inte med någonting. Men festen blev jättelyckad och Sambon klarade såklart disputationen galant. Alexander och jag var kvar på festen till ett på natten. Helt otroligt att han kunde sova i sådant liv. NU är det dock över och endast 1 vecka tills vi flyttar till GÖTET! Ska bli sååååååå Roligt. Och nu känns det ju som att våren är på väg också.

Coolchick: Jag köpte sådana där brio tassar för 300 på barnens hus. Jag känner mig lite lurad måste jag säga :).

Hoppas att det inte är någon fara med Elliot, men skönt att få kolla i alla fall!

• Lenis
    Doodie1 skrev 2010-03-08 13:19:32 följande:
    Grattis vad skönt när allt går som på räls! Välkommen ner till Götet, är det tillbaka eller som ny? Vart kommer ni att bo?
    Jag är ny men sambon flyttar tillbaka. Vi ska bo i Askim i lägenhet till att börja med men letar efter radhus eller hus.

Zumba låter kul men jag vågar inte sätta upp mig på någonting förrän vi är på plats misstänker att vi kommer ha rätt mycket att göra för att komma i ordning. Ska shoppa lite nya möbler och försöka fixa allt så snabbt som möjligt så att man kan njuta av våren som verkar vara på väg.
  • Lenis
    Doodie1 skrev 2010-03-09 08:14:20 följande:
    Letar ni i just Askim? Hus o radhus alltså? Är det andrahandskontrakt eller första på lägenheten? Kommer han därifrån eller vad gör att den delen av Gbg lockar? Bara lite nyfiken.  Ja, våååren är äntligen på g, så känns det när solen nästan skämt bort oss varje dag... Keep on going säger jag bara! Så välbehövt!!

Det är ett förstahandskontrakt. Ja, vi letar hus o radhus där men även på andra ställen. Vill gärna bo nära havet men inte allt för långt från stan så det känns som ganska perfekt läge i Askim. Själv känner jag inte till stan alltför bra så jag är väldigt öppen för förslag men sambon är lite mer bestämd vart han vill bo. Han kommer från Särö och vill väl helst bo därute men det är lite väl långt tycker jag även om det är väldigt fint där. Egentligen vill väl jag bo i stan helst, men det passar kanske inte så himla bra när man har barn. Vi får se lite var vi hamnar till slut, men vi kommer nog bo i Askim ett tag i alla fall för just nu känns det kanske inte som helt rätt läge att köpa.

coolchick skrev 2010-03-09 10:48:45 följande:
    Jag fattar inte varför Elliot inte äter!!! Ingenting, bara ersättning. Inte ens söt blåbärskräm, proviva eller andra saker som smakar gott. På sin höjd smörgåsrån och en och annan majskrok. Nu funkar det inte med gröt heller.Är det bara en fix idé han har fått för sig eller är det nåt som är knas? Fattar ingenting...
    Så blev Alexander också efter att han hade varit sjuk. Innan han kom på att det faktiskt var gott med mat igen fick jag ge honom en egen sked att "äta" med medans jag matade honom med en annan annars var det omöjligt att få i honom.  Sen tog det några dagar så åt han som vanligt igen.
  • Lenis
    Maria86Emil08 skrev 2010-03-12 19:22:04 följande:
    Hej alla! Såg att universeum blev inställt idag... tråkigt när det är så mycket sjukdomar. Emil fick krupp natten som va, så idag har vi varit och fått andas in gas och fått medicin så jag hoppas de närmsta nätterna blir bättre. Usch jaag gillar inte  krupp., nu ska jag vila inför en jobbig natt. Hej sålänge
    Åh, stackarn. Hoppas att han blir bättre snart! Det är så himla läskigt med krupp. Har han haft det förut?

Och hoppas alla som har  magsjuka blir friska snart! Verkar vara otroligt mycket magsjuka just nu.

Nu är det bara 3 dar kvar tills vi flyttar. Känns helt sjukt. Har flyttkartonger i hela lägenheten. Tro vi är i rätt bra fas ändå, eller hoppas jag i alla fall. På måndag kl 07.00 kommer flyttgubbarna {#lang_emotions_laughing}  Sen ska jag och sambon vara hemma 2,5 månad tillsammans innan jag börjar jobba igen. Ska bli så skönt, då kan vi ta varannan natt! Ser fram emot att få sova för nu är jag ritkigt riktigt trött för lillen sover ganska dåligt just nu...
  • Lenis

Hej allihopa. Nu är vi äntligen på plats på västkusten. Tyvärr har vi inget internet i vår lägenhet och får det inte inkopplat förrän om två veckor. Vet inte hur jag ska klara mig =) Är ute hos svärföräldrana nu och passar på att kolla men hinner nog inte läsa i kapp här förrän senare. Det kommer nog ta kanske två veckor innan vi har kommit i ordning bra och det börjar lugna ner sig med alla tripper till Ikea, Mio, medimarkt och gud vet vad men efter det är jag gärna med på någon träff!

Flytten gick jättebra men tack och lov att vi hade flyttfirma annars hade det varit sjuk jobbigt. Tre trappor utan hiss!

Åh, de tär så skönt att vara här och snön smälter och solen skiner. Underbart!!

Verkar som att det fortfarande är massor med sjukdom här i tråden. Hoppas verkligen att alla blir friska snart!

• Lenis

Nu har vi äntligen kommit lite i ordning i nya lägenheten och har fått internet så nu kan man hänga med här lite bättre. Hoppas jag kan vara med på något skoj här framöver.

Någon som har några tips för att få min lille att sova bättre? Han vaknar kanske 7-8 ggr per natt just nu och det börjar bli lite frustrerande, även om både jag och min sambo är lediga nu och kan dela på nätterna. Vi har fasta rutiner på kvällen. HAn somnar inte direkt i sin säng utan jag håller honom först en stund sen så lägger jag ner honom i sängen och han somnar där, fast jag måste oftast hålla mina händer på honom. Sista dagarna har till och med somnat utan att jag håller händerna på honom och jag har kunnat smyga ut ur rummet innan han somnat. Det som gör mig mest frusterad är att alla säger att bara han kan somna själv så ska han kunna somna om själv, men det kan han ju inte.

SofiaLind: Jag skulle ringa om jag var du, det skadar aldrig att ringa en gång för mycket och ni kanske inte måste träffa en läkare bara för att du ringer. Även om det säkerligen inte är någon fara så tycker jag i alla fall att det alltid känns bättre om man bara har kollat . Om de inte tycker att det verkar vara någon fara på bvc så säger de säkert att ni inte behöver komma in.

Vickan1982: Vad roligt att ni ska gifta er! Grattis! Blir det stort bröllop?

• Lenis

Jag vet inte om jag kan hänga med på Amazing Thai ändå för vi ska eventuellt på middag hos svärföräldrarna. Försökte lägga till mig som eventuellt i planeringstråden men det gick inte av någon anledning. Hoppas att det går bättre att skriva här..

Svar på tråden Vänner i Göteborg 2