Inlägg från: coolchick |Visa alla inlägg
  • coolchick

Vänner i Göteborg 2

Nu har vi varit i Varberg och köpt vagn nr... 4 va??  Har tappat räkningen.

Den ser aningen solblekt ut, trots att de sa att den inte var det. Men jag vet inte om den är mörkgrå eller en blekt svart. Återstår att se imorgon i dagsljus när den ska premiärköras.
    Hade tänkt pruta ner den till 1000 kr från 1200, men jag kunde inte med, för de var så trevliga {#lang_emotions_dreamer} 1200 kr känns ändå som ett riktigt bra pris!

Browniieee: Ska vi inte prova sushin på Bella Napoli nån dag? Tycker det känns mycket skumt med sushi på en pizzeria... Hur är det med León förresten? Var ni på Crama idag?

• coolchick

Hmm, idag skulle vi ju ut och provköra nya vagnen. Men så är det alldeles grått och dimmigt och äckligt... Måste köpa regnskydd till vagnen också, för det fanns inte med.

Vad gör ni andra idag då?

• coolchick

Jag blir vansinnig!! Det är punka på ett av däcken på vagnen! Jag frågade om de hade haft problem eller punka på däcken nån gång. Näääää var svaret. SÄKERT!
    Varför kan man inte vara ärlig när man säljer grejer? Det verkar vara en oskriven regel att man alltid ska dölja nåt som är fel eller trasigt. {#lang_emotions_yell}

• coolchick
    browniieee skrev 2010-03-18 16:17:09 följande:
    åhh så surt... hur gör ni nu? ringa o klaga? man har ju alltid ångerrätt enligt konsumentlagen!
    Blähh jag vet inte... Jag tycker bara det känns så jäkla trist, kan man inte direkt skriva i annonsen att den är lite solblekt och ett mindre fel på däcket.
    Har ringt Babyproffsen för att få prisuppgift på nya delar till chassit.
  • coolchick
    browniieee skrev 2010-03-18 16:59:34 följande:
    surt att behöva betala för nya delar när den ska vara körduglig... tycker du gott kan ringa ett samtal till de förra ägarna...
    Jag är ju lite mesig när det gäller sånt här. Sitter och är svinsur, men kan ändå inte riktigt med att ringa. På sin höjd kanske slänga iväg ett sms. Tycker åtminstone han ev kan betala tillbaka lite pengar. Vagnen i sig är jag jättenöjd med.

Kunde du ses på lör Browniieee?
  • coolchick

Ja kan inte du ringa? {#lang_emotions_dreamer} Fattar inte varför jag är så mesig med sånt här! Kan bli aparg, men sen vågar jag inte riktigt ta tag i det. Eller vågar och vågar, jag tycker det är pinsamt...

Ska vi dejta på lördag kanske? Fika eller nåt?

• coolchick

Nu har jag skickat ett sms till killen som sålde vagnen. Hoppas att han har förståelse och kommer med ett erbjudande om lite plåster på såren {#lang_emotions_undecided}

• coolchick

Sådär, han betalar tillbaka 200 kr på vagnen. Det är helt ok för min del. Han blev inte alls sur eller något, tyckte mest det var konstigt med punkan.
    Så då har jag fått den för 1000 kr, vilket är absolut acceptabelt!

• coolchick
    Flisan 80 skrev 2010-03-18 20:42:52 följande:
    Bra gjort att du klagade! Vad skönt det känns efteråt:) 200:- var ju jättebra!
    Ja nu kan jag släppa den där gnagande irriterade känslan... Trodde kanske att han inte ens skulle svara, men det var inga konstigheter alls. Gött!
Svar på tråden Vänner i Göteborg 2