Inlägg från: minSaile |Visa alla inlägg
  • minSaile

Vänner i Göteborg 2

coolchick skrev 2010-03-02 10:17:13 följande:
    Ja men det luriga är ju att man inte direkt märker på honom när han ska spy. Det börjar bara spruta ur munnen på honom. Fy fan, tänk dig det på en buss full med folk...Det är en overall jag vann på Tradera för evigheter sedan, men vi har ju aldrig kommit iväg för att hämta den. En mjuk sak med hela fötter och vantar att vika över händerna. Kan vara gott att ha den nu innan det blir riktigt vårvarmt.
    hehehe...men då kan du bara säga att han ätit för mkt. Små barn kan ju spy utan nån anledning..

Låter som en gosig overall...
  • minSaile
    Josephine78 skrev 2010-03-02 10:38:11 följande:
    Hej alla!!Nu har jag hittat hit tack vare Carolina Inte hängt med på ett tag har fullt upp här hemma... Börjat jobba, bytt jobb, börjat övningsköra och idag blev Linnéa sjuk Tur jag ska jobba kväll, sambon kan gå tidigare från jobbet!!Krya på sig alla sjuka barn!!!
    hej hej...vi har nog inte "setts" innan???
    Hur gammal är din dotter...stackaren som är sjuk
  • minSaile

Josephine...jo, jag vet allt om dagissjukdomar och jag har själv inte varit så sjuk som efter han började på dagis. Men nu denna vinter har han bara varit sjuk 2 ggr jämfört med förra då jag vabbade 10 ggr och var själv sjuk 3 ggr varav en hel månad.

Idag har ju varit supernajs väder men tyvärr har jag haft en tung huvudvärk så det blev att stanna inne hela dagen.
    Vad härligt ni hade på promenaden jojo och atena..hänger gärna på nästa gång om tillfälle ges

cool....jag är lite intresserad av nästa Herman om det blir fler ggr...

Flisan..du är ju jättehurtig...löprunda, promenad  samt sushi...inte illa på en dag

• minSaile
    atena100 skrev 2010-03-02 19:36:16 följande:
    MinSaileÄr så VälkOmmen o< JOINA oss vid nästa tillfälle! ( Molly "hjälpte mig att skriva...Tror att hon verkligen INTE vill att jag sitter här mer )Hörs kanske senare! Go' kväll!!
    kanon...ja, du får umgås med din tjej ...cya
  • minSaile
    Flisan 80 skrev 2010-03-02 20:18:38 följande:
    Jo tack...jag kände mig superhurtig till för en timme sen.... Tog dubbla portioner mat, fast jag inte behövde, men det det var ju sååå gott... Sen ett glas rödvin till maten...eller ja, ok, två glas Och nu...efterrätt!!!! Måste ju kompensera lite, man får ju inte bli för nyttig  
    ojojoj...och allt detta på en tisdag ...skojar bara...lät ju faktskt helt avslappnande gott ..
    litenlind skrev 2010-03-02 21:19:09 följande:
    Oh, Flisan, går det att få recept på hemlagad gulaschsoppa?Supertrevlig promenad idag i solen om än lite halt på sina ställen. Men tänk nu längre fram när det börjar bli varmt på alla promenader med picknick vi kan ha
    oh det ska bli så najsigt och längtar redan till vårvärmen...
    Mojan skrev 2010-03-02 21:51:15 följande:
    Hej! Får man hoppa in i tråden? Känner igen flera av er från andra trådar, MinS, Loveli, Atena, Jojo72, Che82... =) Har en dotter på 6 månader och nu när man börjat få vårkänslor så vill vi hitta på saker!! KRAM!
    Halloj Mojan...what's up
    coolchick skrev 2010-03-02 22:59:56 följande:
    minSaile: Jag vågar inte chansa och ta Elliot på bussen imorgon. Jag skulle verkligen dö om han spydde. Han käkar fortfarande inte som vanligt, så något är ju inte helt hundra. Hur har du det nästa vecka då? För jag vill hemskt gärna sticka dit så fort som möjligt!!
    vännen...klart vi kan ta det nästa vecka. Elliot måste ju få lov att bli bra först. Vi kan ta det nästa onsdag eller torsdag. Jag kan ju måndag med men då är ju Elias med...så välj du
  • minSaile
    coolchick skrev 2010-03-02 23:21:43 följande:
    Mig spelar det egentligen ingen roll vilken dag, iom att vi tar det så pass tidigt. Ons skulle kanske funka då?Hjälp alltså, jag har jordens träningsvärk redan idag... Och värre blir det alltid på andra dagen, dvs imorgon. Får väl vara glad om jag tar mig upp ur sängen
    ja men då satsar vi på nästa onsdag ...stackaren som inte äter. Men vad jag vet så är det inte jätteovanligt att dom matvägrar lite efter sådana magpärser...förhoppningsvis så kommer matglädjen fram snart...

Det är väl härligt med träningsvärk..då har man ju jobbat med kroppen
  • minSaile
    coolchick skrev 2010-03-03 09:30:48 följande:
    Doodie: Herman är knappt halv idag Men jag sparade så klart en smet till mig själv, så om 9 dagar blir det en ny Herman. Då ska jag mixtra lite med innehållet. Är inte så förtjust i nötter, så de ska jag nog strunta i helt. Kanske bara ha i äpple och choklad... Gud så härligt väder!! Lite kallt fortfarande, men ändå. SOL!!! Vill börja röja på balkongen och göra vårfint. Nu är snön borta där, så snart snart...
    javisst är det superkallt...-11 grader här. Frös rejält om öronen nu när jag var och lämnade ELias och på marken fanns det gott om halkfläcker och vilka isklumpar det finns på vissa tak.

Kan du inte ge mig receptet på Herman och/el om jag också kan få ta en del av Herman...är väldigt nyfiken på detta..

Hur är det med lilleman?
  • minSaile
    coolchick skrev 2010-03-03 10:01:56 följande:
    Ja om 9 dagar delar jag Herman i fem, så då kan ni få varsin del!Jag har fått en Hermandel Doodie minSaile: Det är nog kul för Elias att vara med och passa Herman. Det är en sån förskole- och skolgrej tror jag, det brukar cirkulera Herman på skolorna.Elliot verkar ok, men han är fortfarande kinkig med maten. Gröten gick ner nu på morgonen, men inte vällingen när han vaknade vid 6. Får se hur det blir med lunchen idag, om han behagar äta då.Är så himla sällskapssjuk nu. Har ju inte träffat er eller folk alls känns det som på evigheter. minSaile, du hade ju kunnat komma hit istället om du hade velat, så kunde vi lunchat i Mölnlycke. Men tänkte inte alls på det igår
    oh härligt...ser fram emot min del av Herman och vad bra att du nämnde detta med att barn gillar sånt här. Hade jag ingen aning om fastän jag är pedagog .

Skönt att han äter gröten...kanske ha det istället för välling och lunch om det nu skulle vara så. Bättre att han äter en sak hela tiden några dagar tills han får tillbaka aptiten.

Ja jag är också lite sällskapssjuk då jag var hemma hela dagen igår...vad synd att vi inte tänkte på att jag kunde ta mig till dig men men...jag ska faktiskt till Allum och träffa en annan mamma istället så lite sällskap får jag ändå .
    Vi har ju inte träffats på evigheter men snart gör vi det
  • minSaile

cool..såg på fejjan att du frågade Joanna om tårtor och jag glömde ju berätta att jag hade pratat med min kompis som gör tårtor med och hon tar 20kr/bit.

Sorry jojo...ville inte störa men tänkte att 20kr är ju ändå billigare än 25 om man vill ha många bitar...

• minSaile
    SofiaLind skrev 2010-03-03 10:24:48 följande:
    Hej på er.... Vi har det fortfarande bra här i Spanien. Sol och 20 grader idag. Dock börjar jag längta hem lite..=). Vill ju hitta på massvis med roliga saker med er!!!Kram
    oh härligt med 20 grader..hade jag också velat ha...just nu har vi -11 grader. Vad hittar ni på där?
Svar på tråden Vänner i Göteborg 2