Inlägg från: minSaile |Visa alla inlägg
  • minSaile

Vänner i Göteborg 2

browniieee skrev 2010-03-04 20:28:37 följande:
    Jag vet att vi inte diskuterat graviditet osv här men då de flesta har nyfödda eller småttingar här inne så vill jag bara tipsa om att göra ett kort besök i min blogg. Fick filmat Sulcii idag nämligen i magen och det är det mest alien-lika jag någonsin sätt.. SKIT COOLT!
    Wow säger jag med...jösses att bebisen rörde sig så mkt...absolut en alien el en underjordisk mask ...skämt och sido, väldigt fascinerande och vad kul att ni fick filmat det. Sulcii...är det barnets namn?
  • minSaile

jag är så avis på alla som ska få bebisar nu...jag vill också ha en liten liten...Maja, hon växer så fruktansvärt fort. Frågade faktiskt sambon om han önskar sig en tredje och hans svar var då "då får du skaffa en annan man"...

• minSaile

Maria86...vilken söt tjej du har och jag förstår att åren går snabbt med barnen. Min son fyller 4 år på tisdag och det känns så stort plötsligt.

cool...sicken människa och så himlans retligt...jag hade nog svarat nåt skitsurt på sms. Hon var säkert rädd att ni inte skulle komma och tog chansen men då hade hon ju kunnat förklara för den andra att ni ska komma och om ni inte tar vagnen så går den till den andra....dååååligt!

loppan...suck för spyor och bakslag...hoppas han blir snart frisk

litenlind...vad jobbar du med för du verkar jobba mkt...och så fixa med hästar så tidigt på dygnet osv...du är ju superduktig

flisan..tycker ni gör rätt för varför är det alltid den som fyller år som ska fixa och dona inför sin födelsedagsmiddag (som jag förra lördagen). Men blir liksom väldigt stressad...

ang stressad...i eftermiddag ska vi ha kalas för Elias på Glädjebubblan och dit kommer 24 busungar med lika många föräldrar...så det blir nog mkt liv...

• minSaile
    Maria86Emil08 skrev 2010-03-06 16:50:45 följande:
    Nu blandar du ihop oss eller skrev fel.... Jag har en Emil som är 1,1/2
    hehehehehe....my bad ...det var ju josephines dotter som var på bilden...

Oh, nu äntligen är det 1 år kvar till Elias nästa kalas...hurra! 
    Idag var vi 24 barn och 30 vuxna på Glädjebubblan och då var det ändå 7 barn som var sjuka el inte kunde. Gick jättebra och alla barnen verkade ha kul. Kan rekommendera stället om man vill hyra men man får verkligen kolla så att ägaren tar betalt för rätt summa osv...
    litenlind skrev 2010-03-06 10:41:48 följande:
    Jag hade skickat sms:et idag collchickHaha, ja jag jobbar en del, även helger, men jag är å andra sidan alltid ledig måndag och tisdag. Jag jobbar som personalansvarig på ett assistentföretag. Ja när jag har morgonfodringar är det tidigt upp som gäller, men det har jag ju inte varje dag som tur är, bara 2 dagar i veckan.
     Det är faktiskt skönt att kunna vara ledig även under vardagar om man vill tex göra vissa ärenden och det bara är öppet på vardagarna osv....ägde du hästen?

Hur gick det med Alva?
  • minSaile

Ang ramla ur sängen så har Elias ramlat ur vår säng otaliga ggr och då speciellt när han sover. Man hör hur huvudet alltid når golvet först och vilka bulor han har fått men det har gått bra tur nog. Första gången han ramlade från vår säng var mitt fel...han var 4 månader och jag hade glömt att han hade börjat vända sig och lagt honom för nära kanten så jag såg hur han vände sig och ramlade ner men jag hann inte fram...ojojoj vad orolig man var.

litenlind skrev 2010-03-07 10:17:20 följande:
    Nu tjejer har jag ett förslag. Jag har provat på träningsformen Zumba och blivit frälst. Det är så himla kul och superbra träning. Det finns ett ställe i Johanneberg som har Zumbaklasser och där kan man också dra ihop ett kompisgäng och få en privat klass så att säga. Nu undrar jag om ni är intresserade av det? Som en kul grej och bra träning dessutom. Vad säger ni? Längre fram i april eller så. Eller ännu längre fram?
    Jag är absolut intresserad av zumba och vet att det ligger här i Johanneberg där jag bor. Men det beror på tiden då jag måste hämta sonen på dagis 14 tisd-torsd....sen är han ju hemma mån  och fred....
  • minSaile
    litenlind skrev 2010-03-07 13:01:29 följande:
    Zumba är en träningsform som är inspirerad av latinska danser. Skitkul!! Och jag har noll kordination nu för tiden, det behövs inte, det är enkelt. Och såååå medryckande, känns som man är på värsta festen. Här är länk: www.wellnessbylinda.com/default.html
    Jag älskar sånt..gillar ju afrikansk dans skarpt och på st Jörgens så har dom en ganska tuff variant och den på F&S är jag nyfiken på.

Zumba har jag sett jättemkt på tv-reklamen så jag är supernyfiken...har skrivit upp mig på listan nu
    vickan1982 skrev 2010-03-07 20:59:21 följande:
    Jag har provat zumba hemma, tycker det är roligt! Har också kikat på zumba klasserna. Johannesberg är inte det lite långt bort? jag vet inte, jag hittar inte så bra.
    jag bor i Johanneberg och det är inte så långt från Korsvägen
    Maria86Emil08 skrev 2010-03-07 19:06:35 följande:
    Café du nord vid saluhallen,  är kända för sina köttebullar. Har legat där biopalatset ligger idag. Man äter köttbullar m senap och me världens godaste hönökaka. perfekt för barn också. Jag och min bror gick alltid hit när vi var små med mormor och morfar så lite tradition. Trodde alla göteborgare visste vad köttbullecafet va
    har dom annat än köttbullar? Jag äter ju inte kött
    coolchick skrev 2010-03-07 21:48:12 följande:
    Flisan: Han är nog bara hängig, inte helt i form. Eller så är det nån fas. Eller så är det både och Det här hysteriska mammandet... Och det är bara bära omkring som duger, men hur länge orkar man det med en 9 kg klump på armen... Hoppas på sol imorgon, då blir det långpromenad!
    lille gubben...det blir väl ofta så när dom har varit dåliga så länge som han var...att dom blir extra gnälliga och extra mammiga...

Idag så var barnens farföräldrar hemma och passade våra små när vi åkte till Ikea och när vi kom tillbaka 2 timmar senare så säger farmodern att hon aldrig kommer orka ha Maja en hel dag då Maja hade bara skrikit och gnällt och hon var tvungen att bära och bära....
    ...men det berodde ju också på att Maja hade inte fått sova djupt om hon behöver några timmar mitt på dagen
  • minSaile

loppan...den var ju jättefin tårta...Thomas tåg bakelsen hade ju inte jag gjort

josephine...vad jobbar du med?

cool...menar du brios tassar man sätter under spjälsängen så den gungar? Sist jag kollade så kostade dom 199 för 4 st.

litenlind...ja det var synd jag inte kunde komma imorgon..hoppas ni får det mysigt

• minSaile
    coolchick skrev 2010-03-08 08:55:44 följande:
    minSaile: Jaha, det kanske var 199 kr då... Då var det ju plötsligt inte så bra med 180 kr
    det kommer gå upp ska du se...dom är dyra i vanliga affärer
  • minSaile
    vickan1982 skrev 2010-03-08 09:23:03 följande:
    Okej, ja då är det inte långt  Ja stå och ska på rumpan med alla andra är väll inget
    `hahahaha...jag tror zumba är jätteskoj...
  • minSaile
    SofiaLind skrev 2010-03-09 08:34:33 följande:
    Kollade på sidan...DÄr står det ju att om man bokar privatlektioner kostar det 2500kr för fem gånger......Det kanske vi skulle kunna ta? En gång i veckan?? Blir vi många kostar det ju inte mycket alls då...är det roligt kan vi ju bara boka fem nya gånger när de är slut...
    nä det är inte mkt pengar om man delar det på antal personer...jag hoppas jag gillar zumba för jag älskar motion som inkluderar mkt rörelser och dans...

Idag fyller min vilding 4 år...känns så konstigt att han har blivit så stor...ingen tillskrymmelse till bebisdrag eller så...
Svar på tråden Vänner i Göteborg 2