Inlägg från: minSaile |Visa alla inlägg
  • minSaile

Vänner i Göteborg 2

atena100 skrev 2010-03-11 20:46:59 följande:
    Det är öppet mellan 14-16...hm, nääe det kan ju vara knepigt..med 2 barn o en som är badkruka..svårt...
    hmmm...om du någon gång badar 9-14 tisd-torsd eller under helgen hänger jag med men det blir nog lite jobbigt med Elias med just nu....eller när vi lämnar honom hos farföräldrarna en fredag
  • minSaile
    litenlind skrev 2010-03-12 07:20:54 följande:
    Här har vi fått magsjuka eller vad det nu kan vara. Både jag och Alva har kräkts i natt och nu på morgonen. Fy fasen!!
    Men tar aldrig detta skitet slut...verkar gå genom hela tråden....hoppas ni tillfrisknar snabbt...
  • minSaile
    coolchick skrev 2010-03-12 09:52:17 följande:
    Det kanske smittar här
    hoppas jag inte ...men vem vet...ngn kanske har släppt ett virus
  • minSaile
    litenlind skrev 2010-03-16 17:29:48 följande:
    Middagen på Amazing Thai idag är inställd pga i princip alla hoppat av. Tar det en annan gång i stället.Krya på dig nu Atena!
    men vad synd...jag hade kommit..men alla dom andra förutom atena?
  • minSaile
    SofiaLind skrev 2010-03-18 20:01:29 följande:
    Hej allihopa...nu tycker jag vi får plocka fram vår fantasi och lägga upp lite förslag på nya träffar...=)
    jag går gärna ut och äter nån vardag...var ju som sagt väldigt inställd på att käka på Amazing i tisdags...

cool...vad skönt att det löste sig med vagnen men vad lustigt med punkan...good on you att du tordes sms killen .
    Hur går det med prinsens aptit?

flisan...går det inte att prata ordentligt med svärmor el din karl kanske kan göra det eller det blir känsligt? Ja, det är ju tyvärr så att antingen får man på ngt sätt "tolerera" hur hon är och slå dövörat till när hon är omkring dig och Frank el säg till på skarpen en gång för alla. Kanske fråga vad hon anser om dig som mamma? Men visst är det svårt detta med relationer till andra....

josephine...jättesöt liten tjej du har ....

Här är det väldigt tröttsamt då Maja har täppt näsa och låtit som en minigris samt ammat forever två nätter i rad. Jag var helt död idag och skallen kändes som jag hade klämt på en stålhjälm 10 storlekar för liten.
    Så min lilla träningsidé gick om stöpet...började bra i tisdags men har inte tränat sen dess...
  • minSaile
    litenlind skrev 2010-03-19 10:39:21 följande:
    Ska vi göra ett nytt försök med middag på Amazing Thai den 10/4? Kanske vid 14 eller så? Det är Baby Barn mässa den dagen men jag har nog bara tänkt gå på förmiddagen och så får Martin hämta upp Alva på stan när det är dags att gå och äta i så fall.
    Menar du som lunch....förresten, jag kan inte då jag ska på mässan...
  • minSaile
    coolchick skrev 2010-03-22 09:05:08 följande:
    Men vilket trist väder!!  Jag som hade planerat en riktigt lååång promenad idag, i brist på socialt umgänge. Man får väl hoppas på att det spricker upp om en stund.Vem var det som var på Gekås nyligen?
    Vi var där i lördags och spenderade lite över 9 tusen...shit säger jag! Ska dit nästa vecka med en kompis och inhandla sådant som glömdes...
  • minSaile

Ja ni...vad handlade vi för 9 tusen...en lampa, kaffebryggare, skor till sambon och mig (ca tusen för han köpte Diesel och jag sommarsandaler), en massa hygienartiklar samt till kök och badrum, nappar och flaskor och dylikt, leksaker till Maja och lite till Elias (playmobil riddarborg för 350) och en massa spel och pyssel att ge bort som födelsedagspresenter, tavlor (dom har faktiskt fått väldigt fina typ Ikea stuk), strumpor, bodys, Alfons Åberg piké, kalsonger till barnen. Och sambon köpte 25 påsar med påskägg dvs äggodis (marsipan och choklad inuti), lite till Wiispelet, Thomas tåg filmer....ja pengarna går som smör i solsken .
    Jo men jag glömde faktikt lite småsaker samt jag vill titta lite närmare på Sko-boo då vi tokrusade in där 15 min innan dom stängde. Såg att det hade kommit nya vårskor Puma, Diesel, Vagabond osv..

Men vi hann faktiskt inte in på alla avdelningar på Gekås konstigt nog ....elektroniken är numera på första våningen och bla hästartiklar är nere i källaren...

Har haft två mammor med sina barn på besök och jag är toktrött. Vete hutsingen vad det är med Elias nuförtiden men han grinar för ingenting och han verkar vara så trött om dagarna. Förra torsdagen så grinade han 20 ggr på 3 timmar...helt otroligt.

Ojoj Flisan, ni var verkligen ute länge igår i blåsten...jag vara bara ute när jag skulle till tvättstugan och kände hur hård vinden var.

Minimei...vad skönt att ni har flyttat nu....vart? Vad skoj att få inreda hemmet från noll. Hade jag också velat.

Emmpe...vart har ni flyttat och hur stort? Härligt när man känner direkt att man har större utrymme. Vi bor så trångt så jag verkligen avskyr lägenheten även om jag gillar området. Så det blir att leta större inom 1,5 år.

jojo..oj vad du springer och har dig. Hur gick det igår? Du blåste inte bort . Önskar att jag också hade gillat att springa för det är ju så lätt att bara ta på sig löpskorna och ut och springa men men...
    Är ni friska alla tre?

litenlind...lek och buslandet är bra men inte om man har två barn i olika åldrar. Vi går till Bushuset där allting, även sakerna för äldre barn, finns inom ett rum och man slipper springa med. Men man får bra motion om man hänger med och klättrar runt

• minSaile
    browniieee skrev 2010-03-22 17:02:54 följande:
    haha jag säger detsamma Jag som tycker att jag handlar skitmycket när jag är där haha..... MinSalie, kan man "beställa" något ifall du åker dit? Jag behöver ett par paket amningskupor nämligen *ler och fjäskar till mig*Lite ego från mig är att jag fortfarande väntar på bebis ankomst.. 5 dagar kvar till BF och var senast hos BM idag... Läget var bättre än i torsdags då bebis gått från rörlig till ruckbar samt att den yttre modermunnen är mer utvidgad men fortfarande ingen öppen inre modermun.. Nästa besök är på onsdag, hoppas på att det blir sista besöket men så kommer det säkert inte bli hehe...
    klart du kan...

...hoppas den kommer snart
  • minSaile
    Veeroo skrev 2010-03-23 19:51:29 följande:
    Hej på er! Har vart lite off här... Fick en underbar liten Viktor för snart en månad sen och har vart rätt uppe i det helt enkelt. Men nu är man ju hemma på heltid och har börjat landa i 2-barnsverkligheten så snart tar vi väl oss ut också, har mest vart hemma och gosat hittills.  
    GRATTIS...åh vad härligt och mysigt med en sån liten. Gick allting bra och hur tog stora syskonet detta? Ja, det är nåt speciellt att ha två barn...
Svar på tråden Vänner i Göteborg 2