• teeny 83

Ge mej tips på bra kajalpenna!

Hej! Jag gillar att måla kajalen innanför fransarna, men efter bara en liten stund har man ju oftast blinkat bort det. Vissa kajaler tycker jag irriterar i ögonen åxå, och går inte alls att använda på det viset.
    Har någon något tips på en bra svart kajalpenna som sitter kvar, och inte hamnar under ögonen efter ett par timmar??
    Tipsa mej! =) Trött på att lägga pengar på smink som inte är bra!

• Svar på tråden Ge mej tips på bra kajalpenna!
  • SunnyBunny

Jag målar kolsvart runt ögonen! Isa Dora Perfect contour kajal! Klarar mig inte utan den!

• MajaMaria79

Jag målar på precis samma ställe som du, innanför fransarna. För mig funkar bara Diors penna, den är silvrig på utsidan med en sudd i ena änden. Den sitter kvar.
    Kostar lite (kanske 180 kronor, jag minns inte exakt), men varar i evigheters evigheter.

• MariaFS

Jag använder en penna från Nivea där man skruvar ut stiftet. Svart.
    Den är ljus blå/silver och finns bla på Kicks för ca 70:-
    Sitter bra innanför fransarna på mig.

• teeny 83
    SunnyBunny skrev 2010-02-22 11:58:27 följande:
    Jag målar kolsvart runt ögonen! Isa Dora Perfect contour kajal! Klarar mig inte utan den!
    SunnyBunny: Målar du även innaför fransarna med den pennan då? Och det sitter kvar det det ska??

Tack för era svar! =) 
  • MyFine

Jag brukar oxå måla innanför fransarna och har provat en hel uppsjö av olika pennor i jakten på den bästa.. Den som funkar bäst för mig är, förvånande nog, H&M's egna kajalpenna. Och kostar bara 29,50:-

• teeny 83
    MyFine skrev 2010-02-23 08:53:03 följande:
    Jag brukar oxå måla innanför fransarna och har provat en hel uppsjö av olika pennor i jakten på den bästa.. Den som funkar bäst för mig är, förvånande nog, H&M's egna kajalpenna. Och kostar bara 29,50:-
    Jasså? Då börjar jag nog med att köpa den och testa eftersom det var så billigt! =) Tack för tipset!!
  • Banana82

De flesta pennor försvinner efter ett tag. Jag rekomenderar att fixera kajalen med puderprodukt. När jag kör mörk penna innanför så tar jag en liten platt pensel med svart ögonskugga och lägger ögonskuggan ovanpå kajalen. Det sitter länge när jag gör så.

• SunnyBunny
    teeny 83 skrev 2010-02-23 08:50:39 följande:
    SunnyBunny: Målar du även innaför fransarna med den pennan då? Och det sitter kvar det det ska?? Tack för era svar! =) 
    Japp..visst kanske måste bättra på en gång under dagen kanske då jag jobbar ett aktivt jobb,springer in och ut i det här vädret och kan "svettas" bort lite men annars sitter det hur bra som helst:)
  • Lady Li

MAC har en vattenfast penna som sitter som berget.
    Den använder jag. Har en grå visserligen men den borde finnas i svart också.

• vaxdockan

Dior tycker jag har bäst kajalpennor! Köpte min första Diorpenna 2002 och fast sen dess.

• Toyna

Jag använder en kajal på burk som appliceras med en pensel, i från oriflame. Och den sitter garanterat hela dagen. Jag har rinniga ögon när det är soligt eller blåsigt ute. och den sitter som ett smäck!

• julanta

jag tycker faktiskt att maxfactors är sjukt bra och sitter en kväll :) men det är nog även skillnad från person till person.

• vivianne

Jag har i och för sig kajal utanför fransarna och använder Lancômes i vanliga fall men under pollensäsongen har jag en från Dior som är vattenfast eftersom jag gråter så mycket (allergisk såklart). Såg att du fått tips om Dior tidigare i tråden och tänkte mest hålla med på så sett att jag vett att den funkar i en "fuktig miljö".

• Odile

Chanels Crayon Kohl är den bästa jag har använt, men den är dyr, tror den kostar runt 200:-. Det medföljer en "sudd" som sitter fast på pennan och pennvässare. Jag tror den finns i olika färger, jag har bara använt den svarta.

• MariaFS
    Lady Li skrev 2010-02-23 22:54:19 följande:
    MAC har en vattenfast penna som sitter som berget.Den använder jag. Har en grå visserligen men den borde finnas i svart också.
    Kan man ha de om man tex badar? Vi ska till Lalandia och jag kommer inte att ha huvudet under vattnet men lite stänk får man räkna med. Hade den suttit kvar då?
    Man får ju tänka på sin image... {#lang_emotions_wink}
  • neeext

Själv använder jag ögonskugga.. Det håller länge och är lätt att sätta under fransarna vet dock inte vilket märke, men prova dig fram!

• Lady Li
    MariaFS skrev 2010-02-26 09:36:32 följande:
    Kan man ha de om man tex badar? Vi ska till Lalandia och jag kommer inte att ha huvudet under vattnet men lite stänk får man räkna med. Hade den suttit kvar då?Man får ju tänka på sin image...
    Jag skulle gissa på att den sitter om man badar men inte doppar huvudet. Den satt på sin plats rakt igenom mitt bröllop och det var många tårar som rann från mina ögon så det borde nog hålla för ett par vattenstänk också.
Svar på tråden Ge mej tips på bra kajalpenna!