Inlägg från: Anonym (samesame!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (samesame!)

Barnmorska vill inte förnya mitt p-piller recept pga min vikt!

Hej TS! 

Nu sist när jag var hos min bm ville hon bara skriva ut för 6 månader, mer fick hon inte eftersom jag är överviktig. Hon rådde mig dock att gå till en läkare istället, för de har tydligen bättre möjlighet att förnya receptet, eftersom du då kommer under läkares översyn också kan han göra en annan bedömning. 
    Jag blev också "tillsagd" att gå ner i vikt och är på väg, iaf 5 kg ner, men jag har ett sockerberoende som sätter käppar i hjulen för mig. Var till en dietist som förspråkade "Svensson-sättet" och det funkar helt enkelt inte för mig. Bävar för kritiken som säkerligen kommer om jag berättar att jag slagit in på LCHF-vägen och upplevt resultat... 
    Min BM pratade också om minipiller, men jag vill verkligen inte risker att gå med blödningar hur längesom helst, för att kanske få ett par månader med "fritt" och sedan försöka bli gravid. Är absolut inte värt risken för mig!
  • Anonym (samesame!)

Gå till en läkare! De har större befogenheter, säger jag igen! De får skriva ut trots att bmi är över en viss gräns. BM får det inte!

Svar på tråden Barnmorska vill inte förnya mitt p-piller recept pga min vikt!