Inlägg från: Anonym (blomman) |Visa alla inlägg
  • Anonym (blomman)

Barnmorska vill inte förnya mitt p-piller recept pga min vikt!

har bara läst ts.

det verkar vara oliak från BM till BM jag har varit överviktig hela mitt liv och gått upp mkt sista 10 åren har åtit piller i 10 år snart med några uppehåll för p spruta och andra saker jag testat. jag har som mest vägt 138 kg till mina 160 cm lång nu håller jag på att gå ner i vikt och vägre ca 120 kg men det är inga problem för mig att få ut p.piller förnyade mitt recept för2 veckor sedan coh fick ut skrivet för 13 månader.

vet inte vad du ska göra men kanske prata med en annan BM. jag har totalt haft  4 olika BM på 10 år då jag flyttat runt i olika kommuner under dessa år.

stå på dig så länge du är medveten om vilka ökande risker som finns att äta ppiller och vara överviktig så borde det inte vara nått bekymmer tycker jag.

visser inom vården sköterskot BM uskor vad som helst vill leka gud och kunna bestämmaöver andras liv.
    gäller även läkare ibland.

• Anonym (blomman)
    Anonym (................) skrev 2010-02-25 19:34:14 följande:
    Och skriver någon ut ett läkemedel som orsakar otrevliga biverkningar så gormas ett kollektivt ANMÄL mot den oansvariga sjukvårdspersonalen. . Det är oneklligen svårt att göra rätt ibland.
    eftersom det är många överviktiga som mår bra av ppiller och inte får biverkningar. så tycker jag ts BM gjorde fel helt klart ska man som BM informera om allt som kan vara av värde för patienten men det är i alla fall enligt mig patientens val vilket preventiv medel man vill ha
  • Anonym (blomman)
    Anonym (................) skrev 2010-02-25 23:01:20 följande:
    Det har väl inget med saken att göra att det finns överviktiga som mår bra inte får biverkningar (jag är en av dem). Risken att drabbas av tex blodpropp ÄR större med högt BMI. Självklart ska inte P-piller skrivas ut om man bedömmer risken som för stor. Hur hade du resonerat om TS handlade om en överviktig tjej som fått blodproppar pga p-piller och var förbannad för att BM skrivit ut dem trots att hhon var medveten om riskerna. Jag har en känsla av att ordet ANMÄL skulle dyka upp några gånger.
    ts skriver ju själv att hon är frisk.
    och jag tycker som jag skriver att det är BMs skyldighet att berättat biverkningar och åkommor som kna uppstå isamband med att äta ppiller sedan är det patientens val om man vill ta de riskerna som det är med alla mediciner och läkemedel.

om BM har informerat om allt så skulle jag aldrig säga att man ska anmäla.

MEN om BM sagt att det är helt ofarligt att äta ppiller och inte nämnt någonting om  biverkning eller risk för blodpropp.

jag har själv både hjälpt och kälsjukdom i släkten samt högt blodtryck och anses av min BM vara en riskgrupp men jag vet om riskerna och kollar mitt blodtryck ofta m.m. mitt ansvar jag vet om riskerna
Svar på tråden Barnmorska vill inte förnya mitt p-piller recept pga min vikt!