• Moviefreak

Någon som gått ner i vikt efter att ha slutat med Cerazette?

Fick utskrivet Cerazette i somras efter att dottern fötts.
    De har funkat kanon så länge jag ammade. Började trappa ner vid jul och har sen dess haft flera jättelånga blödningar, synrubbningar och huvudvärk.
    Gick upp flera kg av Cerazette också.
    Har verkligen kämpat med att gå ner i vikt sen jul, men det händer INGET på vågen... Hoppas nu att det ska börja ticka neråt igen.

Har slutat med de nu, och ska sätta in en kopparspiral istället, för jag kan uppenbarligen inte ha hormoner i mig. (har haft problem tidigare)

Nu till min fråga:

Är det någon som har ätit Cerazette, gått upp i vikt och sedan gått ner igen efter att ni slutat?

Det är för väl att lögnen finns - för tänk om allt man hörde var sant.
  • Svar på tråden Någon som gått ner i vikt efter att ha slutat med Cerazette?
  • Moviefreak

Verkar inte hoppfullt att gå ner nåt......
    Någon?

• Chris Cross

Jag gick ner efter att jag slutade med Cerazette...ca 3 kilo och det var det som jag gått upp under användingen av tabletterna. Och på bara någon vecka tappade jag hela 8 cm runt midjan, det var underbart att inte vara uppblåst och vattenansamlad precis som innan mens hela tiden. Höll på att sy en kjol vid tillfället och döm om min förvåning när jag trodde den var klar men den var ju alldeles för stor

Det där med synrubbningarna och huvudvärken - var det migrän du fick?

• Anonym (me too)

Gick upp 5 kg på kort tid och hade blödningar under den tid jag åt cerazette...när jag slutade för ett halvår sen gick jag ner allt igen.

• Chris Cross

Jag slutade inte heller att blöda av Cerazette, visset att blöda hela tiden

• Anonym (me too)

Det var därför jag slutade med dom,hade småblödningar nästan varje dag jag också{#lang_emotions_frown}

• Chris Cross

Jag har väninnor som tappat håret av Cerazette, skitläskigt . Det är en inte ovanlig biverkning av dem...

• Moviefreak

Tack för era svar!

Nej, jag tror inte att det är migrän, utan mer en huvudvärk som kommer och går varje dag i princip. Den "flyttar" också sig till olika ställen i huvudet.
    Läste på bipacksedeln att synrubbningar var vanligt...
    Får svårt att fokusera blicken ibland - jätteobehagligt!

• Moviefreak

Låter ju positivt att tappa lite runt midjan också, för jag känner mig också svullen och uppblåst!
    Blev så paff häromdan när jag inte kunde ha min klocka längre!
    Har fått riktigt risigt hår - dock har jag inte tappat mer än vanligt.

• Chris Cross

Tänkte att det kunde vara auramigrän eftersom den migränen innefattar synrubbningar. Har sådan själv

Lycka till med viktnedgången!

• Moviefreak

Ok, har aldrig hört talas om det, men det kanske det kan vara...?
    Tack så mycket!

Svar på tråden Någon som gått ner i vikt efter att ha slutat med Cerazette?