Vi som går på Linneamottagningen i Växjö del 3
Här hänger vi som går på utredning hos Besima på Linneamottagningen i Växjö.
Här hänger vi som går på utredning hos Besima på Linneamottagningen i Växjö.
Är Vårruset ikväll redan... :)
Tur att jag inte tog bilen idag då för då hade jag väl aldrig kommit ut ur stan.
Nej, sedan mitt jobb vägrade ge oss av friskvårdspengen för vårrusets anmälningsavgift så har vi inte sprungit... i protest.
Jag blöder fortfarande... 7:e dagen nu.
Börjar bli ganska säker på att det INTE är ÄL så det är väl mensen som kommit lite sent/tidigt.
Hoppas det för i så fall så har vi passerat Besimas semester när det är dags för undersökning i nästa .
Men det verkar heller inte avta. Hur länge ska det hålla på?
Solen skiner!!! Tar en sväng till Plantagen ikväll, där mår jag bra.
(Har förresten tid hos en terapeut igen, jobbigt, men nu är det gjort. Det tar på krafterna att ringa och be om hjälp...)
Inget vårrus här heller...
Kappan: bra att du ber om hjälp, det ska man göra. Önskar att jag vågade göra detsamma. Fast jag är den typen av människa som bara öser på, det är väl mitt sätt att tackla saker tyvärr. Vad säger Besima om blödningen då? Skulle vilja ge dig en bamsekram - här får du en!
Hör och häpna, jag har tid på Cura i slutet av maj, hinner en omgång provrör innan sommaren om jag kör korta programmet vad det nu innebär, googledrottningar? Har inte funderat på känslan än, det är ju liksom sista anhalten...
Fendt: Allt bra ingen hemsk halsbränna, foglossning, illamående? För det kan jag allt om!
KRAM
blom: inga krämpor alls, känner mig precis som vanligt (bara lite tjockare framtill men så får det GÄRNA vara). men som sagt, var ju på vårruset och powerwalkade skiten ur mina jobbarkompisar i laget så jag får väl se om jag kan gå imorgon... har inte tränat på hela året...
kram!
Grattis Blom! Vad härligt för Er.
Jag borde ju hinna med mina 2 Puregon-kurer innan sommaren också, så jag har väl haft lite tur jag med
Har inte orkat ringa Besima ännu, men blödningen började minska igår men syns fortfarande.
Det är ju ändå för sent för både Puregon och Pergontime demma cykeln.
Bättre lycka nästa gång.
Starkt jobbat Fendt!
Då var det dags för pergotime igen, dag 2 dubbel dos. Sista chansen innan IVF, troligtvis...
jag hejar på er alla tjejer och följer er ska ni veta! håller tummarna så ofta jag kan men det får ju inte inkräkta på mitt jobb, tur jag bara jobbar 75% så jag kan hålla tummarna resten för att komma upp i heltid :)
kämpa på!
många kramar från mig!
Blom: Pergotime? Är det för att Besima har semester nästa vecka? Har du fått koll på vad "det korta programmet" betyder?
Blöder fortfarande (sedan 13 dygn nu) och sedan igår har det ökat igen.
Ringde Samira som har lyckats klämma in mig på ett återbud senare idag.
Teorin just nu är att det är mensen som kom igår och att de tidigare blödningarna var lite gojs som ville ut efter spolningen... Jag är alldeles vimsig av allt. Är det dag 12 eller 23 idag??? I vilket fall skulle jag inte blöda just nu.
Slutar tidigt för att gå till Besima och ska unna mig en klippning efterdet...
...om jag hittar en drop-in-salong i stan vill säga. 4 månader sedan nu, ser knappt ut genom "gardinerna" längre.
Vi ska titta på "ny" bil på onsdag. En mindre modell... bara för att utmana ödet lite... hehehe... (Ska dock kolla så att man kan klämma in en barnvagn i bagaget...)
Kappan: Skönt att du får gå till Besima idag och kolla upp. Lite konstigt är det ju att du har blödit så länge nu. Hoppas att det känns bättre när du varit där och att du har fått lite svar då.
Blom: Jag håller tummarna att det funkar denna gången så att ni slipper hela ivf-karusellen.
Själv har jag varit och lyssnat på bebisens hjärtljud idag. Det var så häftigt! Jag som knappt trodde att den levde fick höra en väldigt aktiv bebis som vände sig och sparkade mycket. Det känns superskönt, nu kan jag börja tro på det här och slappna av lite mer!
Fendt: Allt väl?
humlan: ja visst är det mysigt att höra hjärtljuden! vilken vecka är du i?
jag gick in i vecka 22 idag och allt är toppen! mår så bra och allt är finfint.
har inte känt bebisen på två dagar så var lite nojig, men tidigare idag var det en himla värk i brösten och mini buifade runt lite i magen. har moderkakan i framkant så än så länge känner jag bara när bebisen sparkar uppåt eller ut mot sidorna. var likadant för någon vecka sedan att den var stilla i två dagar, men när den väl kommer igång sen så görs det ordentligt!
kappan: vad sa de på linnea när du var där?
ha det bra tjejer! kram!
Humlan: Kul att höra från dig! Behöver jag säga att jag är avundsjuk! ;P
Besima tog gravtest och ojade sig ordentligt över att det blivit som det blivit. Inte bra, inte bra sa hon.
Jag fick Provera iallafall. Hmmm... trodde aldrig att jag skulle behöva det. Kunde ju ställa klockan efter mensen innan.
Nu ska Proveran iallafall stoppa mensen och bygga på en bra slemhinna. När jag sedan slutar ska det vara dags att räkna dagar igen. Sedan blir det Puregon.