Uretrit
Fick diagnosen uretrit (urinrörskatarr) idag, någon som upplevt detta & vet vad man ska göra för att bli av med det??? Känner mig så ledsen! :(
Fick diagnosen uretrit (urinrörskatarr) idag, någon som upplevt detta & vet vad man ska göra för att bli av med det??? Känner mig så ledsen! :(
Det enda rådet jag fick var att inte tvätta mig för mycket i underlivet?!
Så det är det som är tricket alltså, att dricka mycket surt?
Har du haft uretrit Sirisdotter? Hur blev du av med det?
Läkaren nämnde något om det här med smekmånadsuretrit, har nämligen precis träffat en ny kille & det har blivit en hel del sex! Ska man avstå från sex nu med andra ord? :(
Men alltså, finns det ingen medicin som hjälper? Som mot urinvägsinfektion? Antibiotika eller så? Är det bara dricka mycket & surt som gäller liksom?
Känner mig så grymt deppig, TACK för att du svarar & bryr dig! Betyder mycket!!!
Puff
TACK för ditt svar & vad gullig du är som googlat för min skull :) Ska genast kika in på frågespalten & se vad där står! Tack ännu en gång!
Vad jobbigt att du också har dessa problem
Hur yttrar det sig för dig? Kan du ha sex?
Jag mår väl sådär, hinkat lingon & tranbärsdricka men jag vet inte om det hjälper direkt...
Känns så himla, himla deppigt!
Puff igen!
Har också förstått att det kan yttra sig väldigt olika från person till person, känns nästan som en diagnos som sätts när man inte riktigt vet varför man har besvären?! Jag är inte gravid! Träffade nyligen en ny pojkvän & det var då det hela började
Hur yttrar det sig för dig? För mig är det att jag känner mig kissnödig ofta, när jag kissat klart så känns det som att det kryper/ilar i urinröret & den känslan kan sitta kvar en stund, väldigt märklig känsla, jag är ofta lite röd vid urinrörsmynningen har jag sett plus att hettar i underlivet! Det gör inte alls ont att kissa för mig, gör det det för dig?
Gyn jag var hos rekommenderade inte kortisonbehandling, varför vet jag inte men hon tyckte inte att det var något bra alternativ?!
Gjorde det ont att få en sådan behandling?
Hon sa att besvären inte kan förvärras vid sex men jag har ingen aning? Har ett långdistans förhållande så när man då väl ses vill man ju gärna ha sex! Hade sex förra helgen & det gjorde inte ont när vi hade sex men efteråt kändes det som att jag skulle kissa på mig i typ några timmar, jätteobehagligt!
Är helt galet trött på detta! Hur länge har du haft dina besvär?
Jag tog en dagen efter tablett & började även med p-piller i samma veva som detta bröt ut
Vet inte om det kan ha någon betydelse?!
Är också galet deppig & rädd för att detta ska bli kroniskt...
Jag har inte varit hos urolog, bara gynläkare! Diagnosen kändes väl ganska så luddig egentligen, där är inte ens tagna några prover & urinodlingar utan hon gav mig diagnosen utifrån vad jag berättade, typ... Ska till en vulvamottagning på måndag & då ska jag prata mer med dom om detta!
Tänkte på dig idag & skulle kika in & skriva hur det gått för dig & nu möts jag av ditt mess istället
Tack för dina tankar! Var på vulvamottagningen i måndags & allt såg fint ut, dom gjorde ultraljud & hittade inget konstigt, fick därför en remiss till en urolog, får se vad dom säger & gör när jag kommer dit! Hade inga bakterier i urinen men dom skickade iväg en odling för säkerhets skull som jag får svar på på fredag, lär inte visa något! Vill verkligen inte göra en sådan där cystoskopi... Får ont i magen bara jag tänker på det
Har ätit ipren några dagar & det känns som att det lättat smärtan lite, dom är ju anti-inflammatoriska så jag vet inte om dom kanske kan hjälpa något mot inflammationen?
Hur har det gått för dig?