hinderbana skrev 2010-02-22 19:41:45 följande:
Har ingen "snäll" svärmor och däri ligger väl problemet här. Hade jag haft en shysst svärmor så hade jag inte funderat på detta överhuvudtaget men hon har från dag ett velat gå in och vara i mitt ställe (förstå mig rätt), alltså vara närmare sonen än jag. Hon tar alla chanser att tala illa om mig till honom och förstöra mellan oss. En sådan människa mår man bäst av att hålla distansen till, utan att för den skull bråka. Och dessutom har hon burit sig illa åt från dag ett med vår dotter och jag vill sätta en shysst gräns som inte är "för mycket" ändå, men som visar att jag och pappa tar hand om lillan och alla andra hälsar på och är "gäster", låter kanske konstigt, hoppas ni förstår vad jag menar. Min önskan är att mormor och farmor kramar och gosar och håller lillan hur mkt de vill och så kan det väl vara bra med det!! Min mamma skulle aldrig göra så som svärmor gjorde, hon vet att jag har fått det jag önskar mig mest av allt och låter mig ta hand om mitt lilla barn varje vaken sekund.
Fast då handlar det ju om andra saker än att ditt barn inte är ett gosedjur och har rätt till intregritet. Är er svärmor hos er rätt ofta?? Det låter som att det är svärmor över lag som är problemet och inte att hon skulle byta blöja egentligen. Låter som om hon är hos er varje dag.
Vad säger mannen din då?? Tycker han att det är okej att hans mamma byter blöja. Eller är det ok för dig att mannen byter? Är det så viktigt att du är nära ditt barn varje sekund? Vad har mannen för relation till sin mamma?