Inlägg från: pixerpie |Visa alla inlägg
  • pixerpie

    ~~Bim i April!!~~

    Hej, tack för att ni tänker på mig! Vet inte vad jag känner... mest tom och inte illamående... det kom ju redan i v 5... lill*skrutt blev ju inte mer än 5+1 v... men det är ju som det är... kan ju inte göra något åt det... och det var ju så oväntat att det ens skedde (gravid) så jag har inte fattat att jag förlorat det heller... Den största vinsten var ju att vi blev gravida... men visst roligare hade ju varit att gått in i v 7 nu än att beställa nya äl och grav test! Suck!

    Ikväll blir det två-årskalas för vännerna! Tänk min lilla goding är så stor, vi ska äta "tå-ta"!! Har ju ändå mycket som händer nu i vår...

    Kramar!

  • pixerpie
    LinNea08 skrev 2010-02-28 11:25:54 följande:
    skönt du tar det så bra pixan! Underbart att du har en liten goding att fira! Kram!!!
    Ja, det är underbart... Men hade ju vart kul att ha en liten på g också... kommer efter med mig lite... Men, men... Skriver inte in mig i någon lista... men hoppas på bim i början på april... SÅ får vi se...

    Blir inte så aktiv på fl ett tag nu!
    KRAM !
  • pixerpie
    LinNea08 skrev 2010-03-09 09:36:47 följande:
    Hej allihopa!Kul att se fler "ansikten" här Denna månaden är det tänkt att vi allihopa plussar!
    Håller med, denna gång ska vi plussa och gå hela graviditeten!!!

    Jag hade äl igår- 17 dagar efter mf startade.... OCh så ca 15-16 dagar så bim borde väl bli i slutet av mars... Men jag förväntar mig inget denna månad... men kommer bli besviken över mens... Låter kanske konstigt men får jag välja så vill jag hellre ha en tidig -11 även om jag först ville ha bara två årtal mellan barnen...  Så vi får väl se... Men med vår statisik får vi väl vänta ytterligare ett år på att bi gravida nu... Suck!

    Kram till er alla "gamla", hoppas det reder sig nu... Att mensf-n kommer för dig snart eller såklart INTE pushiko... Hur går det för dig Clerawater? Har du startat IVF?
  • pixerpie
    20101107 skrev 2010-03-12 21:09:02 följande:
    hej hej jag hänger med här om det är okej. Fick bekräftat tidigt missfall idag =( Men började blöda den 9:de, så jag borde ha BIM i början av april någon gång ! Det blir försök 3 för oss att få ett syskon :)
    Hej!

    Jag är i samma sits, bekräftat mf för 3 v.. hann in i v 6... känns väldigt trist...skull haft bf slutet på okt, och hade kunnat vara i v 10 nu... blä... nya tag nu! Äl fö en vecka sedan, men det är inte troligt att det tagit sig så snabbt igen även om jag hoppas lite... Också syskon försök!

    KRAM!
  • pixerpie
    Tigger81 skrev 2010-03-14 16:03:52 följande:
    Hej allihop!Jag har BIM nu i veckan, håller tummarna, även om jag vet att chansen är liten. Hoppas alla haft en härlig helg. Nu är ju våren på ingående.
    Lycka till!

    Låter kanske flummig, men chansen är ju lika liten/ stor varje gång. Och i din ålder är det väl ca 25-30% chans varje månad så det är ju inte alls omöjligt!! Sen kan ju jag känna att min statistik med tidigare försök gör att chansen är mindre men är man bara normalt fungerande båda två så finns ju förutsättningarna varje gång! Håller tummarna för dig!! Gör du detsamma för mig i början på nästa vecka? Idag har jag mått så illa och har så ömma bröst, men brukar ha så mellan äl och bim och då är det inte något... Förra gången jag blev gravid kände kag inget av det!

    Kram!
  • pixerpie
    Tigger81 skrev 2010-03-14 20:12:31 följande:
    Klart att jag håller tummarna för dig! Jag har samma besvär med ömma bröst så jag räknar oftast med att mensen är på ingående. Men det har blivit värre det sista halvåret, funderar på om pergon kan ha med det att göra, men då tycker jag att det borde gått ur kroppen nu jag har ju inte tagit det sen december. Allt är inte helt bra med oss båda, jag har inte ÄL särskillt ofta, läkaren gissade på omkring 3 gånger/år. så det är inte lätt att träffa rätt... Nu står vi på väntelista för insemination och enl. dem så är det ca 15% chans per menscykel. Våren är underbar! Var ute och red idag... helt ljuvligt... tövatten från snön som sakta rann i vägkanten.
    Ok, så var det ja... Men ömma bröst beror på progesteron och att man iaf haft äl.. eller att kroppen förberett sig för det... Lycka till med inseminationen men hoppas såklart det tar sig innan dess. Jag vet många som fått hjälp och lyckats med insemination. Annars kanske munkpeppar kan vara något för dig?

    Kram! Avundas att du får ut och rida i vårvädret!!
  • pixerpie

    Tigger, ja vad munkpeppar är bra för eg vet jag inte men det är ett kvinnohormon... Jag tog det även om jag också har regelbunden mens... Har provat en del annat naturläkemedel med under alla försök... Och om det var munkpepparn eller om jag blivit gravid även utan munkpeppar kan jag inte svar på...

    Däremot så vid mens är det slemhinnan som byts ut dvs den är för gammal för ett befruktat ägg att fästa i... Och därför kan man ha regelbunden mens utan äl... Och ännu kroppen kan förberedda sig på äl och utsöndra hormon som ger utslag på äl sticka men det behöver inte bli en genomgången äl trots det... SUCK- kroppen ÄR en märklig manick!!  

    Hoppas du träffar en bra läkare nu som du kan känna förtroende för... Den du träffat verkar ju helt inkompeten!

    God natt!!

  • pixerpie

    Timmra; BIM 20/3 försök 10
    Sugrör: BIM 22/3,försök 3
    Anlijoos: Bim 31/3, försök 7
    Mrsv: BIM 1/4. försök 2
    LillSnurr82: BIM 2/4 försök 2
    Mia20: BIM 7/4 försök 4
    Lunas: BIM 8/4, försök 2
    Frejon:  Bim 9/4, försök 6
    Puchiko: Bim ???, försök ?
    Pixan? Bim ca slutet av mars, försök 1 efter mf

  • pixerpie

    " Välkommen" till listan Tigger... Jag visste att någon ordningspolis {#lang_emotions_laughing} skulle lägga mig rätt... Jag hade för bråttom...

    Natti!

  • pixerpie
    Puchiko skrev 2010-03-22 20:07:04 följande:
    tror faktiskt att min mens är på väg snart, mått illa hela dagen och lätt ont i brösten..
    Hur har det gått?
    KRAM!
    LinNea08 skrev 2010-03-22 19:47:49 följande:
    Hej hej allihopa! Har hållt mig borta denna månaden, kom ner i en svacka efter all bebisplanering. Så denna gången blir det inget. Men förhoppningsvis har jag nästa BIM i slutet av april igen. Då tar jag även till monitorn;) välkomna alla i listan! Nu måste ni plussa! Kram
    Skönt att ha en mental paus ibland! Jag kämpar väl på... men denna månad väntar jag bara mensen... Hur stor är chansen att det händer två ggr på raken liksom??? Nä, mensen kan väl ta och dyka upp nu SÅ vi kan börja om igen... Sörjer lite mf, det kommer kännas hemskt om någon nära sen kommer och berättar om bf i okt... nä- det vill jag inte tänka på... Mn har det kul och intressant på jobbet iaf!!
    KRAMIS!!
    Tigger81 skrev 2010-03-22 13:41:45 följande:
    Välkommen hit! Håller med alla andra att det som hänt dig är mycket tråkigt, dock förstår jag ett liv med svåra handikapp är nog inte så lätt att handskas med som förälder heller.Själv ligger jag sjuk hemma, jag som hade hoppats på att hålla mig frisk till vi skulle börja med inseminationen eftersom där säkert kommer gå åt någon sjukdag. Men man kan inte rå för det, har haft hög feber sen i onsdags, först ville de inte ha mig till läkaren egtersom jag vaknade idag utan feber, men jag stod på mig och fick träffa en sköterska som tog prov i alla fall. När jag satt i väntrummet efter provet kom sköterskan bara ut med en lapp i handen och sa, jag har bokat tid till läkaren jag tror du kan behöva något... jaha, så jag var visst sjuk ändå.... så nu sitter jag här med riktigt starka penicilin tabletter, kortisontabletter och annan nässpray. Nä nu ska jag vila i soffan igen... ha det gött alla. Du kunde fått den av mig med glädje, jag delar mer än gärna med mig
    Mår du bättre? När drar inseminerigen igång? KRAM!
Svar på tråden ~~Bim i April!!~~