• majsanna

    Första besök för utredning-någon mer? Tråd nr 5

    Dags för en ny tråd för oss som kämpar.

    Håller alla tummar för att det nu ska bli många plus.


    2010 - Året då jag äntligen blir gravid.
  • Svar på tråden Första besök för utredning-någon mer? Tråd nr 5
  • majsanna

    Kopierar in listan.

    Majsanna: Äl: ca 10/2, BIM: ca 24/2. Försökt sedan april 2008. Började på utredning i april 2009, vilket visade att jag sällan har äl. Har kardiolipidantikroppar (blodkoaguleringsstörning). Kontroll av äggledare visade inget onormal. Besök hos förlossningsläkare 25/2. Återbesök på Rmc 3/3. Förhoppningsvis ivf-start strax därefter.

    Sussi85: ÄL 14/2, BIM 27/2. Försökt aktivt sen december 2007. Började utredningen i mars 2009. Sambons spermier var okej. 27/1 Fick samtal angående IVF, måste gå ned 14 kg innan jag får göra IVF. Hoppas på att det blir till hösten.

    Sunflower79: ÄL 24/2?, BIM 12/3?. Försökt aktivt sen våren 2007 med avbrott maj 07-mars 08 för GBP-operation. Har PCO-S och får hjälp med äggtillväxt och ÄL. Gubbens simmare OK. Pågående Puregon-behandling, just nu försök 3. Står i kö för IVF (tidigast okt 2010). 


    Akita06: ÄL ca 25-28/2 BIM 13-15/3 Försökt i snar 2 år, genomgått utredning med blodprover, spermieprov och ä.l. spolning. Allt var ok. Inga förträngningar i äggledarna. Står  i kö till IVF, tidigast mitten på maj. Försöker med pergotime under tiden.

    Bellan81: ÄL ca 28/2 BIM ca 14/3. Försökt aktivt sedan juli 2008. Har varit på första besöket och allt är ok enl våra prover. Har gjort ultraljud på livmodern, ok och spolning av äggledaren, ok. Förhoppningsvis insemination nu i feb. Ställt oss i kö för IVF (1,5 års väntetid)


    Ninni84r


    : Fick diagnos PCO Jan-07. Försökt sen Dec-2008. Mannens sperma normal. Jag har ingen egen ÄL (eller egen mens). 3:a omgången pergo -dubbeldos nu

    Lotie: 23.-år inga barn. 12 försök. 1. MFv9 jan. Paus till 2 februari. Mannens sperma normal. Jag har inte ägglossning varje månad. Gjort en sploning som var normal och en titthål som visade på endomtrios de brände bort några härdar de tror kunde vara problemet så fick 3 månader till att försöka utan någon hjälp sen börjar vi med ägglossningsstimulerande medicin.

    Angelique: IVF med ICSI pga lite få och lite slöa spermier. Försök 1 minus. Spraystart försök 2 10/2. Är igång.

    Kiwi10: Slutade med p-piller 17/12 07. Fick ej mensen tillbaka på över ett år. Fick hjälp med dettao nu kommer den när den själv vill. mannen har spermier men få och lata =). "fastnar" i testikeln. Har fått remiss för IVF som trogligen ska starta i februari.

    Heiden: Slutade med p-piller maj-07. Började försöka november -08. Har precis startat utredning, makens spermaprov var normalt, mitt första prov dag21 var normalt, lämnade dag3 prov idag 15/12 och väntar nu på svar.

    Lingon31: ÄL 27/1, BIM 12/2. Försökt aktivt sedan juli 2008, utan skydd i 10år. Efter första utredningssamtalet så finns det misstanke om endometrios . 8/9 tagit progesteron prov på dygn 21. Progesteron var helt OK visar att jag har ägglossning, VUL 15/9 bekräftade samma sak. Mannens spermier ok. Titthålsoperation 30/11 påvisade endometrios och det skars bort härdar runt urinblåsan. Såg att livmodern även hade rikliga mängder av kärl. Höger äggledare normal med passage men vänster lite trög men passage tillslut. Vi försöker 2 cykler till sedan skickas remiss för IVF som startar troligtvis hösten 2010.

    GreenGal: Bim 14/2. Slutade med p-piller mars-08. Utredningsstart 7 dec. Mannen har inga spermier. Äter 4:e kuren Pergotime. övrigt= 23 år, har opererat bort ena äggledaren.

    LillaBoo
    : Försökt sen jan 08. Har nästan slutfört utredningen, inget tydligt fel än så länge men äter medicin för att pressa ner sköldkörtelvärdet

    GRAVIDA:

    Serenity78: Slutade med p-medel sept 2007, försökt aktivt sedan mars 2008 då mensen återkom. Har gjort utredning, mannens spermaprov något avvikande. Remiss för ivf skickad 10/8, första besöket på RMC var inplanerat till 17/9. Plus 7/9, BF 21/5 2010

    Snigelkatt: Försökt aktivt sedan maj/juni 2007. Har genomgått utredning, inga fel på någon av oss men jag hade förträngning på båda äggledarna, som spolades rena i juni 09. 4e MF 30/12. Missfallsutredning på SU 15/2. Svar på testerna väntas i slutet på mars. IVFstart framflyttad tillsvidare. Fått Trombyl och Progesteron att ta från nästa plus. Plus 20/2, BF 29/10 2010
    2010 - Året då jag äntligen blir gravid.
  • lotie

    Grattis snigelkatt fy vad roligt. Kanns sa overkligt att det ska sta gravid pa testet. Hoppas verkligen det ar din tur denna gangen. massa kramar

    BIM-5 idag och ar sa ledsen for jag inte har symtom. Samtidigt ar det forsta gangen pa lange som jag inte har omma brost och mensvark en vecka innan mens. Daremot har jag akt pa en svampinfektion som inte ar sa roligt som skulle kunna vara ett tecken men ganska langasokt.
    Hade tankt testa imorgon pa BIM-4 men inte lont nar jag inte har tecken..=(

  • Lingon31

    Jag har oxå hittat hit. Tråkigt lotie men håller ändå en liten tumme tills det är helt kört!

  • Angelique

    Hej tjejer,

    Grattis Snigel, håller tummarna för att det ska gå vägen nu! Vad roligt!!

    Haft underbaraste helgen på Rivieran. Vårsolen tittade fram och det var mellan 12 och 15 grader, 30 graders skillnad mot här... Så nu är jag grymt laddad. Förhoppningsvis är äggen det med =)

    Fick äntligen mens i förrgår, tycker jag blöder lite mer än vanligt (vilket är bra, jag hade så sparsamt förut), och tror såklart det är akupunkturen som funkat. Känns superbra.

  • snigelkatt

    Lotie - inte ge upp ännu! Förra gången när jag plussade före julafton, så plussade jag inte förrän på BIM + 4. Om du kan hålla dig till BIM i alla fall, så blir du inte besviken om du inte har tillräkligt med HCG dagarna före BIM.
    Hoppas det är nåt litet pyre i magen


    Angelique - underbart det låter med vår-weekend Man blir ju lite avis när det är -15 och snökaos... Få en lite break.

    Idag lämnade vi in semester ansöknningarna inför sommaren. Känns ju galet att tänka på sommar när det är helt vitt ute..... Långtar såååå efter lite värme och sol

    Var lite nojjig idag, trodde mensen kom, men det var bara progesteron vaggisarna som rann ut.... Man går ju på helspänn hela tiden, försöker förbereda sig för det värsta, så man inte bryter ihop när det skiter sig igen..... Försöker verkligen vara glad coh tro på detta, men gud så svårt det är när man är så rädd! Vill spola fram tiden typ 2 månader.....


     


     

  • majsanna

    lotie: Säger som snigelkatt: Ge inte upp. Alla känner inte symtom... Så länge som mensen håller sig borta så finns hoppet kvar.

    snigelkatt: Förstår att du är orolig. Det måste vara oundvikligt i ditt fall.

    Angelique: Vad skönt med lite minisemester.  Har du fått nån planerad äggplockdag än?

    Ego: På torsdag ska vi äntligen till förlossningsläkaren. Har väntat så länge på den dagen. Hoppas bara att det kommer ut något bra av besöket.


    2010 - Året då jag äntligen blir gravid.
  • ninni84r

    Hittat er med :)

    ja förstår verkligen att du är orolig snigel - men det kommer bli bra :)

    ego - har fortfarande mens , samma som förra gånen - inne på min 11:e dag idag... suck. Fått tid för VUL på måndag kl 9 iaf. Så då får ni hålla tummarana. Tror min man följer med då med - om det inte är ngt så ska vi diskutera lite vad som blir nästa steg.
    Brukar era män/sambos vara med på era besök?

Svar på tråden Första besök för utredning-någon mer? Tråd nr 5