• johlinn

Någon mer med LITET barn?

Märkte redan tidigt att mitt barn var mindre än andras. E.är nu 20 månaderoch är stor som en 8-9månaders ungefär. Till slut började det kännas jobbigt att alla andra var större, att ingen såg hur gammal han verkligen var utan alltid kallade honom för bebis fast han i mitt tycke började bli stor! Men här har jag fått mycket stöd och hjälp av andra i samma situation. Så nu börjar vi om! Har du ett barn som är litet till växten? Vill du prata om det eller om annat? Välkommen!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 20:43
    Vi är några gamla som hängt ihop ett tag. Men nya är alltid välkomna!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-14 21:20
    Jag har skapat en stängd grupp!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/vi-med-litet-barn-123199/forum

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-17 11:11
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/vi-med-litet-barn-123199/forum/m64498975.html

• Svar på tråden Någon mer med LITET barn?
  • johlinn

Hej alla! lång dag för oss igår. E. blev sjuk i fredags och i går var det värre. Han var slö och vi var oroliga. Så vi lämnade ett urinprov som inte visade nåt på sticka (och inte heller på odling visade det sig idag), men uroterepeuten tyckte vi skulle låta en läkare titta på E. för att se att det inte var nåt allvarligt. Han hade kräkts lite också, och vi tyckte att fontanellen var lite spänd igen. Dock var dessa två symtom på skilda dagar, han kräktes på lördag och söndag och på måndagen var fontanellen spänd. Ringde vc som inte ville ta emot, ringde vårdguiden som rekommenderade närakuten. Där tyckte läkaren att han var lite röd i ena örat och var på väg att skriva hem oss med antibiotika. Men när sänkan kom tillbaka visade den inte på någon infektion utan då fick vi gå till vanliga akuten för att utesluta för högt tryck i huvudet. Läkaren där hittade ingen rodnad i örat, däremot en rodnad i halsen. Hon rekommenderade att vi skulle avvakta, ingen antibiotika utan hon trodde det var virus. (vilket också de små utslag han har tydde på sa hon). Försöka ge vätska och ta det lugnt. Idag är han lite piggare, men han äter dåligt. Kanske har ont i halsen stackarn. Roligt var när doktorn gav E. en piggelin. Han släppte den direkt, han tyckte det var en konstig sak som var så kall Han ville inte smaka på den heller sen.

• johlinn

Han var på dagis torsdag-fredag förra veckan, skaffade sig en ny förkylning och har varit hemma i början av veckan. Men i morgon ska han få gå på dagis, det blir han nog glad för!

Staffen - hur är det med dina prinsar?

• StaffenAssar

Det har varit tungt, men nu är det bra, Oscar ska gå på dagis imorgon och Hugo har gått sedan i måndags. Oscar hade nog också kunnat gå i måndags egentligen, men sjukgymnasten skulle komma hit och så skulle han ändå vara ledig idag för att åka och prova sina ortoser, så det kändes lika bra att han var hemma ändå. Tyvärr väger Oscar nu bara 7700 g efter magsjukan, så nu kämpar vi med 8 kg gränsen igen

• johlinn

Skönt att de mår bättre! Tungt med vikten E. är inte vägd på en månad

Hur mår du?

• Jennifer 060828

Min dotter är 3,5 år... Hon var liten då hon föddes en månad för tidigt.. Hon vägde 2,6 kg och var 45 cm lång.. Hon är frisk, men följer bara sin egen lilla kurva...

Hon är kort för att vara 3,5 år.. Hon är 92 cm bara

• StaffenAssar
    johlinn skrev 2010-03-03 20:58:28 följande:
    Skönt att de mår bättre! Tungt med vikten E. är inte vägd på en månad Hur mår du?
    Jag mår okej, har lite ångest för min hemtenta som jag inte hunnit börja med pga de sjuka barnen. Var riktigt nere när jag kom hem från tyskland och Oscar var som värst och inlagd med dropp igen, då orkade jag inte vara glad för något alls. Men nu när allt är bra med barnen igen så mår jag lite bättre igen.
    Själv då?
  • Jennifer 060828
    StaffenAssar skrev 2010-03-03 21:23:55 följande:
    Välkommen hit Jennifer
    Tack
Svar på tråden Någon mer med LITET barn?