• vampyria2

Ska Tommy Zethraeus bli fri släppt, tycker du?

Tommy Zethraeus som sköt och dödade 4 personer för 15 år sedan vill nu få sitt straff tidsbestämt så han inom en snar framtid kan släppas ut. Han ahr nu en fru och fyra små barn som han vill finnas där för.
    Vad tycker du bör han släppas fri? 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-23 15:59
    länk till aftonbladet som skriver om det i dag www.aftonbladet.se/nyheter/article6660289.ab
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ska Tommy Zethraeus bli fri släppt, tycker du?
  • guinevere

Men man kan väl inte sitta inne, sätta 4 barn till världen och sedan peka på dem och säga "släpp ut mig så jag kan finnas där för mina barn". Det får man väl tänka på lite tidigare.

Dessutom tycker jag med tanke på att han dömts för att ha begått fler brott i fängelset så är han inte redo att bli frisläppt.
  • vampyria2

Nä det är sant att han har valt att skaffa barn bör inte tas som nått förmildrande. Själv så vet jag inte vart jag står i frågan men när du skrev att han har begått nya brott i fängelset så blir man ju tveksam på att han bör släppas fri nu.

• Linda1976

Nej, han kan sitta där han sitter. Skaffade han barnen för att de skulle vara en förmildrande omständighet? Och VAD är det för människa som skaffar barn med en massmördare? Crazy..

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Ninso

Annat: Beror på om han anses vara rehabiliterad eller inte.

• parvati

Han borde sitta av hela sitt straff med tanke på att han fortsatt att begå brott inne i fängelse narkkotikaförsäljning och hot(har jag för mig).

Rent personligt tycker jag att han borde sitta inne hela sitt liv i alla fall tills man kan anta att han har omvärderat sitt liv.

• glasbubblan

Men han har ju dömts till livstid och frågan som är aktuell nu är ju om han ska få sitt straff tidsbestämt istället. (Inte om han ska släppas ut nu!) Och det tycker jag nog att han kan få. Karln var 25 år då och alltså 40 nu. Det lär nog ha hänt en del i skallen på honom sen dess. Säg att han blir släppt om 5-10 år, då har han suttit 20-30 år i finkan. Det räcker nog. 

• DenNamnbitne

Fängelse är inte lösningen på samhällets problem, familjelivet kan vara det bästa sättet att bli en bättre människa{#lang_emotions_smile}

• Fawlty Towers
    Ninso skrev 2010-02-23 17:16:34 följande:
    Annat: Beror på om han anses vara rehabiliterad eller inte.
    Instämmer.
  • Jennie med ie

jag känner honom inte och vet inte mer än det lilla som står i tidningen. Jag vet aldeles för lite om hans personlighet, hans inställning, hans grad av rehabilitering och hans odds att hålla sig ifrån fortsatt kriminalitet och våldshandlingar för att kunna säga hurvida han bör sättas på fri fot inom kort eller ej.

• Storstadsbruden

Nej, han bör inte släppas fri.

Han borde sitta av sitt fängelsestraff utan att försöka få det tidsbestämt och komma ut i förtid.

2003 dömdes han av Södertälje tingsrätt för bland annat anstiftan till misshandel, stämpling till grov misshandel, stämpling till grovt rån medelst grov misshandel och grovt narkotikabrott. Domen överklagades och fastställdes senare i Svea hovrätt

Då hade han redan suttit i fängelse 8 år för Stureplansmorden, och innan han blev fälld för det hade han redan ett digert brottsregister.

Nej, vill han sona sitt brott bör han bli kvar i fängelset längst möjligt.

Svar på tråden Ska Tommy Zethraeus bli fri släppt, tycker du?