• Anonym

Vad sjutton har jag fått på fingrarna?

Fick förra veckan som små knottror mest på fingertopparna som kliades lite. Det är fortfarande kvar några på insidan tummen.
    Sen efter ngn dag övergick det till att bli små prickar. Nästan som miniminifräknar på fingertopparna. Känns lite ömt o kli ´igt och svidigt. Är fortfarande små knöligt under huden.
    Bara på en hand dock

Vad sjutton kan det vara?????????

• Svar på tråden Vad sjutton har jag fått på fingrarna?
  • Anonym

åh ingen som har nån aning?

• Annapanna80

Om det är som små röda bulor under huden så kan det vara samma utslag som jag brukar få med jämna mellanrum. Det är någon form av värme/nässelutslag, kliar som själva fan och kommer och går lite som det vill. Har varit till läkare med det men dom kan inte förklara vad det är. Något som har hjälpt mig hyfsat är antihistaminer som går att köpa receptfritt på apoteket, ta dom så fort du känner av att det sätter igång.

• Anonym

okej det kanske är det då. tack

• Malle68

Det kan vara eksem som du fått på händerna!
    När det är vinter o kallt är det inte ovanligt att det kommer eksem speciellt om man är mycket i vatten o dessutom blir torr om händerna.

Det kan yttra sig som små prickar som kliar o ibland kan det se ut som småsmåblåsor.

• clavis

Kan vara PPP som drabbar händer och fötter. Kliar utav helvete och svider. Jag trodde att det var vårtor. En sort av Psoriasis, kolla på nätet. Svårt att förklara. Håller det i sig så är det bäst att en läkare kollar på det.

• FrökenCarlsson

Jag har typ likadant, köldeksem har jag i af..
    Kliar som tusan och bara på en handen. För mig hjälper det att smörja med kortisonsalva ett par dagar och att vara noga med att smörja händerna och använda vantar ute..

• FrökenCarlsson

Fast läste lite fel, jag har dock mina på ovansidan av fingrarna och på handen.. Såg att du hade dina på insidan..

• Anonym

skabb tror jag inte eftersom det är mellan fingrarna, Detta är på fingertopparna.
    Syns knappt...så jag tror inte psoriasis heller

• Anonym

Läste att man kan få graviditetsklåda i handflatorna. Hmm..

Svar på tråden Vad sjutton har jag fått på fingrarna?