Inlägg från: Lady Macbeth |Visa alla inlägg
  • Lady Macbeth

The return of the Lolilla

Jazza skrev 2010-08-18 10:06:47 följande:
    Surtantsviruset?
  • Lady Macbeth
    HonSomHarDetLångaStörigaNicket skrev 2010-08-18 15:03:48 följande:
    *Saknar Hercules*
    Undra om det kommer dyka upp någon ny litterär figur snart. Vad tror du Lady Macgyver?
    Nope, jag fick min man att döda henne.
  • Lady Macbeth
    Mariohn skrev 2010-08-18 15:30:57 följande:
    Eller försök flytta bukfett uppåt och få det att se ut som tuttar. Jag har sett folk göra så!  
    Att du har sett att det är det de har gjort  tyder på att det inte är en speciellt bra metod.
  • Lady Macbeth
    HonSomHarDetLångaStörigaNicket skrev 2010-08-18 15:38:14 följande:
    Eller så skippar du kolhyderaterna helt
    Jag har funderat på det där, inte skippa helt men att GI:a mig lite ...  
  • Lady Macbeth
    HonSomHarDetLångaStörigaNicket skrev 2010-08-18 16:12:17 följande:
    Jag tror stenhårt på att kolhyderaterna är en storbov och att GI är ett riktigt bra redskap för att komma åt dom leva sunt och hålla vikten/gå ner.
    Om jag har förstått det rätt så har GI stöd av vetenskapen. (däremot finns inte tillräckligt med forskning på LCHF för att man ska kunna säga något om det, för mig är det inte)
  • Lady Macbeth
    Semper Idem skrev 2010-08-18 17:05:02 följande:
    Man skall inte lite för mycket på vetenskap

Idag cyklade jag hem med min son och hans kompis. Kompisens kedja hoppade av varpå jag erbjöd mig att fixa det men han avböjde med motiveringen

- Min pappa känner en cykelmekaniker och jag har ärvt hans talang!!!

Och han fixade det faktiskt
    Så länge man har koll på vad det är som faktiskt är sant så brukar det gå att lita på, inte som de som börjat med GI och äter en massa wienerbröd  med motiveringen "det är ju ok att äta fett" (exempel från verkligheten)

• Lady Macbeth
    Semper Idem skrev 2010-08-18 17:14:12 följande:
    Jag kan väldigt lite om GI men är det en bantningsmetod eller handlar det bara om att stabilisera sitt blodsocker?

Med risk för att prata något jag vet väldigt lite om, blodsockret (vilket jag kan ha nytta av av andra orsaker Skäms )
  • Lady Macbeth

Sjunker mitt blodsocker vill man inte var nära mig, jag kan vara ganska lättstött då. 

• Lady Macbeth
    Lady Ackles skrev 2010-08-18 17:19:09 följande:
    Samma här. Lågt blodsocker och PMS är mina svaga punkter. Infaller det samtidigt så jävlar!
    Well, you have seen it  Skrattande
Svar på tråden The return of the Lolilla