Inlägg från: Schnooglewookiemush |Visa alla inlägg
  • Schnooglewookiemush
    Bam skrev 2010-03-02 21:16:34 följande:
    Det måste man väl inte vara, men det där verkar inte helt friskt. Tycker jag.
    Varför är det inte friskt? Vem är du att bestämma det?
    Mariohn skrev 2010-03-02 21:17:17 följande:
    Jag tycker det är vidrigt, men jag tycker inte att någon är sjuk på grund av de tänder på avföring.
    HonSomHarDetLångaStörigaNicket skrev 2010-03-02 21:18:34 följande:
    I vardagligt tal skulle jag nog kalla en person med sådan böjelse för störd vidrig eller liknande.
    Tycker jag är fel. Personen är inte vidrig, böjelsen är vidrig.
    Hercule skrev 2010-03-02 21:20:13 följande:
    Fast det låter inte så hälsosamt! Kiss är en sak, det är ju rent. Bajs innehåller en massa saker som man kan bli sjuk av.
    Men har det något med psykiskt sjukdom att göra?
  • Schnooglewookiemush
    Mariohn skrev 2010-03-02 23:11:17 följande:
    Varför tror folk att deras barn är allsmäktiga? Varför kan inte barn få lära sig att det inte alltid finns alternativ? 
    Önsketanke om att barnen kan få och göra allt de vill, för att föräldrarna vill att de ska ha det bästa som går att få ut av livet.
    Det de inte tänker på är att det där ofta stjälper mer än hjälper.
  • Schnooglewookiemush
    Mariohn skrev 2010-03-02 23:40:15 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-3-26/m51106809.html Alltså, jag tycker faktiskt inte att det råder sockerhysteri för att barnen inte får välja att äta godis istället för frukt och grönt. Självklart väljer väl dagisungar godis framför frukt om de får.
    Sonens dagis har slutat med att bjuda på glass vid födelsedagar. Kanonbra tycker jag, för alla. Jag låter sonen äta sött någon gång då och då efter att han har fyllt ett, men jag vill inte att han ska äta glass på dagis minst en gång i veckan. Det finns andra föräldrar som inte låter sina barn äta sött förrän de äldre än så, hur ska det funkar om bara vissa barn får äta glassen när det bjuds? Tycker inte alls att det är någon hysteri, det är bara bra att man börjar tänka till lite angående barnens hälsa.
  • Schnooglewookiemush
    Mariohn skrev 2010-03-02 23:44:15 följande:
    Exakt. Därför tycker jag inte att barn ska få välja mellan frukt eller godis. Vill man inte ha frukt får man tacka nej. Man ska inte tvingas. Men det innebär inte att man får gå och poppa popcorn. 
    Precis.
    Vårt dagis kör istället med att barnen får välja att vara prins, prinsessa, kung, drottning eller något helt annat - vad de vill. De får vara den saken under hela dagen, och det är extra fokus på det barnet. De har ett "torg" som är som en miniarena, och dit går de och sjunger för barnet och barnet får vara med och välja låtar och aktiviteter. Barnen får sitta på en tron och klä ut sig om han/hon vill, bestämma vad de ska fika och så. Mycket bättre än att käka en glasspinne.
  • Schnooglewookiemush
    Mariohn skrev 2010-03-03 00:15:26 följande:
    Vad mysigt det låter Ska framföra det på min arbetsplats. Jag vill också klä ut mig. 
    Haha, till vadå?
  • Schnooglewookiemush
    Mariohn skrev 2010-03-03 00:30:04 följande:
    Nej har jag missat något? Kan du inte vara FL-mamma? 
    Ja, det har du! GAS. Den måste du se. Hade velat vara målaren där, men eftersom du inte sett den så får jag väl nöja mig med FL-mamma.
Svar på tråden The return of the Lolilla