Inlägg från: Ökänd |Visa alla inlägg
  • Ökänd

The return of the Lolilla

SimplyTheBest skrev 2010-08-27 09:51:12 följande:
    Har fått svar från supporten & sajten är säker
    Oxymoron!
    *härmar de begåvade*
    Burn hajfajvmöppar burn.
  • Ökänd
    Semper Idem skrev 2010-08-27 10:14:25 följande:
    Tror helt enlekt att det finns 14åringar som är redo för sex.
    Jag tror att det finns massor av fjortisar som tycker att de är redo för sex, och ett fåtal som verkligen är det. I vilket fall som helst så har jag väldigt svårt för den nya lagen där det bedöms som våldtäkt. Jag tycker det urvattnar begreppet våldtäkt.
    Burn hajfajvmöppar burn.
  • Ökänd
    M C skrev 2010-08-27 10:39:15 följande:
    *rodnar*
    Du är så gullig - och SNYGG!
    Intäeligenänt då?
    *fiskar*
    Burn hajfajvmöppar burn.
  • Ökänd
    HonSomHarDetLångaStörigaNicket skrev 2010-08-27 10:42:08 följande:
    Så klart 14åringar kan vara redo för sex men inte fan med vuxna karlar. Brikar ju inte vara traktsns hjältar direkt som festar med och knullar tonåringar
    Låt mig gissa: Man i 25-30 års ålder, kepsen bakofram och stoor prilla under läppen?

*känner mig icke PK idag*
    Burn hajfajvmöppar burn.
  • Ökänd
    2timearound skrev 2010-08-27 10:53:55 följande:
    Semp:

Det är en stor skillnad om en fjortis utforskar sin sexualitet med en jämngammal med lite petting, kyssar osv. Jag tycker fortfarande att 14 är för tidigt men det är ändå skillnad än om det kommer en fullvuxen karl på 30-40 + och tar vad han vill ha. Det är ett mentalt mycket ojämlikt förhållande där fjortisen inte kan förhandla villkoren med annat än sin egen kropp. 
    Mannen gör fel, inget snack om saken. Det innebär dock inte att tjejen inte kan vara galet kåt och vilja göra detta. Att hon sen får veta att hon blivit våldtagen tror jag kan vara mer förödande än sexakten som sådan någonsin. Samhällets syn på exempelvis sex eller prostitution tror jag i många fall är mer traumatiserande/stigmatiserade för "offret" än händelsen som sådan. Kvinnan är alltid ett offer, och om hon säger att hon inte är det så beror det på en trasig barndom.

Exempelvis prostituerade. "Om du säljer sex har du sålt din kropp och är för alltid stämplad som (ex-)hora. Du kommer alltid att bära med dig skuld och skamkänslor".

Jaså?
    Burn hajfajvmöppar burn.
  • Ökänd
    M C skrev 2010-08-27 11:00:38 följande:
    Ja, våldtäkt är en våldsam historia, det är inte allt sex med 14åringar som är så.
    Men lagen ska ju skydda de som inte kan göra det själva.
    Det borde dock vara skillnad på sex och rena övergrepp.
    Självklart skall lagen skydda. Och som sagt, övergrepp borde vara en sak, våldtäkt en annan.
    Burn hajfajvmöppar burn.
  • Ökänd
    Ökänd skrev 2010-08-27 11:12:21 följande:
    Självklart skall lagen skydda. Och som sagt, övergrepp borde vara en sak, våldtäkt en annan.
    * Sexuellt utnyttjande, inte övergrepp
    Burn hajfajvmöppar burn.
  • Ökänd
    2timearound skrev 2010-08-27 11:04:55 följande:
    *håller inte med*

Alltså galet kåt? Hade ni verkligen varit galet kåta när ni var 14? Jag måste väl ha levt i nån skyddad verkstad då för så galet kåt att jag ville ligga med en äldre man var liksom aldrig på tapeten. 
    Inte jag, jag ver ett oskyldigt litet lamm Oskyldig men självklart finns det de som är det.
    Burn hajfajvmöppar burn.
  • Ökänd
    2timearound skrev 2010-08-27 11:13:41 följande:
    Är det det ni hakar upp er på? Att det är våldtäkt och inte sexuellt utnyttjande? För isåfall är det intressant med själva straffets utformning. Vet någon vad det är för skillnad?
    Att bli påhoppad i skogen (eller hemmet för den delen) få en kniv uppkörd i halsen/revolver inkörd i käften och sen kläderna sönderslitna är våldtäkt.

Att se film och äta gott, dricka lite vin, hångla och sen ha sex med killen man är kär i är också våldtäkt.

Jag tycker som sagt att begreppet "våldtäkt" urvattnas.
    Burn hajfajvmöppar burn.
  • Ökänd
    2timearound skrev 2010-08-27 11:18:05 följande:
    Sexuellt utnyttjande

www.vasabladet.fi/story.aspx?storyID=39264

Våldtäkt

www.ne.se/våldtäkt-mot-barn

Ingen större skillnad. vad spelar det då för roll vad man kallar det? Tomato, tomato liksom...... 
    Jag tror att det spelar stor roll. Dels för de som inte alls tycker att de blivit våldtagna och dels för de som faktiskt blivit våldtagna. Jag tycker det är ett hån mot båda.
    Burn hajfajvmöppar burn.
Svar på tråden The return of the Lolilla