Ord blind skrev 2010-03-29 16:16:15 följande:
Okej er ärliga åsikt. Jag får ett samtal från dagis att min dotter har varit gnällig på förmiddagen och bajsat flera gånger. Hon sov som vanligt och efter vilan var hon sitt vanliga jag igen. Jag hämtade henne två timmar tidigare då jag har hemmastudier idag, dock kan jag inte studera med henne hemma. Här hemma är hon sitt spralliga och glad jag som bara hon kan vara. Nu till problemet. När jag hämtade henne så säger personalen att hon inte ska komma imorgon. Ingen dialog om det, inget kreativt förslag om lösning, inget prat om min dotters allmäntillstånds utveckling utan hon var inte välkommen. Gör man så? Är jag överkänslig? Knäpp? I min värld hade jag velat ha en diskussion, om vad det kunde vara för problem, alternativa lösningar till att hon var hemma hela dagen, kort och gott en dialog. Inte bara ett konstaterade att hon inte ska komma i morgon för hon har varit gnällig och bajsat mycket. Förra veckan var hon hård i magen, dett fick jag inte veta förrens på fredagen.... Och om hon är hård ena veckan är det väl inte så konstigt att hon har massa bajs att bajsa ut eller?
Men, det låter ju konstigt. Berodde det på att hon bajsat och varit gnällig? Var hon mkt lös i magen? Alltså, om man är hård i magen och har typ bunkrat skit, så tror fan att man blir gnällig när allt skall ut? Märkligt av dem att anta att hon är sjuk?