Inlägg från: Ord blind |Visa alla inlägg
  • Ord blind

The return of the Lolilla

Användarnamn är för mesar skrev 2010-03-10 08:01:42 följande:
    Godmorgon! Jag vill också ha en bebis (eller helst en pott-tränad treåring som kan prata) men jag vill inte gå igenom vare sig en graviditet med allt vad det innebär, eller en förlossning. Det verkar som en enda jävla lång plåga som skulle ta kål på mig både fysiskt och psykiskt.
    Du får tänka på att den stora massan tycker antingen att det är underbart att vara gravid eller tycker varken bu eller bä och har inga besvär eller några lindriga de sista 4 veckorna. Det som är synd är att vi som mår dåligt syns mer efter som vi gnäller och klagar lite ibland för att lätta på trycket. Vi som mår så dåligt att vi behöver hjälp på ett eller annat sätt är faktiskt lätträknade. Själv tål jag inte hormoner, jag blir knäpp. Men det visste jag innan eftersom jag inte kan gå på preventivmedel med hormoner då jag blir aggresiv och depressiv. På detta har bäckenbesvär vilket ger ryggproblem och det känns som om någon har slagit av blygdbenet med ett järnrör vilket ger blodsmak i munnen ibland. Som nicket har jag även problem med att jag är hungrig och måste äta, detta leder givetvis till en kraftig viktuppgång vilket inte är positivt för mina bäckenbesvär.... Jag har även tidiga sammandragningar och är lättstressad. Jag har alltså MAXIMAL otur, eller som överläkaren sa, du har kanske lite fler graviditetssymptom än de flesta.... De flesta mår helt bra eller dras med ETT besvär.

Det är inte sådana som mig och nicket du ska jämföra dig med utan man ska förutsätta att man kommer att MÅ BRA!!! Det gör de allra flesta.

Då har jag fått tycka lite synd om mig själv även denna morgonen och lovar att inte gnälla mer på hela dagen.
    Condemnant qui non intelligent
  • Ord blind
    2timearound skrev 2010-03-10 08:30:10 följande:
    Är den här personen vad vi kallar........idiot? www.familjeliv.se/Forum-9-191/m51226300-1.htm...
    Nej, att kalla den "mannen" för idiot är en komplimang.... Han är betydligt värre. Skit nu är jag snart sen till föreläsningen!!

ha det!
  • Ord blind
    M C skrev 2010-03-10 08:45:15 följande:
    Nejdå, det är inte så farligt. På en tiogradig gnällskala där Ordis och Nicket hamnat på en åtta så låg jag på en tvåa. OK att förlossningarna gör ont, men det är övergående och man glömmer det. Nu 4 resp 5,5 år senare har jag bara orden kvar. Inga känslor kring smärtan, bara ord som beskriver hur hur det var.Det som står ut för mig är hur jobbigt det var att fötterna svällde eftersom nerven i foten hamnade lite på sniskan då och ff gör ont när jag samlar vatten (pga mens eller väder) Men hallå, en fotnerv? OJ så jobbigt.För det mesta var det fantastiskt att vara gravid. Bäbisens rörelser, bröstens storlek, gubbens ojjande, tydliga känslor kring vad man ville äta, känslan av att det var OK med stor mage.
    *skrattar så jag gråter*

Gnällskala, jo jag tackar jag! Ger mig själv en 9 eller 10.
  • Ord blind

Fan, jag orkar inte läsa ikapp. Jag försökte men dett går inte. Ni tjatar och tjatar och tjarar.... Ett jävla tjat helt enkelt. {#lang_emotions_yell}

• Ord blind

Lokisse, det var ine meningen att kopiera ditt liv när det gäller graviditet, hade varit glad om jag låtit bli!!!

Men jag har lovat att inte gnälla mer idag....

• Ord blind
    lokisse skrev 2010-03-10 13:57:36 följande:
    klart du kan du fixar det! heja heja heja!!!
    Jävla optimist!! {#lang_emotions_yell}

• Ord blind
    lokisse skrev 2010-03-10 13:58:46 följande:
    det är alltid skönt att veta att man ionte är den enda med multipla färdigheter!
  • Ord blind
    lokisse skrev 2010-03-10 14:00:50 följande:
    optimister är sma glade segeljollar som jag tycker mycke om!jag vill ha en optimist att segla runt i pa somrarna!
    Jag är förstor för optimist. Hade en när jag var mindre.
  • Ord blind
    lokisse skrev 2010-03-10 14:10:25 följande:
    da seglade man tva i en optimist.jag vill ha en egen!jag tycker dom är kalas.men jag far väll satsa pa en triss i sa fall...
    Nej, jag seglade ensam.
Svar på tråden The return of the Lolilla