Inlägg från: Mariohn |Visa alla inlägg
  • Mariohn

The return of the Lolilla

Åh tack

• Mariohn
    Vik hädan skrev 2010-03-30 14:56:59 följande:
    Jag tycker absolut att barn ska få finnas och synas i samhället precis som alla andra grupper
    Usch
  • Mariohn

Jag undrar lite....Varför vill ensamstående mammor alltid bara ha kontakt med ensamstående mammor när de letar nya bekantskaper? Om jag hade letat nya vänner med barn i samma ålder så hade jag struntat i hur deras familjesituation såg ut? 

• Mariohn
    lokisse skrev 2010-03-30 15:10:24 följande:
    folk vill bara vara med folk som är som dom.
    haha typ. Men är man verkligen på ett speciellt vis om man är ensamstående?  Man kan vara ett par i ett olyckligt förhållande, ensamstående men bästis med barnets andra förälder, änka/änkling/, osv osv. Att man är ensam elle ri par säger ju ingenting egentligen. 
  • Mariohn
    Vik hädan skrev 2010-03-30 15:13:58 följande:
    Jag har flygit jävligt mycket men tycker största problemet är trängseln och att jag blir fisnödig Några gånger har jag störts av barn, nån gång av att sitta bredvid en människa som vägde säkert 200kg, och några gånger av att få en kass plats t.ex. bredvid toan så att man inte fick en sekund av ro under hela flighten, eller att sätet inte gick att fälla ner.
    Det är faktiskt förbjudet att uppleva att man blir störd av någonting under en flygresa. 
  • Mariohn

Tycker man att det är jobbigt att sitta bredvid toalettkön så hatar man alla människor som kissar.  

• Mariohn
    Vik hädan skrev 2010-03-30 15:17:23 följande:
    Haha fast i det läget hatar jag dem faktiskt När de ska vanka fram till toan fucking stup i ett, och så slänger de sin handväska i skallen på mig när de drar upp dörren, så tvingas jag höra på deras strilande och spolandet
    En mamma på ett flyg nästan mördade mig med blicken när jag och min kompis flög på semester. Jag stod i toalettkön och hennes typ sexåring sprang fram och larmade mig på båda skinkorna med öppna handflator. Det var roligt en gång. Femte gången hade alla slutat skratta och jag hade sagt åt honom att sluta upp 3 ggr. Det får man inte. Toalettköns bak är allas bak!
  • Mariohn
    lokisse skrev 2010-03-30 15:18:06 följande:
    jag tror att folk har en överdriven drang att dela in folk i grupper som maste vara exakt som jag för att jag ska tycka om dom. man kan ju tex som mamma inte ha vänner som inte har barn. eller vara gift och ha singel vänner. det bara gar ju inte. da har man ju inget gemensamt...
    Nej det är sant. Jag förstår  mig inte på varför man skulle välja att inte prata om barn om man kan. Då borde man aldrig skaffat några. 
  • Mariohn
    Vik hädan skrev 2010-03-30 15:22:38 följande:
    Jag hade tagit ungens hand och marscherat honom till sin morsa och där högt och ljudligt inför hela kabinen deklarerat att jag inte uppskattar att bli slagen på röven av främmande killar, inte ens av 6-åringar. När folk blir generade brukar de hålla tyst.
    Nja, det var ett litet flyg och jag ville inte lämna min plats i kön så jag sade helt enkelt till hans mamma som satt typ 2 meter bort och tyckte att han var bedårande att "hörru nu får det räcka. Kan du vara snäll och ta hand om ditt barn".  Krösus i skruven vad arg hon blev.  Jag lovar att hon hade skrivit "flytta ut i skogen då om du hatar andra människor" om det var på FL
  • Mariohn
    Vik hädan skrev 2010-03-30 15:25:07 följande:
    Haha men jag är så att jag vid olika tillfällen "hatar" olika  grupper. När jag kör bil tänker jag alltid "jävla fotgängare" och när jag är ute till fots tänker jag "jävla bilister" - allt som för tillfället gör mitt liv svårare kan jag svära över, bara för att nästa dag vara en av dem själv
    Sådan var jag också. Men det blir så jobbigt att hålla ordning på folk och fä så nu tänker jag bara "jävla alla andra". 
Svar på tråden The return of the Lolilla