Hercule skrev 2010-02-27 14:11:24 följande:
Blä! Som ni kanske har märkt på Facebook är jag inte precis bäst i världen på att hantera att andra har det jobbigt. Typ, vad ska jag säga? Jag har ju inget att komma med och tänk om jag säger något som gör det ännu värre ... Nu har en jobbig sak hänt en verkligavärldenkompis, hur fan bär man sig åt?
Jag tänker mycket på sånt. En vän till mig förlorade sitt barn i åttonde månaden och jag visste inte vad jag skulle säga... men jag ringde helt enkelt upp och frågade hur det var, och ställde frågor om bebisen, hur hon hade sett ut och så vidare, samtidigt som jag sa att hon bara behövde säga till så byter vi samtalsämne. Men hon reagerade inte alls så som jag var rädd för utan tyckte tvärtom att det var jätteskönt att få berätta om det, hon sa att andra behandlade henne som en pestsmittad och var så rädda för att trampa henne på tårna att hon kände sig helt övergiven istället. Nu menar jag inte att man ska buffla på hur som helst, men jag tror att det är viktigt att visa att man verkligen är beredd att lyssna på vad någon går igenom...