• M C

The return of the Lolilla

Vårt ljus är i graven, vår ledstjärna är borta.
    Saknaden är stor och vi gråter stora vackra tårar av sorg som långsamt trillar ner för våra kinder, en och en - vackert.

">

I vår gemensamma sorg över att denna vackra avatar ej synes här mer samlas vi i denna tråd i väntan på hennes dröm om frihet ska bli sann.

Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-01 11:13
    2timearound (Visa endast)
    Igår 22:19

dhdzhnd
    Grattis! En som vanligt briljant kommentar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-15 13:52
    För fansen: www.familjeliv.se/Forum-5-154/m51981177.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-10 10:00
    Vik hädan (Visa endast)
    Idag 09:19

20000
    Grattis! Ett fint inlägg från utviket, bra jobbat!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-07 13:46
    2timearound
    Idag 13:31#30000 skrev 2010-09-07

Snitt is tha shit.
    Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... even if you win, you're still retarded.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-18 13:55
    Erasmus
    18 okt 11:07 #40000
    Nu då?
    ..och allt detta är faen i enlighet med profetian!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 22:29
    Blygdläppen Ons 24 nov 21:34#50000

fgmxgjhj,ch

Vi håller det bra och välinformativt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 22:16
    LillaLolilla Idag 08:35 #60000
    *postar*

My boobs are killerboobs

Grattis underbaring!
  • Svar på tråden The return of the Lolilla
  • 2timearound
    Sven Justus skrev 2010-09-03 19:22:59 följande:
    Jag ser och jag lär. Jag är aldrig främmande för ny kunskap.
    Vad du smörar nu. jag har försökt i en hel evighet. *suck* Bögsex är hett. Kommer det att bli nåt eller gjorde jag ett övertramp nu när ni vill prata om kaffe? Drömmer
    Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... even if you win, you're still retarded.
  • Semper Idem
    Sven Justus skrev 2010-09-03 19:21:18 följande:
    Prisklass är inte relevant inom rimliga gränser. Hosta upp 20 laxar för att kunna njuta av espresso känns overkill liksom.

För att jag ska kunna få godkänt för investeringen hos min fru bör den kunna tillverka en latte också, så ja, mjölkskumning är nog ett måste.
    Nej, 20 laxar behöver du verkligen inte punga ut. En silvia går på 5. Men då får du en riktigt bra maskin med bra brygggrupp. Riktigt portafiler som kan hålla värmen.
  • Sven Justus
    Semper Idem skrev 2010-09-03 19:23:14 följande:
    Är du bara inne på en som gör bra espresso är t.ex rancilio silvia en bra maskin. Den har bara en kokare så det är bökigt när man skall skumma mjölk.

Vill du kunna göra flera espresso med mjölk så är en hx maskin att föredra. Då leds bryggvattnet genom en värmeväxlare genom kokaren som då kan hålla tilläckligt hög temperatur för att ta ut ånga.
    Så med bara en kokare så kan man räkna med längre tid för tillverkning av en latte?

Ungefärlig prisnivå på en hx maskin? Visst kan jag googla, men orkar inte just nu. :)
  • Semper Idem
    2timearound skrev 2010-09-03 19:23:18 följande:
    Jag måste dela med mig av en rolig historia.

Första gången jag och T var i Italien (favorit-resmål) så gjorde vi misstaget att beställa en Cappucino efter maten. Det mottogs inte så bra. Servitören snörpte på munnen och meddelade att "de inte serverade kaffe med mjölk efter frukort" . Vi skämdes och gjorde inte om misstaget på några gånger. Nu, i somras, tog jag mod till mig i gen. jag har perioder när magen helt enkelt inte pallar starkt kaffe men jag behöver koffeinet. Så jag sa ( på engelska) -jag vet att det inte är kutym, men an jag få beställa en Cappucino? Servitrisen funderade länge och väl, sen sa hon bistert -Why not? Typ som att "lets be crazy"
    Ja de är lite kinkiga med sitt kaffe i Italien. Men de behåller charmen. Jänkarna gör det till en trist affär.
  • 2timearound

Ok då............övertramp.

• Sven Justus
    Semper Idem skrev 2010-09-03 19:26:00 följande:
    Nej, 20 laxar behöver du verkligen inte punga ut. En silvia går på 5. Men då får du en riktigt bra maskin med bra brygggrupp. Riktigt portafiler som kan hålla värmen.
    Bryggrupp? Portafiler?
  • 2timearound
    Sven Justus skrev 2010-09-03 19:28:26 följande:
    Bryggrupp? Portafiler?
    *skrattar så jag kluckar*
  • Semper Idem
    Sven Justus skrev 2010-09-03 19:27:05 följande:
    Så med bara en kokare så kan man räkna med längre tid för tillverkning av en latte?

Ungefärlig prisnivå på en hx maskin? Visst kan jag googla, men orkar inte just nu. :)
    Precis, men bara en kokare måste du höja temperaturen för att skumma mjölken. Om du skall göra en espresso till måste tempen gå ner igen. Det tar låååång tid.

En hx minst 10 tusen om du beställer på nätet.
  • Sven Justus
    2timearound skrev 2010-09-03 19:24:56 följande:
    Vad du smörar nu. jag har försökt i en hel evighet. *suck* Bögsex är hett. Kommer det att bli nåt eller gjorde jag ett övertramp nu när ni vill prata om kaffe? Drömmer
    Inte alls, men det känns relevant att utnyttja kunskapskällan när den presenteras mitt framför mig.

Hur kom du in på bögsex?
  • 2timearound
    Sven Justus skrev 2010-09-03 19:29:46 följande:
    Inte alls, men det känns relevant att utnyttja kunskapskällan när den presenteras mitt framför mig.

Hur kom du in på bögsex?
    Jag tycker att ni är sexiga. Speciellt tillsammans. *druckit tre glas vin*
Svar på tråden The return of the Lolilla